הרשויות באוסטרליה הודיעו הבוקר (יום ג') כי הן בודקות אם העצם המסתורי שנפלט השבוע לחופי המדינה ועורר סקרנות ברחבי העולם הוא פסולת חלל שנפלה אל הים מטיל כלשהו ששיגרה מדינה אחרת. העצם הגלילי, שגודלו כגודל מכונית קטנה, התגלה לפני יממה וחצי בחוף בגרין הד, כ-250 קילומטרים מצפון לעיר פרת'.
1 צפייה בגלריה
אוסטרליה עצם בלתי מזוהה ש נפלט מה ים
אוסטרליה עצם בלתי מזוהה ש נפלט מה ים
לא מהמטוס המלזי. העצם שנפלט לחוף
(צילום: סוכנות החלל האוסטרלית)
היום הודיעה סוכנות החלל האוסטרלית כי היא עומדת בקשר עם סוכנויות חלל זרות בניסיון לזהות את העצם. המהנדסת אנדראה בויד מסוכנות החלל האירופית אמרה כי היא ועמיתיה מעריכים שהעצם שנסחף מהאוקיינוס ההודי נפל מטיל הודי במהלך שיגורו של לוויין. "אנחנו די בטוחים בזה בהסתמך על הצורה והגודל", אמרה לתאגיד השידור האוסטרלי ABC.
בויד ציינה כי מי ששיגר את העצם לחלל אמור להיות גם אחראי להיפטר ממנו. "יש משרד של האו"ם לענייני החלל החיצון, והוא מקיים אמנה שעליה חתומים כולם ושלפיה מי שמשגר משהו לחלל אחראי עליו מההתחלה ועד הסוף", הסבירה. ג'פרי תומס, מומחה לענייני תעופה, אמר כי ייתכן שמדובר במכל דלק של טיל שנפל לאוקיינוס בשלב כלשהו בשנה האחרונה.
"פסולת חלל" הוא הכינוי שניתן בדרך כלל לעצמים שנוצרו על-ידי בני אנוש, ושנעים במסלול סביב כדור הארץ ואינם מביאים עוד תועלת לאיש. ההגדרה כוללת בין השאר חלקים של משגרי לוויינים וחלליות, לוויינים שחדלו לפעול, נוזלי קירור ועוד.
תיעוד מהטלוויזיה האוסטרלית:

בהודעה שפרסמה אתמול מסרה משטרת מערב אוסטרליה כי בדיקות כימיות שנערכו לעצם העלו שהוא בטוח ושלא נשקפת ממנו סכנה כלשהי לתושבים. ההודעה הזו באה אחרי שקודם לכן התייחסו הרשויות אל העצם כאל חפץ מסוכן וקראו לציבור להתרחק ממנו. המשטרה מסרה כי העצם יפונה אחרי שיזוהה מקורו, ועד אז בכוונתה לאבטח אותו ולהרחיק ממנו אנשים.
אחרי גילוי העצם הועלו השערות שמדובר בחלק של מטוס "מלזיה איירליינס" מטיסה MH370 שנעלמה בשנת 2014 ממערב לחופי אוסטרליה. היעלמות המטוס, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות, לא פוענחה מעולם, אך ההערכה היא כי אחד הטייסים הסיט אותו בכוונה ממסלולו וריסק אותו בלב האוקיינוס, ושכל מי שהיה בו נהרג. כמה חלקים מהמטוס, בהם דלת, נסחפו בהמשך לחופי אפריקה.
הלילה אמרו מומחים כי אין שום סיכוי שהעצם שהתגלה הוא מהמטוס המלזי, שהיה מסוג בואינג 777. "זה לא חלק של בואינג 777, מה גם שהמטוס המלזי התרסק לפני תשע וחצי שנים, כך שאם הוא היה המקור לחלק הזה היינו מוצאים אותו הרבה יותר שחוק ובלוי", אמר המומחה ג'פרי תומס לפי BBC.