חרף האזהרות, דבר אינו נלמד: ברחוב חרמון בחיפה פורקה בשעות הבוקר (יום שני) סוכה שנבנתה על עמודי עץ, באופן שסיכן את חייהם של מי שעתידים היו לשבת בתוכה במהלך החג.
4 צפייה בגלריה
סוכה מסוכנת שנבנתה בחיפה פורקה
סוכה מסוכנת שנבנתה בחיפה פורקה
הסוכה שנבנתה בחיפה
4 צפייה בגלריה
סוכה מסכנת חיים פורקה אתמול בירושלים וגרמה לעימותים אלימים בין שוטרים לחרדים
סוכה מסכנת חיים פורקה אתמול בירושלים וגרמה לעימותים אלימים בין שוטרים לחרדים
עימותים בירושלים בעקבות כוונה לפרק סוכה לא בטיחותית
(צילום: ישראל קרויס)
תושבים מודאגים הפיצו את תמונות הסוכה אתמול ברשת, ואחרי שאלה הגיעו לידי ynet, נשלחה פנייה למשטרה. ניידת סיור של תחנת חיפה שהגיעה לרחוב חרמון איתרה את מקום הימצאה של הסוכה, והעבירה דיווח על כך גם ליחידת המבנים המסוכנים בעיריית חיפה.
אחרי שאותר המקום, פנו אנשי היחידה למבנים מסוכנים לבעל הדירה, שהתחייב להרוס את הסוכה הבוקר. כך, התייצבו הבוקר פקחים מטעם העירייה במבנה, וסייעו לבעל הבית לפרק את הסוכה המסוכנת ללא צורך במעורבות משטרתית.
4 צפייה בגלריה
סוכה בירושלים
סוכה בירושלים
סוכה שנבנתה בירושלים
4 צפייה בגלריה
סוכה בירושלים
סוכה בירושלים
סוכה שנבנתה בירושלים
אתמול פורסם ב-ynet כי ברחובות בערים החרדיות, ובמיוחד בריכוזי הקיצוניים, נבנו סוכות רבות בצורה מסוכנת - ולא מעט מהן עדיין עומדות. ברחובות אלה ניתן לראות סוכות תלויות מעל בניינים, על כלונסאות מתכת - ולפעמים עץ בלבד, מחוזקות בשלשלאות או בקורות. לידי ynet הגיעו תיעודים של סוכות שצריכות להטריד מאוד את הרשויות, בדגש על העיר בני ברק, שם מצאנו עשרות סוכות שתלויות על חבל דק.
חשיפת התופעה והשיח סביבה דחפו גם את הרשויות המקומיות לפעול נגד הבנייה הלא חוקית – אך בניגוד למה שאירע בחיפה, לעיתים קרובות ללא הצלחה. כך, למשל, פשטו ביום שלישי שעבר פקחי עיריית ירושלים על שכונת בית ישראל בבירה, כשהם מלווים בשוטרים, על מנת לפרק את הסוכות המסוכנות שהוקמו בה, אך עשרות חרדים השליכו עליהם אבנים ותקפו את כלי הרכב שלהם - והכוחות נאלצו לסגת. נגד המפגינים הופעלה מכת"זית בואש, ואדם אחד נעצר. בהמשך נמסר כי הושגה הסכמה בין נציגי התושבים לרשויות האכיפה לפיה סוכה מרכזית אחת תפורק בהסכמה ובמקומה תיבנה אחת בטיחותית.
בעוד שבירושלים טורחת העירייה להסיר את המפגעים המסוכנים, גם תוך עימות עם התושבים – דומה כי בבני ברק עולם כמנהגו נוהג. בימים האחרונים, לקראת חג סוכות, הפכו מרפסות רבות בריכוזי המגזר לדירות ארעי לא חוקיות, שבהן מתכוונות משפחות שלמות לדור, לאכול וללון במשך שבעת ימי החג. הסוכות חורגות באופן משמעותי מהשטח הבנוי של המרפסות, באופן העלול להביא לקריסתן ושמסכן את יושביהן ואת שכניהם.