נתניהו חש ברע - ופונה למיון בביה"ח שיבא: "הערכה ראשונית שהתייבש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פונה אחר הצהריים (שבת) למיון בבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שחש ברע. כך נודע ל-ynet. מלשכתו נמסר בהמשך כי התלונן היום על סחרחורת לאחר שבילה אתמול בכינרת בשעות החום - וכי על פי ההערכה הראשונית סבל מהתייבשות. רעייתו שרה ובנו אבנר ליוו אותו, וגם רופאו האישי ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. בסרטון שפרסם הערב מבית החולים, אמר נתניהו: "אתמול ביליתי עם רעייתי בכינרת בשמש, בלי כובע, בלי מים, לא רעיון טוב", אמר נתניהו, "תודה לכולכם על הדאגה. ברוך השם אני מרגיש מאוד טוב".

בסביבתו של נתניהו אמרו כי הוא הובא מקיסריה לבית החולים באמצעות שיירתו, וכי הוא הגיע לשם בהכרה מלאה ויצא מהרכב בהליכה עצמאית. ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר: "מאחל לראש הממשלה נתניהו רפואה שלמה ובריאות טובה. תרגיש טוב". גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן איחל "רפואה שלמה ורק בריאות".

עוד גל חום באירופה, שליש מארה"ב תחת אזהרה חמורה: בדרך לשיא ב"עמק המוות"

5 צפייה בגלריה
אירופה גל חום ספרד מלאגה ב בריכה עם ה כלבים
אירופה גל חום ספרד מלאגה ב בריכה עם ה כלבים
עם הכלבים בבריכה במלאגה, ספרד
(צילום: EPA/JORGE ZAPATA)
גלי חום כבדים ממשיכים לפקוד היום את אירופה ואת דרום-מערב ארה"ב, ועשרות מיליוני תושבים נקראים בהן לתפוס מחסה מהשמש ולהרבות בשתיית מים, כדי להימנע מגורל דומה לזה של עשרות האלפים שמתו לפי הערכות בגלי החום האירופיים של הקיץ שעבר. באירופה נרשמות היום מידות חום קיצוניות לא רק ביוון, איטליה וספרד, אלא גם צפונה משם, בצרפת, גרמניה, פולין וצ'כיה. בארה"ב נתונים כ-113 מיליון תושבים – קרוב לשליש מהאמריקנים – לאזהרות חום קיצוני, ופארקים, מוזיאונים וגני חיות מקצרים את שעות פעילותם.

הפרובוקציות בגבול נמשכות: לבנונים חצו את הקו הכחול - צה"ל ירה כדי להרחיקם


כמה לבנונים חצו היום את הקו הכחול בגבול בין לבנון לישראל באזור הר דב. בלבנון טענו כי צה"ל ירה רימוני עשן וגז מדמיע לעבר קבוצת עיתונאים וחבר פרלמנט שהתלווה אליהם לסיור באזור הגבול, ודיווחו כי הנוכחים בסיור שאפו עשן. בלבנון טענו כי הקבוצה לא חצתה את הגבול, אך בצה"ל הבהירו שכן - ומאחר שהלבנונים סירבו להתפנות, ירו כדי להרחיקם והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בתיעוד: פיזור הלבנונים בזמן אמת, כפי שתועד בערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני.

חשוד חדר ליישוב עשהאל בדרום הר חברון - ונעצר

5 צפייה בגלריה
עשהאל
עשהאל
עשהאל
(צילום: AFP)
חשוד חדר הבוקר ליישוב עשהאל שבדרום הר חברון - ונעצר על ידי איש כיתת הכוננות של היישוב. ביישוב נשמעה אזעקה של פיקוד העורף שמתריעה מפני חדירת מחבלים ולתושבים נמסר כי עליהם להיכנס למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות. עוד נמסר לתושבים כי אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על כך. כוחות צה"ל ניהלו סריקות במקום מחשש להימצאות חשוד נוסף.

הקשר המתהדק בין רוסיה לאיראן בסוריה - נגד ארה"ב: "המטרה - סיוע לחיזבאללה"


בכיר אמריקני הזהיר אמש (שישי) כי ארה"ב רואה לאחרונה יותר ויותר שיתוף פעולה בין רוסיה לאיראן, גם בסוריה, בין השאר בעקבות תמיכתה של טהרן במוסקבה במלחמה באוקראינה. לדבריו, רוסיה "מחויבת" לאיראן - שמעוניינת בהוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה, כדי שתוכל להעביר ביתר קלות סיוע קטלני לחיזבאללה ולאיים על ישראל. "בארה"ב רואים עוד ועוד שיתוף פעולה, תכנון ושיתופי מודיעין בין רוסיה לכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה – מתוך מטרה ללחוץ על ארה"ב להוציא את חייליה משטח סוריה", אמר הבכיר בפנטגון.

