מאות ממשתתפי מסיבת "נובה" ברעים ובני משפחותיהם הגיעו הערב (שבת) לטקס אזכרה לנרצחים במסיבת הטבע. מארגני המסיבה נשאו דברים באירוע, שהתקיים ב"כוכב הים" בקיסריה.
ההצהרות של מארגני מסיבת הטבע

5 צפייה בגלריה
עומרי סאסי נמרוד ארנין ועומרי כוכבי מארגני המסיבה נובה ברעים
עומרי סאסי נמרוד ארנין ועומרי כוכבי מארגני המסיבה נובה ברעים
עומרי סאסי, נמרוד ארנין ועומרי כוכבי, מארגני מסיבת הטבע
(צילום: רענן בן צור)
באירוע נאמו נמרוד ארנין, עומרי כוכבי ועומרי סאסי, מארגני המסיבה מחברת "קצת לנשמה". ארנין אמר לקהל: "הקמנו את החברה לפני שנתיים וחצי במטרה לאחד צעירים שרוצים לרקוד. האסון פקד אותנו וזה מחיר כבד. עצרו לנו את המוזיקה". ארנין שכל בטבח את אחותו, איילת ארנין, שנרצחה בגיל 22. "שכלתי את איילת אחותי הקטנה, אשת תקשורת, צפו לה גדולות והיא לא תזכה להגשים את זה. המעגלים הכי קרובים נפרצו וחדרו לנו למקום הכי אישי שיש", הוא אמר עליה.
5 צפייה בגלריה
איילת ארנין
איילת ארנין
איילת ארנין
עומרי סאסי איבד בטבח את דודו, אבי סאסי (תושב לוס אנג'לס) ובת דודתו ניצן רחום שהייתה בחודש הרביעי להריונה. גם בן זוגה של ניצן, לידור לוי, נרצח בטבח של חמאס. הוא סיפר שאחרי הטבח במסיבה, במשך שבוע, חלק מצוות ההפקה חזר לשטח לאתר ניצולים או גופות תחת אש.
סאסי השיב היום לשאלות על המסיבה, והזמן שעבר עד שהגיע למקום כוח צבאי. "האירוע נעשה באישור וברישיון. כל מקום בישראל הוא קרוב לגבול כלשהו. המסיבה תוכננה שם מראש, עם רישיון וכל האישורים. היו 27 שוטרים בשכר ועוד 80 מאבטחים והצבא היה מעודכן מראש על האירוע. לא הועברה אלינו שם התרעה במהלך הלילה. הכול התבצע לפני הספר".
5 צפייה בגלריה
ניצן רחום
ניצן רחום
ניצן רחום
"אני לא רוצה להגיד מי אשם. אנחנו יודעים מה הכוח של צה"ל. הכוח הצבאי הראשון הגיע להערכתי בשעה 10:40. צריך להבין שהם נתקעו בכבישים החסומים, ובדרך אלינו ניהלו קרבות עם מחבלים. הייתי בקשר עם מישהו מהכוח ואמרתי להם שהגיעו מאות מחבלים עם טילים ורימונים, עם טנדרים ומאגים. הוא אמר שהם מתקדמים תוך כדי לחימה במחבלים. לכן לקח זמן".
עומרי כוכבי אמר הערב בטקס האזכרה לנרצחי מסיבת הטבע: "כשהמוזיקה התחלפה ברעשי מלחמה, היינו בלי מים, בלי יכולת להגיע ליישובים. השתלטו על ניידות המשטרה. מצאתי עצמי מטפל בשני גבאי. איש לא יודע מה עלה בגורלה של שני. היה טבח. האירוע לא הסתיים. אנחנו חיים אותו 24/7". גבאי שימשה כסלקטורית של המסיבה, ומאז הטבח לא אותרה.
על שיקום הניצולים אמר כוכבי: "החלטנו להקים מתחם, להתמודד יחד עם הזוועות שעברנו. היינו בבורג' בבנימינה, אנחנו ב'כוכב הים' בקיסריה, הקמנו מרחב טיפולי לקהילה שלנו ולאנשים שלנו. המטרה שלנו הייתה לקחת אחריות על הקהל שלנו, אנחנו מביאים את הקהל שלנו".
"מכאן אני רוצה לקרוא לכל מי שנכח באירוע שלא יצא מהבית, בואו. יש לנו כאן מתחם של ביטוח לאומי, הנצחה, רווחה. מיטב התמיכה. מיטב אומני ישראל מתגייסים. אנחנו מתקיימים כאן מסיוע של תרומות ואנחנו נודה לעוד ומה שקורה כאן זו ארץ ישראל היפה ואנחנו לא נעצור עד שנחזור לרקוד".