שוטרים ומתנדבים ממשיכים זה היום השביעי בחיפושים אחר ספיר נחום (24) מעכו. "יש התקדמות מסוימת, ואנחנו ממשיכים לחפש", עדכן הבוקר (רביעי) מפקד יחידת המתנדבים "יחידת הכלבנים לישראל", מייק בן יעקב, בשיחה עם אולפן ynet.
מהי הנחת העבודה הנוכחית? "הנחת העבודה של המשטרה היא שספיר בחיים, ואנחנו מוכנים לכל תרחיש. אנחנו מחפשים עם כל הסוגים של הכלבים, בכל האזורים. מבקשים מאיתנו לזכות כל מיני אזורים מסוימים - לפסול, לאמת כל מיני עדויות, כל מיני עניינים שעולים מהחקירה. אנחנו מתבקשים להיכנס לשטח, וכמובן היכולות של הכלבים זה להיכנס לסבך, לעומק השטח, ולעשות מה שבני אדם לא יכולים לעשות לבד".
3 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
ספיר נחום וכוחות המשטרה המחפשים אחריה. "הנחת העבודה של המשטרה היא שספיר בחיים"
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
מייק בן יעקב מפקד יחידת הכלבנים לישראל נעדרים
מייק בן יעקב מפקד יחידת הכלבנים לישראל נעדרים
מפקד יחידת הכלבנים לישראל, מייק בן יעקב. "בשטח כל הזמן רואים דברים"
(צילום: ניצן דרור)
האם מצאתם משהו שיכול להעיד על מקום הימצאה? "יש צו איסור פרסום, אבל אפשר להגיד שדווקא יש התקדמות מסוימת, וממשיכים לחפש. בשטח כל הזמן רואים דברים ולוקחים אותם לבדיקה. בכל חיפוש מוצאים כל מיני דברים והמז"פ מגיע ובודק אם זה שייך או לא שייך, וגם במקרה שלנו יש דברים שראינו מצאנו ולא יודעים אם זה באמת שייך לנעדרת או לא, ויש דברים שכל הזמן עולים ובבדיקה. זה לא התפקיד שלנו לאשר או לפסול את הממצאים, אבל כל הזמן עובדים, מוצאים כל מיני דברים, וכמובן שהחקירה מתגלגלת ויש התקדמות".
דיברו איתכם גם במשטרה שתיכנסו לכפרים לחפש אותה שם, לא רק בסבך בשטח? "בין היתר יש חיפושים גם בכל מיני כפרים, ולא רק באזור המיידי של עכו, גם בסביבה וגם במקומות אחרים. כשאנחנו מקבלים עדות או סיבה לבדוק במקום מסוים אנחנו הולכים לשם לאמת או לפסול את העדות".
הוא הוסיף: "הצוות שלי נמצא פה מחמש בבוקר אתמול, זאת אומרת אנחנו כבר יותר מ-24 שעות פה. אנחנו גם ישנים בשטח. כולנו רוצים להגיע אליה. המשטרה משקיעה משאבים ענקיים להגיע אליה, ובעזרת השם אנחנו נצליח".
3 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
החשוד בהיעלמות ולאא חלאילה
(מתוך האינסטגרם)
אתמול הותרה לפרסום כי ולאא חלאילה, תושב עכו בן 34, הוא החשוד בהיעלמותה של נחום, בת זוגו לשעבר. חלאילה הוא עבריין בתחום האלימות והסמים. לפני כעשור נגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר בגין שוד מזוין של סניף דואר. קודם לכן ריצה מאסר בגין עבירה אחרת וכיום תלוי נגדו כתב אישום על עבירת סמים.
ספיר נראתה לאחרונה ביום חמישי שעבר ברכבו של החשוד - ותועדה במצלמת אבטחה. אחותה סיפרה שהם היו מדי פעם בקשר, וכי היה ביניהם ויכוח על דמי המזונות שהוא מחויב להפקיד לה מדי חודש. יש להם שני ילדים קטנים, אבל הוא מתכחש לאבהותו עליהם.
במשטרה חושדים כי הוא האחראי להיעלמותה. חלאילה נעצר יום לאחר ההיעלמות, שוחרר, נעצר שוב ומעצרו הוארך בשבוע. הוא טוען שלא פגע בצעירה לרעה.
החוקרים מבקשים ממי שראה את ספיר או יודע היכן היא לדווח לתחנת משטרת עכו בטלפון 04-9876744 או למוקד 100. היא רזה וגובהה 1.53 מטר.