3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנת,  אופיר אקוניס, ניר ברקת, יריב לוין, טלי גוטליב ואביחי בוארון
בנימין נתניהו, יואב גלנת,  אופיר אקוניס, ניר ברקת, יריב לוין, טלי גוטליב ואביחי בוארון
(צילום: EPA, אלכס קולומויסקי, נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת, יואב דודקביץ, אלעד מלכה, דנה קופל, קובי קואנקס)
מפלגה אחת, שתי סיעות: מתווה נשיא המדינה יצחק הרצוג חידד אתמול (יום שלישי) את חילוקי הדעות העמוקים הקיימים במפלגת השלטון, ויצר שני מחנות - תומכי החקיקה בכל מחיר, מול תומכי הפשרה. "יש ליכוד א' וליכוד ב'", אמר גורם בכיר במפלגה, "זה הליכוד הוותיק מול החדש".
הוא ציין: "הרפורמה המשפטית פילגה את המפלגה, והמתווה של הנשיא חידד עוד יותר את שני הקולות המובהקים. הספסלים האחוריים בתוספת שניים או שלושה שרים בכירים, מול חברי כנסת ותיקים המבקשים לעצור גם במחיר של ריב גדול עם המחנה שממנו באו".

שרים בכירים, לדוגמת יואב גלנט, ניר ברקת ואופיר אקוניס, התיישרו אתמול עם המסר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא להידברות. אליהם הצטרפו חברי כנסת בולטים יותר או פחות, כמו דני דנון, קטי שטרית, אלי דלל ואפילו יולי אדלשטיין - שעקץ את שותפיו לליכוד בטענה שהתעוררו באיחור בנוגע להבנה שיש צורך בהסכמות. "אזרחי ישראל וצה"ל זקוקים ללכידות ולאחדות", אמר גלנט, "זו העת לשים בצד את המחלוקות ולמצוא את המשותף והמאחד. אני קורא לחבריי לכנסת להגיע לפשרה ומהר, למען מדינת ישראל ולמען ביטחון ישראל".
מנגד, מולם התגבש אגף אחר לגמרי, שליש קואליציה ניצית המסרבת לתמוך בכך, להוטה להמשיך בחקיקה. מחנה תומכי החקיקה איגף את נתניהו מבוקר עד ערב, התראיין באמצעי התקשורת ופרסם ציוצים ופוסטים ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב מסיבת עיתונאים
מירי רגב מסיבת עיתונאים
לא התראיינה, אך דוחפת מאחורי הקלעים. רגב
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
קרעי
(צילום: טל אזולאי)
מלבד שר המשפטים יריב לוין, שיצא אתמול לקרב בלימה של ממש ושבר שתיקה תקשורתית בראיונות מקיפים, ניצבים נגד הפשרה גם חברי כנסת נוספים, בהם אביחי בוארון, בועז ביסמוט, טלי גוטליב, מאי גולן ודודי אמסלם. אחרים, שטרם התבטאו, כמו מירי רגב ושלמה קרעי, מוסיפים לדחוף מאחורי הקלעים לטובת קידום החקיקה.
אלה וגם אלה דוחפים בכל כוחם, ומפעילים מנופי לחץ גדולים מאוד, כל אחד לפי האינטרס שלו. "הסכמה רחבה, לא הסכמה רחבה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים צריך לשקף את הציבוריות הישראלית. על זה אסור להתפשר", כתב בועז ביסמוט בעיצומה של הדרמה אתמול.