2 צפייה בגלריה
  בר-לב ושבתאי
  בר-לב ושבתאי
בר-לב ושבתאי
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גרשגורן)
פרסום ראשון: למרות שהשימוש המשטרתי בתוכנות ריגול מעורר סערה כבר כמה שבועות במשטרה ומחוצה לה - המפכ"ל קובי שבתאי התנגד גם הבוקר (שני) להקמת ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא.
ל-ynet נודע כי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שוחח עם שבתאי הבוקר לאחר הפרסום האחרון בכלכליסט, ואמר לו כי בכוונתו להקים ועדת בדיקה - אך המפכ"ל סירב. בר-לב הודיע לשבתאי שמדובר בהחלטה סופית, וכי הודעה לכלי התקשורת תתפרסם בקרוב. אלא שהמפכ"ל הקדים את השר - ופרסם הודעה שממנה משתמע שמדובר ביוזמה שלו.

סערת הריגול המשטרתי - כתבות נוספות

גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים שנכח בשיחה התייחס לדבריו של שבתאי, שאמר כי הוא זה שביקש לחקור את הנושא, ואמר: "לא היה ולא נברא. המפכ"ל ניסה לעשות סיבוב על השר, הוא לא רצה את הוועדה -אבל ברגע שהבין שתקום, הוציא הודעה לתקשורת כאילו שהוא ביקש את הקמתה".


אך לא רק שבתאי התנגד לוועדה. בר-לב פנה ליועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט לפני שלושה שבועות - אך הוא סירב לקדם את הוועדה. "מנדלבליט אמר שזה יפרק את המשטרה ויפגע במלחמה נגד הפשיעה בחברה הערבית", טען אותו גורם ואמר שהיועמ"ש החליט להקים צוות בדיקה משלו.
בצהריים צייץ בר-לב כי "שיהיה ברור, הוועדה, ממשלתית או ממלכתית, תחקור לא רק את מה שפורסם - אלא גם את מה שעדיין לא פורסם. נבדוק אם גורמים פוליטיים עמדו מאחורי הפריצה לטלפונים של גנץ, של סער ושל פוליטיקאים נוספים. האירוע עוד בתחילתו ובסופו נגיע לחקר האמת. נבער את השחיתות ונשמור על הדמוקרטיה. זו התחייבות".
מלשכת השר נמסר בתגובה כי "השר אינו מתייחס לשיחות בארבע עיניים בינו לבין המפכ"ל. למותר לציין שבשיחה ביניהם הבוקר המפכ"ל הבטיח כי הוא ומשטרת ישראל ישתפו פעולה באופן מלא עם עבודתה של הוועדה".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בניגוד גמור לנטען המפכ"ל הוא זה שיזם הבוקר שיחת טלפון לשר ובה עדכן אותו על כך שהוא מבקש את הקמת ועדת הבדיקה החיצונית ושהמשטרה תשתף פעולה באופן מלא ושקוף עם כל ועדה. צר לנו שיש מי שדרך הפרסום השגוי הזה מנסה לצייר מצג שווא ולחבל בקשר המקצועי בין המפכ"ל לשר. השניים עובדים בשיתוף פעולה מלא תוך אמון והערכה הדדית".
ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה.