פצועים ראשונים מתאונת האוטובוס בדרום קוריאה ישובו ארצה היום (ראשון), לאחר ששוחררו אתמול מבתי החולים. ארבעה מהפצועים ישובו לישראל בטיסה הראשונה, ופצועים נוספים יחזרו בטיסות אחרות. לפי משרד החוץ, 18 מהישראלים שנפצעו בהתהפכות אוטובוס התיירים צפויים לחזור לארץ ב-48 השעות הקרובות.
3 צפייה בגלריה
חלק מהפצועים שישובו ארצה עוברים בדיקות בשדה התעופה בסיאול לפני הטיסה
חלק מהפצועים שישובו ארצה עוברים בדיקות בשדה התעופה בסיאול לפני הטיסה
הפצועים שישובו ארצה עוברים בדיקות בשדה התעופה בסיאול
(צילום: אדיר ינקו)
3 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך

עקיבא תור, שגריר ישראל בדרום קוריאה, אמר בריאיון ל-ynet radio: "יש ארבעה פצועים שעדיין בניתוחים ונמצאים במצב יחסית קריטי, ועשרה נוספים שמסיבות כאלה ואחרות החזרה שלהם מתעכבת קצת".
לפי העדכון על מצבם, אחת מהפצועים קשה מתאוששת מהניתוח שעברה אתמול בעמוד השדרה, ומתקשרת עם הצוות הרפואי. פצוע נוסף במצב קשה ממשיך בסדרת טיפולים בבית החולים המקומי. טרם ברור מתי השניים ישובו לישראל. במקביל, שניים מהפצועים הראשונים שישובו ארצה עוברים בדיקות לחץ דם בשדה התעופה בסיאול לפני טיסתם.

השגריר הוסיף: "בסך הכול, הטיפול בחולים הוא מאוד טוב. חברות הביטוח הישראליות הגיעו, ויש גם פיקוח של רופאים ישראלים. כולנו מסכימים שהפצועים נמצאים בידיים טובות. אנחנו מבקרים אותם, כמובן, יש לנו הרבה מתנדבים ישראלים. אנחנו דואגים שאף אחד לא יהיה לבד".
התאונה התרחשה בחמישי האחרון סמוך לעיר צ'ונג ג'ו שנמצאת מרחק כשלוש שעות נסיעה מהבירה סיאול, וגבתה את חייה של ריטה שוורצברג, בת 60 מחדרה. האוטובוס התהפך על פי הדיווחים כשהנהג הסיע את 33 התיירים הישראלים למלון שלהם בסואנבו. כ-700 מטרים לפני ההגעה למלון הוא איבד שליטה על האוטובוס, וההערכה היא שנסע בהילוך שני ולא בהילוך ראשון - או שתיבת ההילוכים חדלה לפעול במפתיע. הישראלים שנפצעו פונו לתשעה בתי חולים במדינה האסייתית.
3 צפייה בגלריה
ריטה שוורצברג, שנהרגה בהתהפכות האוטובוס בדרום קוריאה
ריטה שוורצברג, שנהרגה בהתהפכות האוטובוס בדרום קוריאה
ריטה שוורצברג, שנהרגה באסון
(צילום: מתוך פייסבוק)
בריאיון עימו שהתפרסם בתקשורת המקומית, אמר הנהג המקומי: "עצרתי את האוטובוס במהלך עלייה תלולה. לפתע, הוא התהפך לאחור במהירות מטורפת". לדבריו, הוא העביר הילוך מהילוך שני לראשון - ואז המנוע הפסיק לפעול והאוטובוס הידרדר 60 מטר למטה. הונג צ'ונג או, המדריך שהיה על האוטובוס, סיפר ל-ynet כי חלק מהנוסעים לא חגרו חגורות בטיחות.
לדברי השגריר, "אנחנו לוחצים מאוד שגופתה של ריטה שוורצברג תוחזר לארץ כמה שיותר מהר. בוודאי בימים הקרובים - אני מקווה שאפילו יותר מהר". תור התייחס לנסיבות התאונה, ואמר כי הוא "לא חושב שזו התשתית בשטח, אבל אשאיר למשטרת קוריאה לקבוע".