ארבעה שוטרים נפצעו בפיגוע דריסה הלילה (בין שלישי לרביעי) סמוך לכוכב יאיר. לאחר הדריסה, המחבל, והב שביטה, ערבי-ישראלי בן 26 מטירה, הגיע חמוש בסכין למעבר 109 סמוך לאלפי מנשה, ניסה לדקור מאבטחים - וחוסל. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום, ולאחר סריקות נשלל חשד להימצאות מחבל נוסף במרחב.

5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדריסה בכוב יאיר
זירת פיגוע הדריסה בכוב יאיר
דרס 4 שוטרים, ניסה לדקור מאבטחים - וחוסל. זירת הפיגוע
(שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
תיעוד המחבל מהפיגוע במחסום אליהו
תיעוד המחבל מהפיגוע במחסום אליהו
תיעוד: שביטה מנסה לדקור מאבטחים במעבר אליהו
(צילום: דוברות המשטרה)
במשפחתו של שביטה דחו את גרסת המשטרה לפיה מדובר בפיגוע - וטוענים שדיווחו כי הוא עלול לפגוע באחרים. "הוא היה בחור שקט ומופנם, שלאחרונה אובחן עם לקות נפשית וקיבל טיפול ביתי", אמרו במשפחה.
במשפחה ציינו כי הוא יצא מהבית כשהוא עצבני - ובצורה שהדאיגה את בני המשפחה. "דווח למשטרה על כך שהוא עלול לפגוע בשלומו או בשלום אחרים, והמשפחה מסרה לה את פרטיו האישיים ואת פרטי הרכב שנהג בו. אך תוך זמן קצר הודיעה המשטרה שהוא נהרג בידי אנשי ביטחון".
במשפחתו של שביטה ציינו: "כל מה שאנחנו מבקשים היום זה את הזכות לקבור את הגופה וניהול חקירה עניינית והוגנת, תוך הדגשת הביקורת שלנו על הקלות אצל אנשי המשטרה בלחיצה על ההדק כשמדובר באזרחים ערבים והדגשת עמדתנו הברורה נגד אלימות בכל צורותיה".
במשטרה מסרו בתגובה לטענות המשפחה: "שיחות טלפון מבני המשפחה התקיימו לאחר פיגוע הדריסה ולכן כל אמירה אחרת הינה שגויה ומטעה. מעבר לכך, לא ניתן לפרט מחקירה מתנהלת". במשטרה פרסמו בצהריים תמונה חדשה של שביטה, בה הוא נראה אוחז סכין במעבר.
5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדריסה בכוב יאיר
זירת פיגוע הדריסה בכוב יאיר
זירת הפיגוע
(שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
המחבל ליד כוכב יאיר, והיב שביטה מטירה
המחבל ליד כוכב יאיר, והיב שביטה מטירה
והב שביטה, בן 26 מטירה. המשפחה דוחה את גרסת המשטרה
צוותי מד"א פינו את השוטר שנפצע באורח קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שלושה שוטרים נוספים, בהם אחד שנפצע באורח בינוני, פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. המשטרה פתחה בחקירת חשד לפח"ע, וציינה כי לאחר אירוע הדריסה סמוך לכוכב יאיר החשוד ירד מרכבו במחסום אליהו, ניסה לדקור מאבטחים - ונוטרל.
בית החולים בילינסון מסר כי מצבו של השוטר שנפצע קשה השתפר - ולאחר סדרת בדיקות הוגדר בינוני.
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב מיוחדת בזירת הפיגוע, ואמר בסיומה כי המחבל דרס את השוטרים שהיו בפעילות מבצעית, ולאחר מכן ניסה לדקור מאבטחים במחסום אליהו - שנטרלו אותו.
הדיווח במוקד מד"א מרחב ירקון התקבל בשעה 01:39. לפי הדיווח, מספר הולכי רגל נפגעו מרכב סמוך לצומת טירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי. "ארבעה פצועים פונו לבתי החולים, בהם צעיר כבן 23 במצב קשה עם חבלת ראש המפונה לבית החולים בילינסון. גבר כבן 46 הסובל מחבלת ראש וגפיים ו-2 פצועים נוספים במצב קל מפונים לבית החולים מאיר", נמסר.
הפרמדיקים של מד"א אמיר דהרי ואייל דוידזון שהגיעו לזירת הדריסה, סיפרו כי "הגענו למקום וראינו בשולי הכביש ועל המדרכה ארבעה פצועים שוכבים במרחק זה מזה, צעיר כבן 24 היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות בראש ובגפיים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובגפיים וגבר ואישה בהכרה מלאה, הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו של אחד קשה והשאר בינוני וקל".
5 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה בגן יבנה
זירת פיגוע הדקירה בגן יבנה
זירת פיגוע הדקירה בגן יבנה, שלשום
(צילום: תומר שונם הלוי)

הפיגוע הקשה, בתקופה המתוחה של הרמדאן שהשנה בעקבות המלחמה מתוחה אף יותר, מגיע יומיים לאחר פיגוע הדקירה בקניון "פרנדלי" בגן יבנה, שם נפצעו באורח קשה שני צעירים ונער. המחבל, שלפי חקירה ראשונית עבד באחת החנויות במתחם הקניות הפתוח והצטלם בו בעבר, דקר שניים מהעוברים ושבים במקום, דקר פצוע נוסף תוך כדי מנוסה - ואז נורה וחוסל על ידי השיטור העירוני. הפלסטינים דיווחו שהמחבל הינו מואמן פאיז מחמוד חליל, בן 19 מדורא שבאזור חברון. הוא שהה בישראל באופן בלתי-חוקי.
מחקירה ראשונית עולה כי המחבל נכנס מפרצה בגדר ועלה במדרגות לחדר הכושר בקומה השנייה, שם ראה מתעמל בכניסה - והתנפל עליו. אחר כך הוא רץ לתוך חדר הכושר ודקר שם מתעמל נוסף, בזמן ששאר המתאמנים נכנסו לחדר פנימי. לאחר מכן הוא רץ למטה, לקומת הקרקע, ודקר עוד צעיר. שוטר ופקח הגיעו למקום פחות מדקה לאחר מכן, נכנסו רגלית למתחם וניסו להבין מהפצוע מה קורה. המחבל ניסה לדקור גם אותם תוך כדי מנוסה, והם רצו אחריו וחיסלו אותו ביריות.
פורסם לראשונה: 01:57, 03.04.24