מלחמת חרבות ברזל. גם הערב (רביעי) ממשיכה ישראל להציג הוכחות לכאורה על השימוש שעושה חמאס במשאבים ההומניטריים ברצועה על חשבון האוכלוסייה העזתית. דובר צה"ל הציג הקלטת שיחת טלפון שיורטה, שלדבריו התנהלה בין סגן מפקד גדוד מערב ג'באליה של הארגון, המכונה אבו חסן, ותושב הרצועה הנקרא אבו חמזה, בנוכחות מנהל בית החולים האינדונזי ברצועה שלו הם קוראים עאטף. מתוכנה עולה חמאס בוחר לנתב משאבי אנרגיה אזרחיים לצרכיו:
תושב: "אבו חסן?". קצין חמאס: "אבו חמזה, שלום עליכם". תושב: "שלום יקירי". קצין חמאס: "אני עומד כאן עם הדוקטור עאטף על רמקול. הלכנו למלא סולר, את ה-1,000 (ליטר) שדיברתם עליהם". תושב: "אוקיי". קצין חמאס: "הוא אמר לי: אבו חסן, אין סולר. עומדים להביא לכם 1,000 ליטר חדשים". תושב: "זה ב(בית חולים) האינדונזי? באינדונזי?". קצין חמאס: "אני כאן (בבית החולים) האינדונזי הדוקטור עאטף איתי כאן, הוא שומע אנחנו על רמקול".
תושב: "טוב, הוא (הדוקטור) אמר לך שאין סולר?". קצין חמאס: "הנה קח, דבר איתו". תושב: "טוב.. אמרו לי למלא מ(בית החולים) האינדונזי. אתמול אבו אחמד אלזריע דיבר איתי והוא אמר לי למלא מהאינדונזי". מנהל בית החולים: "מי זה אבו אחמד אלזריע?". תושב: "סוכן של משרד הכלכלה". מנהל בית החולים: "אתמול בלילה הוא (פעיל חמאס) בא למלא. סוכן של משרד הכלכלה אמר לי אתמול בלילה שאני אמלא לו. אם הוא רוצה לזוז כבר בלילה, אבל במהלך היום יגיעו אלף ליטר בשבילם". תושב: "איפה?". מנהל בית החולים: "אני לא יודע".
1 צפייה בגלריה
בית החולים האינדונזי ברצועת עזה מהאוויר
בית החולים האינדונזי ברצועת עזה מהאוויר
בית החולים האינדונזי ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )
תושב: "טוב, אז נניח והיינו לוקחים בלילה, מה זה משנה?". מנהל בית החולים: "לא, זה כן משנה. הסוכן אמר אחרת. בלילה הוא אמר לי למלא 1,000 ליטר. אני אמרתי לו שיש להם (לבית החולים) 600 ליטר במאגר, אז הוא אמר לי למלא להם 600 ליטר". תושב: "עד שנהיה בקשר, תמלא לו. אנחנו צריכים להתחיל לעבוד. אנחנו כולנו עובדים כממשלה לטובת הארץ (פלסטין)". מנהל בית החולים: "אנחנו נבדוק". תושב: "בחייך, תמלא לו עכשיו. האנשים לוחצים עלינו, עוד קצת והם יתחילו לירות בנו מרוב שהם לוחצים עלינו. למען השם, בעזרת השם". קצין חמאס: "אבו חמזה, בוא נסיים עם עניין הסולר הזה".
הדברים הוצגו לתקשורת הזרה פחות משבוע אחרי תדריך קודם בנושא, שהתבסס על מידע מודיעיני של שב"כ וצה"ל ולפיו המפקדה המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי שיפא בעיר עזה. הוא הציג תרשים של מתחמים תת-קרקעיים שלטענתו משמשים את ראשי הארגון להכוונת פעילותו, כמו גם מנהרה המגיעה אליו מבחוץ.