4 צפייה בגלריה
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב
רבאב אבו סיאם נרצחה בחודש יולי האחרון לעיני בנותיה מלוד, וקרובי משפחתן מספרים כי מאז נתונות הילדות - בנות 3, 6 ו-11 בלבד - בטראומה קשה. ביטוי לכך ניתן לראות בין היתר בציור שציירה אחת הילדות, שבו ניתן לראות עננים שחורים, ילדה בוכה ואת אמה שוכבת בשלולית של דם מחוץ לביתה, שנצבע בצבע אדום. מעל גופתה של האם ניתן לראות שתי דמויות נוספות, גבר ואישה.
מוקדם יותר אתמול (רביעי) סיפרו אמה ואחותה של רבאב כי הגרוש שלה, שחשוד בהזמנת הרצח שלה, דורש לקבל חזקה על בנותיה - ולטענתן אף עוקב אחריהן ומטיל עליהן אימה לשם כך. ביום שני הקרוב יתקיים דיון בבית הדין השרעי, שיחליט מי יהיה האפוטרופוס של הילדות, ואמה ואחיותיה של רבאב נשבעו להילחם כדי שהן לא יגיעו לידי מי שהן מגדירות כרוצח שלה.
רבאב נרצחה בבית הוריה, כשבנותיה היו עימה ושיחקו איתה. לדברי בני המשפחה, מדובר בציור אחד מתוך לא מעט ציורים שציירה אחת הבנות. אחותה של הנרצחת אמרה כי "היא ציירה את הציורים לבד, מראות העיניים שלה. אני עצובה מהמחשבה שהאחיינית הקטנה שלי החליטה לצייר דבר כזה. זאת המציאות שהיא ראתה. נציגי הרווחה היו המומים מהציורים".

4 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב, הבנות והחשוד
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
"מחפש אותי ברחובות". אמה של רבאב אבו סיאם עם תמונתה
(צילום: טל שחר)
לדברי המשפחה, אחת מבנותיה של רבאב אמרה כי הרוצח היה הדוד שלה - אחיו של החשוד. לדברי הודא, אחותה של רבאב, "לפני שאמא שלהן נרצחה הן אמרו לה ש'דוד ס' ואבא יהרגו אותך. אנחנו שמענו אותם מדברים'. אחת הבנות גם ראתה נשק במגירה של הבית, ואבא שלה אמר לה שזה סתם משחק".
אמה של רבאב, סבתן של הבנות, אמרה כי "רבאב הייתה מאוימת במשך שנה. הוא איים עליה, איים עליי, איים על בעלי. כמה וכמה פעמים היו לנו תקריות איתו. במשטרה יודעים שהוא שילם כסף, אבל לא, זו לא הוכחה, והם אומרים שהם לא יכולים לעשות כלום. ועכשיו אנחנו צריכות למסור את שלוש הבנות לאדם שלא יודע אפילו מתי הן נולדו?
"הוא מחפש אותי ברחובות, הוא רוצה את הבנות", אמרה האם. "כשהוא יראה אותן, הוא ירצה לקחת אותן. הוא רוצה להרחיק את הילדות שלו ושל רבאב עד כמה שאפשר מסבתא, סבא והדודות שלהן. הוא לא רוצה שיקבלו חינוך ראוי ושיגדלו כראוי. הוא עדיין לא הרפה מרבאב, אפילו אחרי שנרצחה בגללו. עכשיו הוא ירדוף אותי, את בעלי ואת הילדים שלי. עד שהוא לא ירצח אותנו המשטרה לא תתאפס. הוא מפריע לנו, כל הזמן מסתובב מול הבית שלי. הוא מתגרה בי, אני רואה אותו מרחוק. הוא שולח אנשים ברכבים לעקוב אחרינו, והראיתי את זה למשטרה. הוא פשוט לא מרפה".


4 צפייה בגלריה
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
הודא הוסיפה: "השמענו למשטרה הקלטה שהוא שם כסף על הראש שלה. הילדה בת ה-11 מסרבת ללכת לבית הספר כי היא אומרת שהיא מפחדת שאבא יחטוף אותה. הילדות שלו מפחדות ממנו. הבנות סיפרו לי ולאמא שלי, סבתא שלהן, שכשהיו אצלו במסגרת המשמורת הן שמעו שהוא רוצה לרצוח את אמא.
"כרגע ברור שאנחנו הבאות בתור", היא הוסיפה. "או האחיות, או אמא שלנו. והכול בגלל שאנחנו שומרות על הילדות של אחותי שנרצחה בדם קר".
מאל"י - האגודה להגנת הילד - מסרו על בקשת החשוד ברצח לקבל לידיו את הבנות: "מדובר במקרה טרגי בו ילדות הנרצחת שחוו טראומה קשה מנשוא מוצבות בסיטואציה בלתי אפשרית כחסרות ישע. המשמעות של הוצאת הילדות מחזקת משפחת האם שליוותה אותן במשך תקופת זמן ממושכת ובפרט בתקופת שלאחר הרצח הנורא עלולה להוות פגיעה נוספת במצבן הרגשי של הילדות".
מהמשטרה נמסר: "המשטרה מנהלת חקירה מקצועית ונחושה, תוך הפעלת כלל האמצעים, היחידות והסמכויות העומדות לרשותנו על-פי דין, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם מבצעי הפשיעה האלימה במגזר הערבי".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
הדר גיל-עד השתתפה בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 22:56, 07.09.22