2 צפייה בגלריה
סגן נ' הקצין שנטרל את המחבל בפיגוע בעיר דוד
סגן נ' הקצין שנטרל את המחבל בפיגוע בעיר דוד
סגן נ' שנטרל את המחבל בעיר דוד. "פעל בקור רוח, חתר למגע, פגע במחבל ופונה לבית החולים"
בית החולים שערי צדק בירושלים עדכן הערב (שלישי) על החמרה במצבו של סגן נ', קצין צנחנים בן 22, שנטרל את המחבל בן ה-13 שביצע פיגוע ירי בעיר דוד במהלך השבת האחרונה. מצבו של נ', מפקד צוות בגדוד 202, עדיין מוגדר קשה ויציב, והוא מורדם ומונשם.
אביו של נ' נפצע באורח בינוני בפיגוע, אך מאז חל שיפור במצבו, והוא אף שוחרר מבית החולים. בצה"ל שיבחו את תגובת הקצין בפיגוע ש"פעל בקור רוח, חתר למגע, ירה ופגע במחבל, ופונה רק לאחר מכן לבית החולים".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד. "גיבור שמנע את הסלמת האירוע"
(צילום: EPA )
סגן אלוף אלמוג רותם, מפקד גדוד "צפע" 202 בצנחנים, הפיץ בסוף השבוע איגרת לחייליו ובה כתב: "סגן נ' פעל בחדות ובמקצועיות, ובגבורתו מנע פיגוע קשה יותר. הוא פעל כמצופה ממנו וברוח הגדוד - חתירה למגע עד לנטרול האויב, ובגופו הגן על סביבתו תוך כדי שהוא פצוע". את המכתב חתם מפקד הגדוד באיחולי החלמה מהירה לקצין: "אנשי הגדוד יהיו לצד מיטתו בכל עת. הוא הראה לכולנו הלכה למעשה את המשמעות לכך שאנחנו צנחנים גם בבית. לצד איחולי ההחלמה, נמשיך בעשייה מבצעית ובאימונים משמעותיים לכל תרחיש אליו נדרש".
מכר של המשפחה אמר בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" שלשום כי "מדובר בשני גיבורים שהגיבו בצורה מקצועית ביותר מול פיגוע טרור ובכך מנעו את הסלמת האירוע". פיגוע הירי התרחש סמוך למתחם "אדרת" בשכונת סילוואן-עיר דוד שבה פזורים מתחמים יהודיים בין בתי תושבים ערבים.

המחבל מוחמד עליוואת, שנוטרל אך לא נהרג, פונה גם הוא לבית חולים בהמשך. עדיין לא ברור מהיכן השיג את האקדח ששימש אותו לביצוע הפיגוע. משפחתו הכחישה בפני התקשורת הפלסטינית קשר בינו לבין הפיגוע - אף שתועד מבצע אותו. "נוכחותו הייתה במקרה כשהפיגוע אירע", אמרה המשפחה לתקשורת הפלסטינית. עם זאת, במחברת בית הספר שלו כתב: "אלוהים, או ניצחון או שהאדה (להיות שהיד). תסלחי לי אמא, את הולכת להיות גאה בי".
פיגוע הירי בעיר דוד התרחש ביממה של טרור בירושלים. בערב שבת התרחש פיגוע ירי בשכונת נווה יעקב, שבו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו שלושה נוספים.