עד המדינה במשפטו של ח"כ בנימין נתניהו, שלמה (מומו) פילבר, נחקר גם היום (שלישי) על-ידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של יו"ר האופוזיציה. אתמול ניסה עו"ד בן צור להמשיך ולערער את עמדת הפרקליטות בנוגע לקיום "פגישת ההנחיה", שבה לכאורה הורה נתניהו לפילבר להיטיב עם בזק, אך עד המדינה עמד על כך שזו התקיימה ושבעקבותיה פעל.
במהלך הדיון היום התמקד בן צור בדף שעליו פילבר כתב את המילים "מיזוג בזק-יס דנה אישרה", כשהכוונה היא לדנה נויפלד, יועמ"שית משרד התקשורת לשעבר. הוא טען כי מדובר בדף שפילבר הכין לעצמו לקראת הפגישה עם נתניהו ולא אחריה - ולכן לא הייתה "פגישת הנחיה". פילבר לא שלל את התזה הזו, ונתניהו הגיב באנגלית באומרו "Incredible", לא ייאמן. גם אתמול, לאחר בקשת הפרקליטות לשינוי מועד הפגישה, הגיב נתניהו באנגלית כשאמר "In your face".
2 צפייה בגלריה
שלמה פילבר
שלמה פילבר
פילבר בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
בן צור: "הזכרנו שראש הממשלה לא אמר לך אף פעם 'דנה אישרה'". פילבר: "אני לא חושב שהוא הכיר את דנה בכלל. המשפט הזה לא מתאר דברים שאמר ראש הממשלה". בן צור: "'מיזוג בזק יס דנה אישרה' זה לא דבר שאומר לך נתניהו". פילבר: "נכון". בן צור: מה שאנחנו רואים שזה לא דברים של נתניהו. אנחנו רואים שאתה מכין חומר לקראת הפגישה עם נתניהו במייל שאתה שולח". פילבר: "הגיוני. זה יותר הגיוני מההסברים שנתתי בחקירה. שם לא זכרתי וגם עכשיו אני לא זוכר". בן צור: "אני הראיתי לך התכתבויות. זה ההבדל. הראיתי לך שורה של ראיות שכולן מוליכות למסקנה הזאת". פילבר: "הדברים שאתה מראה לי יותר מתחברים למציאות".
לאחר חלופת הדברים הזו הצדדים יצאו להפסקה, ונתניהו הגיב כאמור באומרו לעיתונאים "Incredible".
בפתח הדיון היום התייחס עו"ד בן צור לבחירות 2015, שהסיקור של אתר וואלה במהלכן עומד במרכז תיק 4000. "מבחינתך, הסיקור בבחירות 2015 היה בגדר טראומה?", שאל בן צור, ופילבר השיב: "כן, היה עוין. התחושה שלנו הייתה שהתקשורת לא מסקרת את המשחק הדמוקרטי אלא משתתפת בו. מבחינתנו נחצה קו אדום ביחסי תקשורת-דמוקרטיה".
בן צור: "תאשר לי שנתניהו ראה את ערוצי הטלוויזיה כבעלי ההשפעה הגדולה ביותר". פילבר: "מאשר". בן צור: "אם צריך לבחור סיבה שבגינה נתניהו בחר להיות שר תקשורת, תאשר לי שמה שעניין את נתניהו זה עולם המדיה". פילבר: "חד וחלק".
עו"ד בן צור טען: "התמלולים של החקירות עוברים עריכה". התובעת עו"ד יהודית תירוש הגיבה בזעם: "מי שמתמללים לא מכירים את התיק. אמירה מיותרת ולא נכונה. מציעה לא להפריח סיסמאות לחלל האוויר". נתניהו עצמו הגיע לבית המשפט באמצע הדיון.
2 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
הסנגור עו"ד בעז בן צור
(צילום: יואב דודקביץ')
אחר כך ביקש הסנגור מעד המדינה להתייחס לדפדפת שלגביה נטען כי כתב בה בין היתר את דבריו של נתניהו ב"פגישת ההנחיה".
בן צור: "כתב האישום הוגש בינואר 2020. תאשר שמציגים לך את הדפדפת בהשלמת חקירה במרץ 2020". פילבר: "זו פעם ראשונה שאני רואה את החומרים הללו ונשאל עליהם".
נתניהו, שהגיע כאמור לבית המשפט באמצע הדיון, שוחח עם עיתונאים בעניין הבקשה שנדחתה בבג"ץ להעביר את המשפט בשידור חי. "צלמו את המשפט, למה שלא תצלמו את המשפט?", אמר נתניהו לעיתונאים. "אתם רוצים שהכול יהיה שקוף, אני חייב להתייעץ עם עורך דיני בעניין הזה".



ההתנגדות בתיק 1000

בתוך כך, סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, עמית חדד ונועה מילשטיין, הודיעו כי הם מתנגדים לבקשת הפרקליטות להוסיף עדי תביעה בעקבות השלמות חקירה בתיק 1000 (פרשת המתנות).
בתגובה לבית המשפט ציינו סנגורי נתניהו: "במשך חמישה חודשים לא ביצעה הפרקליטות פעולות חקירה נוספות כלשהן, ואף לא הודיעה לבית המשפט שבכוונתה לתקן את כתב האישום. הפרקליטות החליטה שלא להוסיף ולבצע חקירה חיונית ואלמנטרית שעלו בחקירתה של הגברת קליין (הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן).
"בכך גילתה דעתה כי האירועים שנחקרו במסגרת השלמות החקירה לא חיוניים להוכחת אשמתו של המשיב. המאשימה גם החליטה בהחלטה מושכלת שלא לתקן את כתב האישום ולכלול בו עובדות נוספות, עובדות שעליהן נחקרו הגברת קליין והעדים הנוספים".
פורסם לראשונה: 10:18, 17.05.22