ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודה הבוקר (ראשון) כי בתוך מפלגתו קיימת חלוקה לקבוצות שלפי דיווחים שונים מנסות להשפיע על החלטותיו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "יש מחנות בליכוד, אבל זה לא אומר שזה קשור בהקמת קואליציה. אף אחד לא יפעל נגד הקמת ממשלה. אם יש מחנה פוליטי זה לא אומר שהם נגד הקמת הממשלה או חלילה נגד נתניהו, זה ממש לא המצב. אני מרגיע את כולם, תקום פה ממשלה ימנית שתמנה 64 חברי כנסת שהם אנשי ימין, מה שנקרא על מלא", אמר ח"כ זוהר בריאיון לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה של המחנה הלאומי
ישיבת סיעה של המחנה הלאומי
"תקום פה ממשלה ימנית". ח"כ זוהר לצד נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
דבריו של ח"כ זוהר נאמרו על רקע הדיווחים שלפיהם במפלגתו של נתניהו קיימים חילוקי דעות בנוגע לחלוקת התיקים המסתמנת. מיד לאחר הבחירות נחשף ב-ynet כי בליכוד מתגבש מחנה של חברי כנסת ותיקים מול נתניהו. "אם הם יחד ותומכים אחד בשני זה דבר אחד, אבל לייחס להם או לגורמים אחרים שיפעלו נגד הליכוד או נתניהו זה רחוק מהמציאות. לצאת נגד ראש התנועה ונגד מחנה הימין זה אותו הדבר? אנשים לא עושים דברים כאלה כל כך בקלות, יש לזה מחיר מאוד יקר, אנשים לא ממהרים לעשות דבר כזה".
על הקשיים בהרכבת ממשלתו השישית של נתניהו, אמר ח"כ זוהר: "אני מצפה שהשבוע תהיה פריצת דרך, אף אחד לא יכול לצאת עם מלוא תאוותו בידו. אני חושב שזה שלב המאני טיים שבו דברים צריכים להיחתך ולהיסגר. אני חושב שבסוף תיק הביטחון, גם לפי מה שנתניהו אומר, חייב להישאר בידי הליכוד. אנחנו מהווים חצי מהקואליציה הזאת, 32 מתוך 64, ולכן רק אחד מהתיקים הבכירים לא יהיה בידי הליכוד. אני מקווה שהוויכוחים יסתיימו מהר, משום שבכל יום שחולף שהממשלה הזאת נשארת נגרם נזק".
מה הבעיה לשלם את מה שהשותפים שלכם רוצים? "הציונות הדתית זאת מפלגה שאנחנו אוהבים, מעריכים ומוקירים. הם עמדו לצידנו לאורך כל התקופה הזאת באופוזיציה. היינו יד אחת מול הקואליציה היוצאת עד שהפלנו אותה. אנחנו רוצים שתיק הביטחון יישאר בליכוד. אנחנו לא נכנעים ואני גם מעריך שלא ניכנע".
ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), ששמו הוזכר כאחד ממרכיבי הבלוק שכולל גם את חברי הכנסת דוד ביטן, דודי אמסלם וישראל כץ, אמר הבוקר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio בהתייחסו לנושא: "אני לא בשום קבוצה כרגע בליכוד, נראה לי שאני נפגש יותר עם נתניהו מאשר עם אחרים. אנחנו לוחצים על נתניהו להשאיר משהו בליכוד, אי אפשר לחלק הכול לשותפות הקואליציוניות. מפלגה עם 32 מנדטים, אנחנו נישאר עם נזיד עדשים בסוף? נתניהו מנסה למצוא את עמק השווה, להשאיר קצת בליכוד. מצד שני צריך גם לרצות את סמוטריץ' כדי להקים את הקואליציה הנכונה ולהקים ממשלה".
