מפגין פרו-פלסטיני חשוד שהכה למוות במגפון מפגין תומך ישראל בפרברי צפון לוס אנג'לס, שבקליפורניה ארה"ב. כך נודע ל-ynet. לדברי אנשים שנכחו במקום, במהלך הפגנות פרו-פלסטיניות ופרו-ישראליות שהתקיימו שלשום (ראשון) בסמיכות בצפון העיר, בין השניים התפתח עימות מילולי שהסלים לפתע - והסתיים ברצח.

4 צפייה בגלריה
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני
התמונה האחרונה של פול קסלר
4 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה של פול קסלר
החשוד בתקיפה של פול קסלר
החשוד בתקיפה
לאחר שהוכה, פול קסלר (69) נשכב על הרצפה בעודו מדמם - והובהל לבית חולים. היום נקבע מותו בעקבות דימום מוחי. ישראלים שהיו במקום סיפרו: "זה היה מחזה מבעית. פחד אלוהים שדבר כזה קורה פה בשכונה".
המשטרה המקומית אישרה ל-ynet את פרטי המקרה. בבוקר (שעון מקומי) תקיים משטרת מחוז ונטורה מסיבת עיתונאים שבה תפרט על החקירה. בינתיים היא פרסמה הודעה לפיה החקירה עדיין מתנהלת בחשד לפשע שנאה וביקשה את עזרת הציבור וכל מי שהיה במקום ותיעד את המקרה. לפי ההודעה, עם הגעת השוטרים למקום הם מצאו את קסלר, שסבל מפגיעת ראש.
"מדיווחי עדים עולה כי קסלר היה מעורב בעימות פיזי עם מפגינים מהצד השני. במהלך הקטטה נפל קסלר לאחור וחבט את ראשו בקרקע", נמסר. "קסלר פונה לבית חולים באזור לקבלת טיפול רפואי. ב-6 בנובמבר הוא נפטר מפצעיו. בוצעה נתיחה לאחר המוות ונקבע כי סיבת המוות היא הריגה שנגרמה מחבלה חזקה בראש ממשטח או מחפץ קהה. מדובר בחקירה פעילה ומתמשכת, ונראה שמדובר באירוע בודד שאינו חלק ממאמץ רחב יותר".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "פול קסלר נרצח כי הוא יהודי. שנאת יהודים וברבריות אלימה. התאריך והמקום משתנים - האנטישמיות היא אותה אנטישמיות". ממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ד"ר יזהר הס, הוסיף כי "האנטישמיות ברחבי תבל לא רק מרימה ראש אלא גם מישירה מבט ומניפה אגרוף. זו מציאות חדשה המתבהרת במלא זוועתה בשבועות האחרונים. האירועים בארה"ב מעוררים תדהמה של ממש".
4 צפייה בגלריה
מפגין הוכה למוות בהפגנה בלוס אנג'לס
מפגין הוכה למוות בהפגנה בלוס אנג'לס
"הפשע האנטישמי הגדול הרביעי בלוס אנג'לס רק השנה". ההפגנה
רב הקהילה המקומית מיכאל ברקלי כתב בחשבון ה-X שלו כי לאחר שקיים שיחות ארוכות עם השריף, כוחות אכיפת החוק עדיין חוקרים את המקרה וטוענים כי ישנן עדויות סותרות לגבי השתלשלות הדברים. ברקלי ביקש מכל מי שיש בידיו תיעוד של המקרה, לפנות אליו כדי לסייע בחקירה.
ארגון הפדרציות היהודיות של לוס אנג'לס מסר: "אנו שבורים לגלות על מותו הטרגי של גבר יהודי מבוגר שנפגע בראשו ממגפון שהפעיל מפגין פרו-פלסטיני בווסטלייק וילג'. ליבנו עם משפחת הקורבן. בזמן שאנחנו ממתינים למידע נוסף מכוחות האכיפה, אנו מזכירים לכם שזהו הפשע האנטישמי הגדול הרביעי שבוצע בלוס אנג'לס רק השנה. לאלימות נגד עמנו אין מקום בחברה המתורבתת. אנחנו דורשים בטיחות. לא נסבול אלימות כלפי הקהילה שלנו. נעשה כל שביכולתנו למנוע זאת".
יותר ויותר גילויי אנטישמיות מתגלים ברחבי ארצות הברית מאז פרצה המלחמה בישראל. בניו יורק, למשל, מסעדות שתולות דגלי ישראל מוחרמות, מפגינים פרו-פלסטינים מוחים מולן ובאחת הפעמים אף רוסס צלב קרס בכניסה לאחת מהן.
אתמול, פרסם משרד החוץ הישראלי תוצאות סקרים מיוחדים שנערכו בקרב מדגמים מייצגים של תושבי ארצות הברית, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות. בארה"ב מסתמן כי יחסם של אמריקנים ממשיך להיות חיובי כלפי ישראל, והם נוטים לתמיכה בפעולה הישראלית בעזה. לצד זאת, ניכרת ירידה בתמיכה בעקבות חזרתם של צעירים ושל דמוקרטים לעמדות שבהן החזיקו לפני תחילת המלחמה.
61% מהאמריקנים סבורים שהגנה על ישראל היא יעד חשוב, ירידה של 10% מהשבוע השני למלחמה. 41% מהאמריקנים מזדהים יותר עם הישראלים, לעומת 13% שמזדהים עם הפלסטינים. 17% בלבד מהצעירים עד גיל 29 מזדהים עם ישראל, לעומת 30% שמזדהים עם הפלסטינים.
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה