"אם הוא ייאלץ לפרוש - הוא יעשה את זה בלב כבד מאוד. הוא רוצה להישאר בכנסת": כך אמר הבוקר (שלישי) היועץ האסטרטגי ברק סרי על יו"ר ש"ס אריה דרעי, שאמש נודע כי כחלק מעסקת טיעון עם הפרקליטות, הוא יודה בעבירות מס ויתפטר לאלתר מהכנסת - ואילו התביעה לא תדרוש להטיל עליו מאסר בפועל או קלון.
סרי, שהיה בעברו יועצו של דרעי, שוחח עם אולפן הבוקר של ynet וסיפר על העסקה המתגבשת בין יו"ר ש"ס לפרקליטות. "בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן בין פרקליטו של אריה דרעי, נבו טנצור, והפרקליטות לגבי העסקה. היא עדיין לא סגורה", ציין, "אבל זה בהחלט מתווה אפשרי ואני אומר שאם הוא ייאלץ לפרוש - הוא יעשה את זה בלב כבד מאוד. הוא רוצה להישאר בכנסת, היום הוא אבן ראשה של האופוזיציה".
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי בכינוס ראשון של גוש האופוזיציה
אריה דרעי בכינוס ראשון של גוש האופוזיציה
"נשארו רק עבירות מס מרוככות". דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי )
"הוא התחבט בעניין הזה לא מעט שבועות", הוסיף היועץ לשעבר, "דרעי התייסר בשאלה הזו כי יש לפרישה שלו משמעות דרמטית. האיש עומד בראש מפלגה של תשעה מנדטים, כמעט עשרה - הוא מנהיג של ציבור. הפרישה שלו היא הרבה יותר משמעותית מפרישה של שר או חבר כנסת".
דרעי, נזכיר, חשוד בשלוש עבירות מס בשל מכירת נכס בגבעת שאול ובשני מקרים של קבלת הכנסות ללא דיווח. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה את המלצת המשטרה מ-2018 להעמיד אותו לדין גם בגין מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש הליכי משפט ושבועת שקר.
בדבריו, ביקש סרי להבהיר מספר דברים על הפרשה: "החקירה נפתחה ב-2016 עם חשדות חמורים של שוחד בנסיבות מחמירות, מרמה גניבה, העמותות של הרבנית יפה דרעי ועוד, ולאחר כמה חודשים כל האישום המרכזי שבגללו נפתחה החקירה - די קרס".
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי כנס חולון ש"ס
אריה דרעי כנס חולון ש"ס
"מנהיג של ציבור". דרעי בכנס בחירות, 2019
(צילום: טל שחר)
"במהלך החקירה נחקרו אשתו וחלק מילדיו", הזכיר, "שנים של חקירה מייגעת, קשה ומייסרת - וכל מה שנשאר זה עבירות מס מרוככות".
מטרת עסקת הטיעון המסתמנת, שפורסמה על-ידי העיתונאי עמית סגל, היא בין היתר להציל את דרעי מהרחקה מהחיים הפוליטיים, כך שיוכל לכהן בכנסת הבאה. יו"ר ש"ס סירב להגיב על עסקת הטיעון ומקורביו אמרו שייתייחס לכך רק לאחר שתתקבל החלטה סופית בנושא.