3 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב, הבנות והחשוד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
בית הדין השרעי החליט היום (א') כי בנותיה של רבאב אבו סיאם, שנרצחה ביולי האחרון, יישארו אצל אמה בשבוע הקרוב ולא יועברו לאביהן שחשוד בהזמנת הרצח. האם נרצחה לעיני בנותיהם המשותפות (3, 6 ו-11).
הבנות יישארו בחזקת הסבתא עד ששירותי הרווחה יעבירו דוח ראשוני על מצבן ויחסיהן עם האב. כמו כן, ייבדק האם נשקפת סכנה לילדות. לאחר הגשת הדוח, בעוד שבוע, יכריע בית הדין מי יהיה האפוטרופוס של הילדות.
הגרוש של רבאב דורש לקבל את הילדות לחזקתו. לטענת המשפחה, הוא אף עוקב אחריהן ומטיל עליהן אימה. ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע כי האבא יוצר קשר מדי יום עם המזכירות בבית ספרן של הבנות כדי לברר אם הן הגיעו, על מנת שיוכל לאסוף אותן בסיום יום הלימודים.
3 צפייה בגלריה
השר בר לב עם אמינה, אמה של הנרצחת רבאב אבו סיאם
השר בר לב עם אמינה, אמה של הנרצחת רבאב אבו סיאם
בר-לב עם אמה של רבאב
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הזמין את אמינה, אמה של רבאב, לפגישה והשניים שוחחו במשך כשעה וחצי. "ביקשתי הגנה עבורי ועבור הבנות", אמרה ל-ynet. "סיפרתי לו את כל מה שאני יודעת, ושהמשטרה לא מתקדמת לשום מקום. הפקירו אותנו, אני רק שומעת הבטחות אבל אין מענה".
אמינה ציינה כי הייתה בסערת רגשות. "אמרתי לו שאולי הוא, בתור שר, יוכל לעזור לנו. ככה הבת שלי תוכל לנוח בקבר, כשכולם יעמדו לדין". היא אמרה שהיא "מקווה ששאר הנשים במדינה לא יופקרו" כמו בתה, שדאגה להתלונן על בעלה לשעבר. "הוא אמר לי שהוא לא יכול לפרט, אבל הבטיח שיעזור בכל כוחו".
בסביבתו של השר בר לב אמרו שהוא "מתכוון לעדכן את הגורמים הרלוונטיים במשטרה בפרטים שהוא שמע כבר הערב. הוא אף הבהיר שהוא סבור שיש להגביר את ההגנה על הסבתא".

רבאב נרצחה בבית הוריה, כשבנותיה היו עימה ושיחקו איתה. מאז הבנות חיות במציאות בלתי נתפסת של חשש ממשי לחייהן. אתמול חגגה הבת הקטנה את יום הולדתה השלישי במחבוא, עם שמחה מהולה בעצב ועם רשימת מוזמנים מצומצמת. "חגגנו לילדות כמו שאמא שלהן הייתה רוצה, אבל בחשאיות", תיארה הסבתא.
כבר יותר מחודש, רק הבת הגדולה זוכה לליווי נפשי עם פסיכולוג מטעם בית הספר, וגם זה לסירוגין. "שתי אחיותיה לא זכו לשום טיפול רגשי עד כה", סיפרו סבתן ודודותיהן של הילדות. "מאז המקרה לא הייתה אצלנו פסיכולוגית. הבנות מרוסקות, ואנחנו מרגישות שגורלן לא מעניין אף אחד".
ביטוי לטראומה הקשה של הבנות ניתן לראות בין היתר בציור שציירה אחת הילדות, שבו ניתן לראות עננים שחורים, ילדה בוכה ואת אמה שוכבת בשלולית של דם מחוץ לביתה, שנצבע בצבע אדום. מעל גופתה של האם ניתן לראות שתי דמויות נוספות, גבר ואישה.
"היא ציירה את הציורים לבד, מראות העיניים שלה", סיפרה אחת מאחיותיה של הנרצחת. "אני עצובה מהמחשבה שהאחיינית הקטנה שלי החליטה לצייר דבר כזה. זאת המציאות שהיא ראתה. נציגי הרווחה היו המומים מהציורים".
3 צפייה בגלריה
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב
"זאת המציאות שהיא ראתה". הציור שציירה אחת הילדות
לדברי המשפחה, אחת מבנותיה של רבאב אמרה כי הרוצח היה הדוד שלה - אחיו של החשוד. לדברי הודא, אחותה של רבאב, "לפני שאמא שלהן נרצחה הן אמרו לה ש'דוד ס' ואבא יהרגו אותך. אנחנו שמענו אותם מדברים'. אחת הבנות גם ראתה נשק במגירה של הבית, ואבא שלה אמר לה שזה סתם משחק".
הודא הוסיפה: "הילדה בת ה-11 מסרבת ללכת לבית הספר כי היא אומרת שהיא מפחדת שאבא יחטוף אותה. הילדות שלו מפחדות ממנו. הבנות סיפרו לי ולאמא שלי, סבתא שלהן, שכשהיו אצלו במסגרת המשמורת הן שמעו שהוא רוצה לרצוח את אמא". לדבריה, "כרגע ברור שאנחנו הבאות בתור, או האחיות, או אמא שלנו. והכול בגלל שאנחנו שומרות על הילדות של אחותי שנרצחה בדם קר".
בינתיים, המציאות הנוכחית לא מאפשרת לבנות לחזור לשגרה. "זו הפקרות", אמרה סבתן. "במקום להיות עם חברים, ללכת לבית הספר ולחזור לשגרה, הן נשארות בבית מפחד מאביהן. דיברתי עם משרד החינוך, הפקידה אמרה לי 'תני לי לבדוק ואחזור אלייך עוד מעט', מאז לא שמעתי ממנה מילה. במשרד הרווחה אמרו לי לפעול לפי שיקול הדעת שלי. שיקול הדעת שלי אומר שהבנות בסכנה".
בשבוע שעבר סיפרה הסבתא בריאיון לאולפן ynet על התסכול מההליך המשפטי. "לצערי בית הדין השרעי אומר שכל עוד הוא לא הורשע - הוא יכול לקבל אותן. אני נלחמת נגד האבסורד הזה כי אפילו שהוא לא הורשע - אנחנו יודעים שהוא עשה את זה, שהוא הזמין את הרצח", אמרה אמינה. "הוא לא רצה לגדל את הבנות, הוא רוצה להתעלל בנו".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.