סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס ביקשה הלילה (שבת) בריאיון לרשת CBS האמריקנית להפריד בין מדיניות הממשלה לבין העם בישראל, כשנשאלה אם ישראל מסתכנת בהפסקת הסיוע הצבאי מארה"ב. "זה מאוד חשוב להבחין או לפחות לא לבלבל בין ממשלת ישראל לאזרחים הישראלים. לאזרחים הישראלים, כמו לפלסטינים, יש זכות לביטחון. העבודה שלנו בארצות הברית היא לעשות תמיד מה שצריך כדי להבטיח את הביטחון של ישראל ואזרחיה", אמרה האריס.
1 צפייה בגלריה
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס בטקס לציון 75 שנים לישראל
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס בטקס לציון 75 שנים לישראל
האריס. "נעשה תמיד מה שצריך להבטיח את ביטחון ישראל ואזרחיה"
(צילום: AFP)
היא הוסיפה כי "יש לעשות מה שאנחנו עושים בדלתות סגורות, וגם פומבית, כדי לכפות דרך טובה יותר מבחינת מה שקורה עכשיו בעזה".
האריס התייחסה למתיחות הגוברת מאז פרוץ המלחמה בין הממשל לראש הממשלה בנימין נתניהו. "היינו מאוד פתוחים וברורים לגבי מה שאנחנו מרגישים. קודם כל העימות הזה צריך להסתיים כמה שיותר מהר, וחשוב האופן שבו הוא יסתיים", אמרה האריס.
עוד ציינה כי "אנחנו צריכים את החטופים בחוץ ואת הסיוע בפנים, ובסופו של דבר אנחנו צריכים את פתרון שתי המדינות. היינו ברורים שיותר מדי אזרחים פלסטינים נהרגו, ישראל צריכה להשתפר, היא צריכה להכניס יותר סיוע ואנחנו צריכים הפסקת אש של לפחות שישה שבועות כדי לאפשר את התמיכה לאזרחים החפים מפשע שכל כך זקוקים לה. זאת קטסטרופה הומניטרית והיא חייב להיות מטופלת".

ביום ראשון האחרון נאמה האריס בצל התקרית שבה נהרגו יותר מ-100 פלסטינים שהתנפלו על משאיות סיוע שהגיעו לצפון הרצועה, ואמרה כי ממשלת ישראל "חייבת לעשות יותר ולהגביר את כניסת הסיוע לרצועה - בלי תירוצים. המצב בעזה שובר לב. יותר מדי חפים מפשע נהרגים. הם סובלים מאסון הומניטרי. ממשלת ישראל צריכה לפעול להחזרת הסדר לרצועה. יש לסלק את האיום של חמאס, לשקם את התשתיות ולאפשר כניסת סיוע".
דברי האריס נאמרו לפני פגישתה עם השר בני גנץ בוושינגטון, שנקבעה ללא אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שנחשף ב-ynet. גנץ שמע בפגישתו ביקורת על האופן שבו ישראל מטפלת בצרכים ההומניטריים של עזה - והופתע מכמה רחוקות עמדות ישראל והבית הלבן בכל הנוגע למבצע ישראלי ברפיח.