יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיפק היום (חמישי) אמירה מתריסה באירוע הנחת אבן הפינה לבית הספר בטבריה, בצל סערת חוק הפטור מגיוס לחרדים. לדבריו, "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת. אחרי אלפיים שנות גלות עם ישראל חזר להיות עם יהודי בארצו וזה בזכות לומדי התורה שממשיכים את המסורת".
הוא ציין כי הוא אמנם "מברך את החיילים שמסכנים את נפשם בעזה וכאן בגבול הצפון, ואני מתפלל עם כל עם ישראל שיחזרו הביתה בריאים ושלמים", אך הוסיף: "אבל בלי לומדי תורה אין לנו עתיד ולכן צריך לשמר אותם בכל הכוח האפשרי". חברי יהדות התורה איימו השבוע לפרוש מהממשלה אם יוצבו מכסות גיוס שנתיות במסגרת הניסיונות להגיע להסכמה סביב סוגיית הפטור מגיוס לחרדים.

אמירתו מגיעה בזמן שבג"ץ עדיין ממתין לתשובת המדינה בנוגע לעתירות סביב הסוגיה. אתמול ראש ישיבת פורת יוסף, הרב משה צדקה, אמר כי אסור לחרדים להתגייס לצבא, גם אם הם אינם לומדים תורה. "חלילה וחס לקחת שום בחורי ישיבה, ושום בחור גם אם לא לומד כל כך. אלא כולנו צריכים לעבוד את ה' ובעבודת ה' אנחנו מגינים על הצבא", הוא אמר השבוע.
הרב צדקה, שבעבר אמר "לא צריך צבא", אמר השבוע: "אנו צריכים להאמין באמונה שלמה שבחורי הישיבה, שעוסקים בתורה - הם שמגינים על החיילים, הם שמגינים על הפצועים, והם שמגינים על השבויים".
בניגוד לדבריו של הרב יצחק יוסף, שאמר כי מי שלא לומד תורה - יוכל להתגייס לצה"ל, אמר הרב צדקה - בהקלטה שפורסמה באתר "כיכר השבת": "גם בחורים שאינם עוסקים כל היום בתורה, קצת חלשים בתורה, אסור לנו, וחלילה לנו לקחת אותם לצבא. כי גם הם מתפללים וגם הם לומדים, ושמה, במקום ההוא אם ילכו לצבא, יש הרבה ניסיונות שלא יוכלו לעמוד בהם".