4 צפייה בגלריה
עזב את הארץ. שי אביטל
עזב את הארץ. שי אביטל
עזב את הארץ. שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
אגף חקירות במשטרה פתח בבדיקה בעניין סוכן הדוגמניות שי אביטל, שנגדו הועלתה בימים האחרונים שורת טענות להטרדות ותקיפות מיניות של דוגמניות שביקשו לעבוד איתו, כפי שפורסם בתוכניות "הצינור" ו"חשיפה". תלונה רשמית ראשונה הוגשה נגדו היום (א') על ידי אחת הנשים שהופיעו בתחקיר "הצינור", והגיעה לתחנת משטרת לב תל אביב. אביטל יצא לאחרונה מן הארץ.
שלשום פרסמה הילה קרוגמן, לשעבר כוכבת תוכנית הריאליטי "TLV - עושים את תל אביב", פוסט תקיף באינסטגרם נגד סוכן הדוגמניות.
"כמו רבות, הגעתי אליו עם חלום להיות דוגמנית. הוא היה סוכן רציני ושמו הלך לפניו. כשהייתי בת 19 הוא ניסה לנשק אותי, ככה פתאום", תיארה קרוגמן. "רכנתי אחורה ומיהרתי לשנות נושא. מרוב הלם לא ידעתי איך להגיב. זו הייתה הפעם היחידה שהוא ניסה לכפות את עצמו עליי בצורה פיזית. עכשיו כשאני שומעת עדויות של בנות אחרות, כנראה שהיה לי 'מזל'. האמנתי שאם הייתי מספרת הקריירה שחלמתי עליה תלך לפח".
4 צפייה בגלריה
הילה קרוגמן ושי אביטל
הילה קרוגמן ושי אביטל
השיחה ששיתפה קרוגמן עם אביטל לכאורה
(צילום מסך)
"כי זה מה שהוא היה עושה", הוסיפה קרוגמן, "גורם לך לחשוב שהוא מעוניין בך, כדי שלא תראי בזה הטרדה אלא ניסיון חיזור. כי את ילדה צעירה עם חלומות גדולים שלא מבינה כלום מהחיים אז את המטרה הכי קלה, ואם את רוצה להצליח כדאי מאוד שתזרמי או לפחות תסתמי".
קרוגמן שיתפה כי במשך שנים קיבלה מאביטל הודעות, שבהן הבטיח שאם לא תשתף פעולה, "אוכל לעשות 'טבלאות' כדי לחשב כמה הפסדתי. לשמחתי לא נפלתי לשידולים שלו, אך עדיין, בכל הזדמנות הוא שם לי רגליים. אם זה אודישנים, הזדמנויות עסקיות, פגישות עם סוכנים אחרים שהלכו מעולה ויום למחרת כאילו בלעה אותם האדמה, הוא דאג באופן אישי שאבין שבלעדיו אני לא אצליח. קשה לי להסביר מה זה עושה לנפש של ילדה שבסך הכול רצתה להגשים חלום, לקבל סטירות לחי על ימין ועל שמאל, כשהדבר שעיכב אותה, לפי דברי מישהו מהתעשייה שזרק את המילים הבאות כלאחר יד, הוא ש'הסתכסכתי עם האיש הלא נכון'".
4 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה הדוגמנית בר זומר
הפוסט שפרסמה הדוגמנית בר זומר
הדוגמנית בר זומר מגיבה לטענות נגד מנהלה לשעבר
קרוגמן גם שיתפה צילום מסך של שיחה שניהלה עם אביטל לכאורה, ובה כתב לה: "מדהים למה כל הכוכבים נתנו לך בסתר ועלי עשית פוזות". היא הסבירה כי השיחה החלה אחרי שראתה אותו ובחרה להתעלם ממנו. "מיותר לציין שהמילים הנמוכות והפוגעניות האלו מסעירות אותי עד היום. צילמתי את המסך וידעתי שיום יגיע ואוכל להשתמש בהן לחשוף את חלאת האדם שהוא. עכשיו אני אמא, ואעשה הכל כדי שהבת שלי לא תגדל בעולם שכדי להגשים את עצמה היא תצטרך למכור את נשמתה. אעשה כל שביכולתי כדי שאנשים כמוהו יישבו מאחורי סורג ובריח. אני עושה את זה בפנים חשופות וללא פחד מוכנה להילחם. מאושרת שאחרי שנים של התעללות, הגיע התור שלי, שלנו, להראות לאיש הזה מי פה בעמדת הכח האמיתית".
הדוגמנית טיילור מלכוב, שיוצגה על ידי אביטל, פרסמה היום כי היא עזבה אותו ואת סוכנות "עלית". באינסטגרם כתבה: "חשוב לי להבהיר שאני מגנה בתוקף כל סוג של הטרדה מינית, פיזית או מילולית, ואין לזה שום מקום בחברה שלנו. לאחר הפרסומים בימים האחרונים, אחרי שנה משותפת, החלטתי להיפרד מסוכנות עלית ומשי אביטל. לבי עם הבנות שעברו חוויות קשות. זה לא מגיע לאף אחד".
4 צפייה בגלריה
שי אביטל טיילור מלכוב
שי אביטל טיילור מלכוב
הפוסט של טיילור מלכוב
(צילום: אינסטגרם)
עו״ד ששי גז המייצג את אביטל אמר כי ״מי שמכריע מי הוא עבריין מין הוא בית המשפט. מדובר בעליהום תקשורתי. מרבית התלונות אנונימיות, ללא עיגון בזמן מדויק או מקום וללא ראיות. אין למרשי כל יכולת להבין על מי מדובר ולהשמיע את גרסתו. לא כך מתבצעת חקירה במדינת ישראל ולא כך מתבצע הליך הוגן. אנחנו משוכנעים שאחרי בדיקה במשטרה הדברים ייראו אחרת.
"מרשי יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף כי לא ניצל את מעמדו או דרש הטבות מיניות. כתבות מגמתיות בתקשורת עושות נזק קולוסאלי לאדם שבמשך 22 שנה עמל קשה לפרנסתו", הוסיף גז.
השר לביטחון פנים עמר בר לב כתב בערב: "בעקבות הפרסומים הקשים ועשרות העדויות שהובאו לאור על פגיעות מיניות בעולם הדוגמנות, אני מבקש וקורא לנשים נוספות שנפגעו להגיש תלונה במשטרה. כל תלונה שתוגש תהיה בעלת משמעות. ברור לי שהגשת תלונה על פגיעה מינית היא תהליך כואב שדורש תעצומות נפש רבות".
יו״ר נעמת חגית פאר אמרה בתגובה: "מדובר באישה אמיצה שלמרות המחירים הכבדים שהיא עלולה לשלם החליטה לעשות מעשה, ואולי למנוע סבל דומה לכאורה מנשים נוספות. המסר של כולנו חייב להיות חד וברור: עמידה איתנה לצידה ותמיכה בה. זה גם מה שמצופה מהתעשייה כולה".
פורסם לראשונה: 14:09, 25.07.21