השר בני גנץ התעקש בפני עמיתיו בפגישות שקיים בארה"ב על קיום מבצע ישראלי ברפיח, חרף ההסתייגות האמריקנית. "לסיים את המלחמה בלי לפרז את רפיח זה כמו לשלוח כבאים לכבות 80% מהשריפה", אמר גנץ בפגישות, לפי גורם ישראלי ששוחח עם ה"וול סטריט ג'ורנל".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ לפני הפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בוושינגטון
בני גנץ לפני הפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בוושינגטון
השר גנץ בוושינגטון, אתמול
(צילום: Drew ANGERER / AFP)
לפי הדיווח, גנץ אמר כי אם לא יתקיים מבצע ישראלי ברפיח - חמאס יוכל להתארגן ולהתחמש מחדש בזמן הפסקת אש. העמדה הזו, לדברי הגורם הישראלי, משותפת לשלושת מובילי קבינט המלחמה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר גנץ.
גנץ שמע בפגישתו עם סגנית הנשיא קמלה האריס ביקורת על האופן שבו ישראל מטפלת בצרכים ההומניטריים של עזה - ולפי הגורם הישראלי, הופתע מכמה רחוקות עמדות ישראל והבית הלבן בכל הנוגע למבצע ישראלי ברפיח.
השר וחבר קבינט המלחמה צפוי להמשיך היום במסעו - ויבקר בלונדון, שם יפגוש את שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון. קמרון אמר שבכוונתו להבהיר לגנץ כי הסבלנות של בריטניה פוקעת בכל הנוגע למחסור בסיוע הומניטרי שמגיע לאזרחי עזה.
קמרון אמר אתמול בדיון בבית הלורדים שעסק במדיניות החוץ הבריטית כי לישראל, ככוח הכובש בעזה, יש חובה תחת הדין הבינלאומי לספק סיוע. שר החוץ הבריטי התייחס בדיון גם לאפשרות שארצו תכיר במדינה פלסטינית, ואמר: "לא צריך לתת לישראל כוח וטו. הכרה יכולה להפוך לחלק מהמומנטום שאנחנו צריכים לראות לכיוון פתרון שתי המדינות".
ב-ynet נחשף בסוף השבוע כי גנץ החליט על יציאתו לסדרת פגישות בוושינגטון ללא תיאום עם ראש הממשלה נתניהו. בסביבת ראש הממשלה זעמו על הצעד של גנץ, וציינו כי הוא נעשה בניגוד לתקנון הממשלה, ש"מחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תוכנית הנסיעה". לטענת מקורבי נתניהו, "ראש הממשלה הבהיר לשר גנץ שלמדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד". מוושינגטון גנץ צפוי להמשיך ללונדון.