3 צפייה בגלריה
מוחמד בן זאיד נפתלי בנט
מוחמד בן זאיד נפתלי בנט
מוחמד בן-זאיד ונפתלי בנט. כבר סיכמו להיפגש
(צילום: AP)
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש בצהריים (יום ג') עם שגרירי איחוד האמירויות ובחריין בישראל. בנט קיבל באמצעות השגריר האמירתי, מוחמד אל-חאג'ה, איגרת מיורש העצר של האמירויות מוחמד בן-זאיד, ובה נכללה הזמנה לביקור רשמי ראשון במדינה.
מלשכת בנט נמסר כי הוא הודה על ההזמנה. עוד נמסר כי הוא שוחח עם השגרירים גם על הרחבת הקשרים בין המדינות, על שיתוף הפעולה האזורי ועל חיזוק הסכמי אברהם. "ככל שהקשר בין מדינותינו חזק יותר, כך הביטחון והיציבות באזור כולו חזקים יותר", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בפגישה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה
נפתלי בנט בפגישה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה
בנט עם שגריר האמירויות בלשכת רה"מ, היום
(צילום: חיים צח, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בפגישה עם שגרירי איחוד האמירויות ובחריין בלשכת רה"מ
נפתלי בנט בפגישה עם שגרירי איחוד האמירויות ובחריין בלשכת רה"מ
בנט עם שגריר בחריין חאלד אל-ג'לאהמה (מימין) ושגריר האמירויות מוחמד אל-חאג'ה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
לפני נאומו בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בחודש שעבר, נפגש בנט עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני ועם השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות שאהין אלמרר. הפגישה המשולשת נערכה לרגל ציון יום השנה להסכמי אברהם. בנט אמר כי להסכמים "משמעות רבה", והוסיף כי ישראל שואפת להדק ולחזק את היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין בכל התחומים. עוד אמר כי הוא מקווה שמדינות נוספות באזור יצטרפו למעגל השלום.


בנט ויורש העצר של האמירויות, מוחמד בן-זאיד, כבר סיכמו להיפגש בעבר. בחודש יולי השניים שוחחו לרגל חג הקורבן שציינו המוסלמים, ובלשכתו של בנט מסרו כי "ראש הממשלה הודה ליורש העצר על פתיחת שגרירות איחוד האמירויות בישראל וכן על אירוח ביקורו הרשמי של שר החוץ יאיר לפיד במדינתם".
עוד צוין כי בנט הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות שמתבטאים בכמה תחומים, ואמר כי "גישתה של איחוד האמירויות כלפי ישראל היא שינוי חשוב המהווה השראה למדינות ומנהיגים נוספים באזור", לשון ההודעה.
באמירויות, שהיו הראשונים לברך את בנט על כניסתו ללשכת ראש הממשלה, ציינו כי השניים שוחחו על שיתופי פעולה בין המדינות, על האתגרים וההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובמאמצים להשגת שלום ושגשוג אזורי. "הוד מעלתו בירך את נפתלי בנט על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה והביע את רצונו לעבוד יחד למען השלום והיציבות למען תושבי האזור והעולם כולו", נמסר אז.