אבל פעם אחר פעם כשנתניהו מרכיב ממשלה הוא משאיר לליכוד בדרך כלל פירורים. "בינתיים אני רואה את נתניהו נלחם, אני לא חושב שנשארו פירורים כרגע. בעבר באמת היה מעט מאוד, ואני חושב שנתניהו גם כן הבין את העניין ולמד אותו. בליכוד כן יקבלו תיקים, שר הביטחון צריך להיות מישהו מהליכוד. אי אפשר לתת את כל התיקים, ואני יכול להבין את נתניהו על העניין של כרגע משא ומתן מול סמוטריץ'. אין מצב שלבוא ולחלק הכול. להפך, זה מה שנתניהו עושה כרגע".
ישראל כץ נשמע בהקלטה סופר אותך כאחד מהסיעה שלו. "מאיפה זה נולד? אני חבר מאוד טוב של ביטן, יש שם איזה חיבור. לא שיתפנו פעולה בפריימריז וגם לא התחלנו כרגע לשתף פעולה, אני וישראל. אני ידוע כאיש של נתניהו וביטן, זאת אומרת שלא צריך לערבב את זה לכל מיני קבוצות לחץ על נתניהו. יש כאלה שאומרים שנתניהו הלך גם נגדי בגלל החבורה הזאת. זה לא טוב לנו, למדנו שעדיף להיות מאוחדים".
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
ח"כ ואטורי
(צילום: אבי חי)
לא העברת מסר בצורה מסודרת לנתניהו שאתה מצפה לתפקיד כזה או אחר? "לא, זה לא מעניין אותי".
אז האוצר צריך ללכת לדרעי והתחבורה או המשפטים לסמוטריץ'? "סמוטריץ' דיבר על הנושא של תחבורה שיש מה לעשות כך וכך, אז בוא תהיה שר תחבורה, בוא תעשה למען עם ישראל. אתה יכול לעשות בכל המגזרים, ביהודה ושומרון, בנגב, בגליל, בוא תפתח את מדינת ישראל. אני רואה את העניין של הכבישים שהוא חלק משמעותי. יש פה פעולות חשובות למען עם ישראל מעבר לטייטל 'אני שר אוצר' או 'אני שר ביטחון'".

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) אמר בריאיון לדוריה למפל ויואב רבינוביץ ב-ynet radio על רקע המבוי הסתום בחלוקת התיקים: "לא ניכנס לממשלה בלי בצלאל סמוטריץ'. יחד עם זאת, אנחנו לא רואים שום תרחיש שזה יקרה, אני יכול להרגיע אתכם. ככה זה משא ומתן קואליציוני, לא צריך להתרגש מהדבר הזה".
מה, סמוטריץ' לא רציני? "לא, לא אמרתי שהוא לא רציני, חלילה. אמרתי שלא צריך לקחת ברצינות את הפרסומים בגלל שכל צד מנסה למקסם את כוחו ויכולתו להביא את האידיאולוגיה שלו לשולחן. אני חושב שבעזרת השם כבר השבוע נשביע ממשלת ימין מלא מלא, שתדע הפעם למשול פה באמת למען כל אזרחי מדינת ישראל".
ומה יהיה תפקידו של סמוטריץ' בממשלה? "אני חושב שח"כ סמוטריץ' יעשה כל תפקיד בצורה מצוינת. יש קמפיין מתוזמר של כל ה'לשעברים' שקופצים כמו פופקורן במיקרוגל ופתאום מתחילים לומר 'לא' ו'אולי זה מסוכן'. בואו לא ניקח אותם ברצינות, זה אותם אנשים שאמרו שאם נצא מגוש קטיף הגבול בעזה יהיה שדה פרחים. אני שירתי לא פחות מהם, יותר מהם אפילו הייתי אומר, ואני לא מעז לקחת את המנדט על הביטחון ועל ביטחון הציבור. הם פריבילגים שחושבים שהם יכולים. יש פה מסע דה-לגיטימציה ודמוניזציה שנעשה נגד ח"כ סמוטריץ', זה דבר שאני לא מוכן לקבל אותו".