מצבו של לוחם האש ממעלות, שניסה לחלץ יחד עם סמל עדנאן אסעד את סאמד אלעראמין מחברון שנפל לבור שופכין בדיר אל-אסד, ממשיך להיות קשה מאוד. כך הודיע הערב (ראשון) מפקד מחוז צפון של מערך הכבאות, תת טפסר יאיר אלקיים, שאמר כי נציב כבאות והצלה מינה וועדת בדיקה.
תת טפסר אלקיים תיאר כי "במהלך פעולות החילוץ נפצעו שני לוחמי אש, וחולצו על ידי צוותי הצלה. לצערנו מותו של עדנאן נקבע בבית החולים, ובשלב זה הרופאים נלחמים על חייו של לוחם האש השני. אנחנו כרגע בודקים ולומדים את האירוע. הצוותים פעלו בנחישות וחתרו למגע תוך סיכון חייהם להצלת חיי הלכוד". הוא הוסיף כי "עדנאן היה לוחם אש מקצועי ונחוש. במותו הוא הוכיח כי הנחישות והחתירה למגע הם הייעוד שלו, של לוחם אש - להציל חיים. לצערי הוא שילם בחייו".
3 צפייה בגלריה
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בבור בדיר אל אסד
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בבור בדיר אל אסד
"היה לוחם אש מקצועי ונחוש". עדנאן אסעד, שנהרג היום בדיר אל-אסד
גם סאיב אסעד, בן דודו של לוחם האש שמותו נקבע בבית החולים, ספד לו. "אני אישית לא הופתעתי שמדובר בבן דודי האהוב, הוא תמיד היה הראשון הראשון להתנדב ולתת ולעזור", סיפר בן הדוד ל-ynet. "המשפחה, אשתו וילדיו, עוד לא מצליחים לעכל את מותו. נולדה לו תינוקת לפני פחות מחודש ויש לו עוד שני בנים. הוא בנה משפחה למופת, עשה שירות צבאי עשיר בגולני והוא הקפיד לעשות מילואים. הוא גם אתלט מקצועי - לא מזמן עשה את מרתון פותמיד התמחה בספורט ובאתלטיקה".
ד"ר אוריאל טרטמברג, מנהל מחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל שאליה הגיעו לוחמי האש והצעיר, אמר כי "מצבו של לוחם האש השני קשה מאוד. הוא למעשה במצב אנוש, השעות הקרובות קריטיות וגורליות. הוא נזקק להנשמה מתקדמת. אנחנו ממשיכים להיאבק על חייו ומקווים שנוכל לעזור לו להתייצב. אחרי שנעבור את הלילה נקבע מה תהיה המשך הדרך".
3 צפייה בגלריה
זירת הבור בדיר אל אסד
זירת הבור בדיר אל אסד
הזירה בדיר אל-אסד
(צילום: נחום סגל)
3 צפייה בגלריה
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
(צילום: דוברות המשטרה)
לדבריו, "כשזורקים לבור פסולת של סוסים או פסולת אורגנית החומרים תוססים ונרקבים. כתוצאה מהתהליכים האלה נפלטים גזים אורגניים שמצטברים בתחתית. הם לא עולים למעלה ולא מתנדפים, אחוז החמצן בתחתית הבור מאוד נמוך. ככל הנראה הם איבדו את ההכרה מחוסר חמצן. הגזים שנמצאים שם פוגעים בגלל אחוז חמצן נמוך, ובמקרים מסוימים יש הצטברות של גזים רעילים".
כוחות ההצלה, ובהם אמבולנסים של חברת "חיאן", הגיעו תחילה למקום כדי לסייע לצעיר מחברון שנפל לבור ביישוב שבצפון. בזמן הפעולות בשטח נפלו לבור שני לוחמי האש שניסו לחלץ את הצעיר. השלושה פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א, תוך ביצוע פעולות החייאה, למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מותו של לוחם האש עדנאן נקבע בבית החולים, וכעבור זמן קצר נקבע גם מותו של הצעיר. לאחר מכן נעצר תושב דיר אל-אסד בן 28 בחשד שהעסיק את אלעראמין על אף שלא היו ברשותו אישורי כניסה לישראל. במשטרה הבהירו הערב כי חקירת נסיבות כניסתו של אלעראמין לבור עדיין מתנהלת וטרם ברורה בשלב זה.