אלפי בני אדם השתתפו הבוקר (שישי) במרוץ הראשון לזכרו של השוטר רב-סמל בכיר אמיר חורי (32) מנוף הגליל, שנרצח במרץ השנה עם שני אזרחי ישראל ושני עובדים זרים אזרחי אוקראינה בפיגוע ירי בבני ברק. "זה יום חגיגי, אבל גם יום קשה. אני מודה לכל מי שבא כדי לתמוך, לרוץ לזכרו ולשמר את זכרו", אמר האב השכול ג'ריס כשדמעות זולגות מעיניו.
למרוץ בנוף הגליל הגיעו שוטרים רבים, חברי הכנסת ניר ברקת ויואב גלנט מהליכוד, תושבי העיר, תלמידים ואזרחים מכול הארץ. בחום הכבד הם הצליחו לסיים את שלושת המקצים ולהניח על צווארם את מדליית ההשתתפות. חלק מהרצים עברו לילה לבן ללא שינה, רק כדי להוקיר את זכרו של השוטר שבגופו מנע פגיעה באזרחים נוספים.
4 צפייה בגלריה
מירוץ לזכרו של אמיר חורי
מירוץ לזכרו של אמיר חורי
ההורים השכולים, ראש העיר פלוט ובת הזוג שני ישר במרוץ בנוף הגליל, הבוקר
(צילום: שרון צור)
מיכאל אסולין (27) מתל אביב סיפר: "הכרתי אותו לפני כמה שנים. אמיר היה כמו בן משפחה שלי, פגשתי אותו בפעם האחרונה לפני חצי שנה. ישבנו, צחקנו ושתינו. לא ישנתי בלילה האחרון מרוב התרגשות, והגעתי לכאן במיוחד כדי להשתתף במרוץ".
עיריית נוף הגליל הפכה את מתחם הכניסה לפארק העירוני החדש נופארק כשטח כינוס לאלפי המשתתפים. כולם קיבלו בכניסה חולצה ובקבוקי מים, ומשפחת השוטר עברה ביניהם, הודתה להם ובירכה אותם בהצלחה במרוץ.
4 צפייה בגלריה
מירוץ לזכר אמיר חורי בנוף הגליל
מירוץ לזכר אמיר חורי בנוף הגליל
משתתפי המרוץ לזכר אמיר חורי
(צילום: ישראל מושקוביץ)
4 צפייה בגלריה
מירוץ לזכרו של אמיר חורי
מירוץ לזכרו של אמיר חורי
(צילום: שרון צור)
שני ישר, בת זוגו של אמיר, אמרה: "אנחנו מתרגשים, יש כאן אלפי אנשים שהגיעו כדי לרוץ איתנו, תודה רבה לכולם". שני הצליחה לסיים מסלול של שני קילומטרים, והמתינה נרגשת לבני משפחתו של אמיר כדי לחבק אותם בסיום המקצה שלהם ולהניח על צווארם את המדליה. האב ג'ריס הוסיף: "אני מאוד מתרגש, אני בוכה, זה אירוע מיוחד. אני בטוח שכל שנה יבואו לכאן רבים כדי לתמוך בנו".
ראש העיר רונן פלוט שיזם את המרוץ נראה גם הוא נרגש. "אני רואה פה אלפים, החל ממשמר הכנסת, משתתפים מרמת גן, מעפולה, חולון, מגדל העמק, הגיעו לכאן מאות שוטרים ממרחב דן ומהמחוז הצפוני. כשאני רואה את חברי הכנסת, את מאות השוטרים ואת הציבור הרחב, אני מרגיש שכבר הצלחנו", אמר ראש העיר.
4 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
רס"ב אמיר חורי
(באדיבות המשפחה)

ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, הגיע למרוץ עם עוד מאות משוטרי המחוז ועשרות צוערים בקורס קצינים. לדברי לביא, "הייתה לי הזכות הגדולה לפקד על אמיר במרחב דן, הוא מבטא את כל ערכי המשטרה - אומץ לב, חתירה למגע ונחישות. אין שיעור לגאווה ולכבוד שהשוטר הזה הביא למשטרת ישראל, זו ההזדמנות של כולנו להגיע לכאן, להראות הזדהות והערכה לזכרו של אמיר".
המחבל דיא חמארשה, פלסטיני שוהה בלתי-חוקי מהכפר יעבד שליד ג'נין, הגיע חמוש ברובה M-16 לבני ברק. הוא רצח את יעקב ישראל שלום (37) מבני ברק, אבישי דוד יחזקאל (30) מבני ברק ואת העובדים הזרים מאוקראינה - ויקטור סורוקופוט (33) ודמיטרי מיטריק (23). חורי, איש צוות יחידת האופנוענים המשטרתית, הסתער על המחבל ונורה גם הוא למוות. חברו לצוות, רב-סמל מתקדם ע', היה זה שחיסל את המחבל.