ישראלית נהרגה בתאונת דרכים בגיאורגיה

5 צפייה בגלריה
טביליסי, בירת גיאורגיה
טביליסי, בירת גיאורגיה
טביליסי, בירת גיאורגיה
(צילום: shutterstock)
אזרחית ישראלית נהרגה בתאונת דרכים בבירת גיאורגיה טביליסי. משרד החוץ עודכן בנושא. על פי הדיווחים במדינה, התאונה התרחשה בכביש Kakheti בבירה והמשטרה המקומית פתחה בחקירה.

התייצב בשבדיה, בלי תנ"ך שתכנן להצית - ועם קוראן: "רציתי לראות שאין אכיפה בררנית"

בשבדיה התקיים בצהריים הכינוס מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, במסגרתו תכנן אחמד עלוש, בן 32 שמתגורר במערב המדינה, לשרוף ספר תורה וספר תנ"ך. המשטרה השבדית אישרה את הבקשה "כדי שהמבקש יוכל להביע את דעותיו", צעד שגרר גינויים וזעם ממנהיגי ישראל, בכירים בארץ ומצד רבנים, אבל עלוש הגיע עם תיק ובו קוראן ומצת, בלי ספרי תורה או תנ"ך - ולא שרף דבר.

מול השגרירות, הסביר עלוש כי רצה לוודא שהרשויות בשבדיה לא מקיימות אכיפה בררנית - על רקע הצתת הקוראן. "זה לא אנטישמי או פשע שנאה", הוא אמר לנוכחים במקום. המשטרה בשבדיה מסרה כי האישור ניתן כך שהמבקש יוכל להביע את דעותיו. הם ציינו כי לא ביקשו שיציג את מניעיו כי בשבדיה יש חופש ביטוי.

אחרי ביקור אבו מאזן בג'נין: "הרשות תצא למבצע מעצרים בצפון הגדה"

5 צפייה בגלריה
ביקור אבו מאזן במחנה הפליטים ג'נין
ביקור אבו מאזן במחנה הפליטים ג'נין
אבו מאזן בג'נין, השבוע
(צילום: AFP, Jaafar ASHTIYEH)
אחרי הביקור ההיסטורי של אבו מאזן בג'נין, עם סיום מבצע "בית וגן" שכוון לטיפול בקיני הטרור במחנה הפליטים בעיר, חוזרת פעילות המנגנונים. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח היום כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים יפתחו בימים הקרובים בפעילות מעצרים נרחבת נגד חמושי צפון הגדה המערבית – ובמיוחד באזור ג'נין.

ישראלי הותקף בתחנת רכבת בברלין: "דחפו אותי, ירקו, בעטו - וקיללו בערבית"


ישראלי הותקף שלשום באלימות על ידי שני צעירים ממוצא ערבי בתחנת הרכבת בכיכר אלכסנדרפלאץ בברלין, בירת גרמניה, ללא כל סיבה - רק בגלל שזיהו שהוא ישראלי. הישראלי שהותקף, אסף, עוסק בפיתוח מוצרים ושירותים לבני אדם עם צרכים שונים. ביום חמישי הוא הגיע לתחנה בברלין וצילם את הרכבת בטלפון הנייד שלו. לידו עמדו שני ערבים שלדבריו זיהו שהוא ישראלי וחשבו שהוא מצלם אותם - ואז ללא כל סיבה הם התנפלו עליו, דחפו אותו, ירקו לעברו ובעטו בו ברגליים, תוך כדי שהם מקללים קללות בערבית שבהן ציינו שהוא יהודי וישראלי. הם גם ניסו לגנוב את הטלפון שלו.

חוק אכזרי של פוטין לדיכוי טרנסג'נדרים: סוף להתאמה המגדרית, נישואים יבוטלו

5 צפייה בגלריה
רוסיה ולדימיר פוטין גאווה להט"ב הומואים
רוסיה ולדימיר פוטין גאווה להט"ב הומואים
דגל הגאווה ונשיא רוסיה פוטין
(צילום: shutterstock, רויטרס )
שלטונות רוסיה עשו בסוף השבוע עוד צעד דרמטי לדיכוי הקהילה הלהט"בית, כשהבית התחתון של הפרלמנט, הדומה, אישר בקריאה אחרונה חוק האוסר הליכי התאמה מגדרית. החוק החדש, שלא רק ימנע את ההליך הרפואי של שינוי מגדרי אלא גם יאסור על טרנסג'נדרים להירשם במסמכי הזיהוי הרשמיים על פי המין שאיתו הם מזדהים, צריך עדיין לקבל את אישור הבית העליון של הפרלמנט ולאחר מכן את חתימת הנשיא ולדימיר פוטין, אבל שני ההליכים האלה נתפסים כטכניים בלבד, ואישורו הסופי מובטח. לרוסים המזדהים כטרנסג'נדרים הותר לשנות את מינם במסמכים הרשמיים מאז 1997, ומהודעת הדומה שפורסמה אתמול עולה כי לחוק החדש יהיו השלכות מרחיקות לכת על מי שכבר השלימו את תהליך ההתאמה המגדרית: בין השאר ייאסר עליהם לאמץ ילדים ולשמש כמשפחות אומנה, ומי מהם שהספיק להתחתן – נישואיו יבוטלו.