63 חודשי מאסר נגזרו היום (שני) על חיים קורנשטיין (52), מורה מחדרה שביצע מעשים מגונים ב-10 תלמידות בנות 12-9 במסגרות חינוכיות שונות באזור השרון. המורה אף יפצה את קורבנותיו בסכום כולל של 100 אלף שקלים.
המעשים שיוחסו למורה אירעו בין השנים 2008 ל-2015. במהלך שיעורי העשרה למחוננים, פיתח קורנשטיין שיטות ומשחקים לביצוע המעשים, בחר במתלוננות כצופות, העמיד אותן בחלק האחורי של הכיתות, ואז ביצע בהן בחסות החשכה מעשים מיניים שונים. בין היתר הוא חיכך את איבר מינו בישבנן, לרוב מעל לבגדים. ב-2015 הפסיק המורה ללמד בעקבות שימוע שנערך לו.
1 צפייה בגלריה
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
(צילום: דוברות המשטרה)
השופטת מרב גרינברג מבית המשפט המחוזי בלוד קבעה בגזר הדין כי יש להחמיר עם הנאשם עקב ריבוי המעשים, ניצול תפקידו כמורה וניצול אמון התלמידות והפגיעה שנגרמה להן. עם זאת, גרינברג התחשבה בעונשו של קורנשטיין, שהודה והורשע בהסדר טיעון, בכך שמנע בהודאתו את עדות המתלוננות במשפט ובהבעת החרטה שלו.
"הנאשם הורשע ב-10 אישומים בעשרות מעשים מגונים שביצע בתקופה של כשבע שנים כלפי תלמידותיו בבתי ספר שונים", ציינה השופטת בגזר הדין. "אין המדובר במעידה חד-פעמית, את המעשים ביצע הנאשם בהזדמנויות שונות ב-10 קטינות שונות. בחלק מהמקרים, ביצע מספר עבירות באותן קטינות, ולא היסס לבצע מעשיו בנוכחותם של תלמידים נוספים".

"ניצל את אופי השיעורים"

השופטת גרינברג הוסיפה: "הנאשם פיתח שיטה מגונה לביצוע מעשיו, תכנן את המעשים ובחר, בקפידה, את קורבנותיו. הנאשם עבד כמורה במסגרות העשרה לתלמידים מחוננים, שיעוריו עסקו בנושאים עשירי דמיון, אגדות, פנטזיות ומיתולוגיה, והוא ניצל את אופי השיעורים שהיה פחות פורמלי משיעורים במקצועות רגילים וכלל שיטות לימוד ייחודיות.
"הנאשם יצר לעצמו הזדמנויות ותנאים נוחים לביצוע מעשיו, בכך שהחשיך את הכיתות באמתלה של הקרנת סרט, בודד את קורבנו בכך שבחר בקטינות לתפקיד צופות שיעמדו לצידו בחלק האחורי של הכיתה, בעוד תלמידי הכיתה האחרים יושבים עם הגב אליהם. הנאשם פיתח שיטה, במסווה של משחק, כדי לגרום לקטינות לשתף פעולה עם בקשותיו והנחיותיו ותוך ניצול בוטה של תמימותן והאמון הרב שנתנו בו. כך הצליח, בשעת כושר, בערמומיות ובתחכום, לבצע מעשים מיניים בקטינות, במהלך שיעור, ולצורך סיפוק תאוותיו המיניות".
בכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד רחל חלק מפרקליטות מחוז מרכז, צוין כי קורנשטיין פעל בשתי שיטות עיקריות. האחת - הוא הקרין סרטים לתלמידים כדי להחשיך את הכיתה, ואז בחר בתלמידה להיות "צופה" על יתר הכיתה כשהוא מציג זאת כהטבה. השנייה - להישאר עם תלמידות בהפסקות כדי לחלק להן פרסים ולהעניק להן שיעורים פרטיים.
את מעשיו של המורה חשפה אחת התלמידות. כשהחליטה להתלונן, היא שאלה על קורנשטיין בקבוצת וואטסאפ, וכך גילתה ששתי חברות נוספות שלה לכיתה נפגעו ממעשיו. התלמידות פנו למשטרה, ולאחר פרסום מעצרו של המורה התלוננו נגדו תלמידות נוספות.
עו"ד אלוני דסובניק הסנגורית של החיילת שהוטרדה מינית על ידי הסמלת שלהע"וד רוני סדובניק אלוניצילום: אלכס מורוזוב
ע"וד רוני סדובניק אלוני, המייצגת חלק מהנפגעות, מסרה: חמש שנים למורה על מעשים מגונים ב-10 תלמידיות ביחסי מרות, זה בחשבון פשוט חצי שנה על כל נפגעת. תורידו מזה שליש מנהלי ועוד שליש התנהגות טובה ותיכף הוא כבר משתחרר. האצבע הציבורית המאשימה חייבת להיות מופנית כלפי הכנסת שבגדה באמון הציבור וחוקקה במחשכים את תיקון 113 לחוק העונשין, שריסק את כל הענישה הפלילית לכלום ושום דבר. הענישה הפלילית היא הביטוי של העם לחומרת העבירה, העונש הוא סימן שזו לא עבירה חמורה בעיני הכנסת. אי אפשר לעבוד על הציבור שפגיעה מינית בילד היא 'עבירה חמורה' ולחוקק מתחמי ענישה כה מוגחכים".
עו"ד אסף דוק, המייצג את המורה שנשלח למאסר, הגיב: "לצדק פנים רבות, גם אם במבט ראשון זה לא נראה. בית המשפט ביצע איזונים בין השיקולים השונים והחליט לבסוף לגזור את עונשו לקולא תוך העדפת המשך מסלול שיקומו וזאת על אף עתירת המדינה לעונש דו ספרתי".