מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ממשיך להתעקש שלא היה מעקב לא חוקי אחרי אזרחים כפי שנחשף בשבועות האחרונים בכלכליסט - והנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין לבחון את כל המקרים שפורסמו ביממה האחרונה בעניין הריגול המשטרתי. "מהבדיקה לא עלתה עד כה כל חריגה מהוראות הדין", נמסר מהמשטרה.
לאור הביקורת הציבורית על ביקורו באיחוד האמירויות בזמן שהמשטרה נמצאת במשבר הציבורי והתקשורתי הגדול ביותר בתולדותיה, החליט שבתאי להקדים את חזרתו. "בדיקות נוספות תיערכנה בתיאום עם צוות הבדיקה או ועדה, ככל שתוקם אחת כזו, בהמשך", נמסר. דבריו של שבתאי פורסמו על-ידי המשטרה לאחר הפרסום ב-ynet בעניין השיחה בינו לבין השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שמקדם את ועדת הבדיקה הממשלתית, ולאחריה טען שבתאי כי מדובר ביוזמה שלו.
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
קובי שבתאי בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
שבתאי. "יש לי אמון מלא ביושרתם של שוטרי משטרת ישראל"
(צילום: גיל נחושתן )

באיגרת ששלח לכל השוטרים כתב המפכ"ל כי "בעקבות התחקיר העיתונאי שפורסם לפני כשלושה שבועות, מתנהל שיח ציבורי ער שבו עולות טענות נגד המשטרה על שימוש פסול לכאורה בכלים טכנולוגיים. לאור כך, נפתחה בדיקה של צוות משפטי שמונה על-ידי היועמ"ש היוצא. הצוות החל בעבודתו בימים אלה.
"אתמול, פורסמה ידיעה נוספת על שימוש לכאורה בכלים טכנולוגיים שלא על-פי החוק כלפי עשרות אנשי ציבור ובעלי תפקידים בישראל. מבדיקה ראשוני שנערכה ע"י אגף החקירות והמודיעין ביממה החולפת לגבי טענות אלה, עולה כי שורבבו בפרסום שמות שמעולם לא נחשדו ע"י המשטרה ולא טופלו בשום צורה ובשום כלי טכנולוגי לצד שמות שנחשדו ע"י המשטרה בעבר וטופלו באמצעים שונים ומגוונים. עד כה לא נמצאה כל אינדיקציה לפעולה שנעשתה שלא על פי דין והבדיקה נמשכת".
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי בביקורו באיחוד האמירויות
קובי שבתאי בביקורו באיחוד האמירויות
קובי שבתאי בביקורו באיחוד האמירויות
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
עמר בר-לב
עמר בר-לב
בר-לב
(צילום: יואב דודקביץ)
שבתאי הוסיף כי "יש לי אמון מלא ביושרתם של שוטרי משטרת ישראל ובכלל זה באנשי אגף החקירות והמודיעין: בפיקוד האגף, בשוטרי וקציני החטיבות המקצועיות ובמערך הפרוס בשטח. משטרת ישראל תשתף פעולה ככל הנדרש עם כל ועדת בדיקה שתקום, על מנת להגיע לחקר האמת ולהעמיד את העובדות על דיוקן. במדינה דמוקרטית, חיוני לתת למערכת אכיפת החוק כלים מתקדמים שתכליתם לחימה בפשיעה והצלת חיים על מנת לממש את אחריותה - שמירה על ביטחון הציבור. חובה עלינו להשתמש בכלים אלה על-פי דין בלבד. חריגה מנורמות אלו, אם תמצא, תטופל במלוא חומרת הדין".
עוד מסר כי "עבודה על פי החוק, תוך שמירה על כבוד האדם ופרטיותו הינה ערך עליון בעבודת המשטרה. כך נהגנו וכך ננהג גם בעתיד. נמשיך לבצע את תפקידנו מתוך תחושת אחריות ושליחות למען שמירה על ערכי הדמוקרטיה וחוסנה הלאומי של מדינת ישראל".