4 צפייה בגלריה
אירוע הירי בלוד
אירוע הירי בלוד
זירת הירי בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
עלאא אלסח, צעיר בן 29, נורה אמש (חמישי) על ידי אלמונים ברחוב הגיא בלוד, נפצע באורח אנוש - ובהמשך הלילה מת מפצעיו בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה. הרקע עדיין לא ברור.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 20:53 במוקד מד"א במרחב איילון. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם כאמור נקבע מותו. שוטרי תחנת לוד ביצעו סריקות ואספו ראיות בזירה לאיתור חשודים. "רוב מקרי הירי שמתרחשים בתקופה האחרונה הם בגלל חובות לשוק האפור. הרבה גברים הסתבכו עם העולם הזה", אמרו תושבים לאחר הרצח.
4 צפייה בגלריה
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח. נורה למוות בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
מתחילת השנה נרצחו בלוד שמונה בני אדם - שבעה מהם בשלושת החודשים האחרונים. הראשון היה חוסיין אל-עיסווי (40), שנורה למוות ב-6 בינואר ומאז טרם נעצרו חשודים. ב-8 ביולי נרצח בעיר ראגב אבו חמאד בן ה-32, והרצח השלישי היה של נהאד אלחנוני (60), תושב טירה שנורה בלוד ב-9 ביולי לאחר שיצא מבית קרובי משפחתו. המשטרה עצרה חשודים והוגש נגדם כתב אישום.
הרצח הרביעי היה של המורה רבאב אבו סיאם (30), שנרצחה ביריות לעיני בנותיה ב-26 ביולי, כשעל פי החשד הגרוש שלה הוא זה שהזמין את הרצח, והאדם החמישי שנרצח בלוד היה מרוואן ווחוואח בן ה-55 ב-26 באוגוסט. לפני כחודש, ב-5 לספטמבר, מנאר חג'אג' (34) ובתה חדרה בת ה-14 נרצחו ביריות מתחת לבניין מגוריהן כשחזרו מקניות בסופרמרקט.
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי במרר
אירוע ירי במרר
הנזק מהירי בחנות התכשיטים בכפר מרר ורובה ה-M-16 שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה)
באירוע אחר שאירע הלילה, גבר כבן 30 נפצע באורח קשה וצעיר כבן 20 נפצע באורח קל מירי שוטרים בכפר מרר שבגליל התחתון, לאחר שעל פי החשד הם ירו לעבר חנות תכשיטים בכפר. השוטרים, שהבחינו בירי של שלושה בני אדם מתוך רכב, פתחו במרדף אחריהם והחל קרב יריות - שהסתיים במעצרם של שניים מהם. החשוד השלישי נמלט מהרכב ונעצר בהמשך בבית החולים כשהוא פצוע באורח קשה.
"שוטרי משטרת מחוז צפון שסיירו במרר שמעו קולות ירי וחתרו למגע, ובהגיעם למקום זיהו רכב אשר העלה חשד שממנו בוצע הירי", נמסר מהמשטרה. "משהחלו השוטרים בנסיעה אחר הרכב התפתח קרב יריות, עד אשר הרכב נעצר ונמלט ממנו חשוד אשר בהמשך אותר כשהוא פצוע באורח קשה. שני החשודים הנוספים נעצרו במקום, כשאחד מהם פצוע באורח קל, ורובה סער מסוג M-16 נתפס".
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי במרר
אירוע ירי במרר
הנזק לחנות התכשיטים בכפר מרר
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, אמר לאחר האירוע: "אנחנו במלחמה בפשיעה ובאנו להכריע. יידע כל עבריין שמסכן אחרים שהוא ייתקל בשוטרים נחושים שלא יהססו לפעול על מנת לנטרל את האיום על ביטחון האזרחים. אני מגבה את השוטרים שלנו ומצפה שיפעלו בדיוק כך - בחתירה למגע, בקור רוח ובאומץ, גם כשכדורים עפים סביבם. לפעול נגד כל סיכון של חיי התושבים וגם של חייהם עצמם".
שלשום נורה למוות וסים כיאל, צעיר בן 18, מירי שבוצע מתוך רכב נוסע לעבר קבוצת אנשים בנהריה. שני צעירים נוספים, ממשפחתו המורחבת של הנרצח, נפצעו באורח בינוני. מחקירה ראשונית עלה כי נפגעי הירי, כולם תושבי ג'דיידה-מכר שמוכרים למשטרה, עמדו בפארק ציבורי ברחוב שז"ר בנהריה, ואז הגיח לעברם רכב - שממנו לפחות שני בני אדם ירו לעברם. לא נפגעו עוברי אורח. הרקע לירי הוא נקמת דם בשל סכסוך בין שתי משפחות.