אוקראינה הודיעה הבוקר (יום ג') כי היא השמידה ספינת מלחמה של הצבא הרוסי בחצי האי קרים. לאחר מכן אישרה רוסיה כי "נובוצ'רקאסק", אוניית נחיתה גדולה, הופצצה הלילה. מושל חצי האי קרים, סרגיי אקסיונוב, דיווח כי בתקיפה נהרג אדם אחד ושניים נפצעו, ושישה אנשים פונו מבתיהם.
בהודעת משרד ההגנה הרוסי הבוקר נמסר שאוקראינה שיגרה טילים לנמל בעיר פאודוסיה. בתיעוד שפורסם בכלי תקשורת רוסיים נראה פיצוץ בנמל ואש משתוללת במקום. לפי רוסיה, שני מטוסי קרב אוקראיניים הושמדו במהלך המתקפה מירי נ"מ.

3 צפייה בגלריה
אוקראינה הפציצה הפצצה ב נמל בחצי האי קרים ספינה ספינת מלחמה של רוסיה הושמדה
אוקראינה הפציצה הפצצה ב נמל בחצי האי קרים ספינה ספינת מלחמה של רוסיה הושמדה
השריפה בנמל אחרי ירי הטילים האוקראיניים
קייב הודיעה שטייסי חיל האוויר תקפו את הנמל בסביבות 02:30 בלילה עם טילי שיוט. מפקד חיל האוויר, מיקולה אולשצ'וק, בירך על התקיפה ואמר כי "הצי הרוסי הולך ונהיה קטן יותר ויותר". הוא קרא לרוסים לעזוב את חצי האי קרים - שסופח מאוקראינה ב-2014 - "לפני שיהיה מאוחר מדי".
ספינת המלחמה "נובוצ'רקאסק" נבנתה בפולין, והשימוש בה החל בסוף שנות השמונים. היא מסוגלת לשאת סוגים רבים של כלי רכב משוריינים, כולל טנקים. הספינה הותקפה כאמור בנמל של פאודוסיה, שנמצאת בחוף הדרומי של חצי האי קרים. בעיר גרים כ-69,000 תושבים. בהצהרת השלטון הרוסי בחצי האי נמסר כי תנועת הרכבות מפאודוסיה הופסקה בעקבות המתקפה הלילית.
3 צפייה בגלריה
הספינה נובוצ'רקאסק
הספינה נובוצ'רקאסק
הספינה "נובוצ'רקאסק"
(צילום: REUTERS/Yoruk Isik)
3 צפייה בגלריה
הספינה נובוצ'רקאסק
הספינה נובוצ'רקאסק
(צילום: REUTERS/Yoruk Isik)
בשעה שמתקפת הנגד האוקראינית לא משיגה בשלב זה את מטרותיה במלחמה, בחודשים האחרונים ביצעה קייב מתקפות רבות בחצי האי קרים ובסביבתו - בעיקר באמצעות כלי שיט בלתי מאוישים. המתקפות בקרים - שם נמצאת המפקדה של הצבא הרוסי בים השחור - גרמו לנזק משמעותי לצי הרוסי. נשיא אוקראינה אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען כי המתקפות האלה מאפשרות למדינתו לחדש את השיט בים השחור ולייצא מיליוני טונות של תבואה.
בהתייחסות נוספת ללחימה מסרה הבוקר לשכת הנשיאות האוקראינית כי רוסיה שיגרה ביממה האחרונה 18 כטב"מים למחוזות אודסה ומיקולאייב שנמצאים בדרום המדינה, ו-13 מהם יורטו. שאר הכטב"מים גרמו נזק לתשתיות, אך לא היו נפגעים בתקיפות.