רגעים ספורים לפני שנמלט מישראל לטורקיה, עצרה המשטרה אמש (ו') את החשוד השני במעורבות בירי על מועדון "אדיסון" בשדרות ההסתדרות במפרץ חיפה. באירוע נפצע אנושות בן 20 מעכו שנורה בפלג גופו העליון על ידי מאבטח של המועדון, אף הוא תושב עכו.
מאז שעות הבוקר המוקדמות ביום שישי ניסו במשטרה לאתר את החשוד השני אשר רכב על הקטנוע והיה מעורב בירי על המועדון שבו בילו כ-300 צעירים וצעירות, מרביתם חיילים. להערכת המשטרה החשודים פתחו באש לאחר שסירבו להכניסם למועדון.
1 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון בחיפה, אחרי הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)
בעקבות הירי השיב המאבטח באש לעבר החשודים, ואחד מהם כאמור נפצע באורח קשה מאוד. הפצוע מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ונשקפת סכנה ממשית לחייו.
החשוד השני נמלט וכעת התברר כי ביקש לברוח לטורקיה. הוא הצליח להגיע לנתב"ג - ונעצר סמוך מאוד לכבש המטוס. מנתב"ג הועבר החשוד לחקירה בידי חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר, החוקרים את הפרשה.
עו"ד אביעד חייט, המייצג את החשוד, תושב עכו בשנות ה-20 המאוחרות לחייו, סירב להגיב ישירות, אולם "ביקש להתאזר בסבלנות בטרם חורצים את דינו של אדם וקובעים קביעות בשלב חקירתי מוקדם זה".
המאבטח שהשיב באש, בן 46 מעכו, נחקר אתמול בבוקר במשטרה. בית המשפט השלום בחיפה הורה בצהריים על שליחתו למעצר בית למשך יומיים. אחיו של המאבטח אמר כי המשפחה כולה מצרה על הפגיעה בצעיר ומתפללת להחלמתו.
אביעד חייטעו"ד אביעד חייט
בעלי המועדון אמר בהתייחסות לתקרית: "זה אירוע לא נעים בכלל, המאבטח היה צריך להגן על חיילות וחיילים, הוא עשה עבודת קודש". לדברי הבעלים, בזמן הירי שהו בתוך המועדון עשרות מבלים. "זה מאבטח שיגן על הילדות והילדים פה בגוף שלו, הוא לא ייתן לאף בליין להגיע ולצאת מפה בסכנה. השוטרים שהיו פה אמרו על מה שהמאבטח עשה 'כל הכבוד' ושהוא פעל ממש טוב".