השחקן שלמה וישינסקי (79) יצא היום (שלישי) בקריאה חריגה לפוליטיקאים על רקע החשש מהפיכה משטרית ומהומות שמתכננים מפגינים נגד נציגי הממשלה בטקסי יום הזיכרון. וישינסקי שכל את בנו ליאור - לוחם צוות מנהרות - בפעילות מבצעית ברפיח בשנת 2004, כשנגמ"ש עמוס בחומרי נפץ שבו נסע התפוצץ בציר פילדלפי מפגיעת טיל פלסטיני.
2 צפייה בגלריה
שלמה וישינסקי
שלמה וישינסקי
שלמה וישינסקי
"אני חושב שהשנה פוליטיקאים לא צריכים להגיע לשם", אמר וישינסקי בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות". "אני נורא מפחד ממה שיקרה. חלק גדול מההורים השכולים לא רוצים לשמוע ולראות את הפוליטיקאים. יש כאלה שבעד ויש כאלה שנגד. אלה מהמחאה שאני נמנה עליהם כמובן נגד הגעתם של פוליטיקאים ביום הזיכרון לקרית שאול".
לדבריו, החשש הוא שבעקבות הגעתם של פוליטיקאים יתפתחו תגרות במקום. "אני יודע שבקרית שאול לא יתנו לשר הביטחון לדבר ואני מכיר קבוצה שמתכננת לחסום לו את הדרך. זה יהיה איום ונורא. מישהו יעלה לבמה וידבר ויצעקו לו 'בוז'. אני יודע שיש אנשים שיחסמו בגופם את ההגעה של שר הביטחון ויהיו מכות שם וזה יחלל את כבוד החללים. אל תעשו לנו את זה, זה יום שלנו, לא של הפוליטיקה".
2 צפייה בגלריה
ליאור וישינסקי
ליאור וישינסקי
ליאור וישינסקי ז"ל
וישינסקי עולה לקברו של בנו מדי יום שישי, אך בניגוד לשנים עברו הוא התלבט השנה אם לעלות לקברו של בנו ביום הזיכרון. "חשבתי לא להגיע אם הפוליטיקאים מגיעים, אבל אני לא יכול לא להגיע כי מגיעים חברים מהיחידה של ליאור וחברים שלו מהבית ולא יהיה מי שיקבל אותם. אני נמצא שם כדי לקבל אותם. הפעם אני חושש ממה שיקרה שם ואני מבקש בכל לשון של בקשה שפוליטיקאים משני הצדדים לא יגיעו לטקס. זה יום הזיכרון של כולם. אנא מכם, אל תגיעו כדי לא לעורר מהומות, אני לא רוצה לראות שם מלחמת אחים".
לדבריו, "יש גם בעיה עם הקריאה הזו כי אני בטוח שיש פוליטיקאים שיש להם קרובי ממשלה שנפלו". הוא הסביר כי "לכן אני אומר: אל תנאמו גם בטקס. אני לא יכול להגיד לראש הממשלה לא להגיע לקבר של אחיו, אבל שיגיע בתור אדם פרטי ולא בתור ראש ממשלה, בגלל המצב שאנחנו נמצאים בו".
וישינסקי המשיך להסביר כי "הפוליטיקאים משתמשים בטקס הזה למניעים פוליטיים ולכן אני מבקש מהם לא להגיע". לטענתו, "כל שנה ביום הזיכרון מגיע שר הביטחון לקבר של ליאור, בליווי הפמליה שלו, ומצדיע לליאור. אני לא רוצה שיגיעו שרי ביטחון לקבר של ליאור. זה יום קדוש לכולם ובטח למשפחות השכולות וצריך לחוות את הכאב ביחד ולא צריך לערב פוליטיקה. אני מדבר בשם עצמי אבל אלה הקולות שאני שומע ממשפחות שכולות אחרות".

מכתב לדיכטר: המצב מסוכן, גלה אומץ לב

בגזרת המחאה, השבוע שלח מוטי לוי תלמי, נכה צה"ל עיוור וקטוע יד, מכתב לשר אבי דיכטר. "אני וחבריי תוהים היכן החכי"ם והשרים השקולים בליכוד שיבינו שהממשלה מוליכה את מדינת ישראל במסלול שסופו אסון", כתב לו. "אתם הרי רואים שהתהליך שאתם קוראים לו רפורמה משפטית מדרדר את מדינת ישראל בכל התחומים... נדבקתם לשינוי המשפטי כאילו שבו תלוי גורלה של ישראל ובעצם בזאת אתם מסכנים את קיומו של העם במדינתו היחידה".
לוי תלמי הוסיף במכתבו: "יצרתם קואליציה עם מפלגת ימין קיצוני בשם עוצמה יהודית שעד היום נמנעתם מלשתף אותם בממשלותיכם. בעבר ידעתם שהם מסוכנים וההווה מוכיח זאת. אני מבקש ממך בשמי ובשם משפחתי ועשרות חבריי שנושאים על גופם צלקות המלחמה, התאזר עוז, גלה אומץ לב פוליטי וצא לעצור את ההרס. עמוד מול חבריך בליכוד וראש ממשלתך ודרוש מהם לעצור את החקיקה. דרוש מהם לנהל מו"מ עם אנשים מהאופוזיציה במטרה להגיע לשינויים מוסכמים. אני בטוח שידוע לך שישנם רבים שמסכימים שיש לבצע שינויים במערכת המשפט אך אין כל דחיפות ויש לעשות זאת בהידברות".
 הוא סיכם במילים: "השר דיכטר, המצב מסוכן מאוד, עתידנו בסכנה. אנא גלה אומץ לב גם אם תשלם מחיר פוליטי במפלגתך. חלקים רבים מהעם יזכרו לך עמדת התנגדות אמיצה ובהיסטוריה תזכה לתהילה".