"צריך משטרה דחוף. דחוף. יורים עלינו. יורים עלינו". הקלטות שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" מספרות על הדרמה שהתחוללה לפני כחודש וחצי בדירת מסתור בחולון במסגרת סכסוך הכנופיות שהוביל לחטיפת בן 16 לג'לג'וליה.
היחידה המרכזית במחוז תל אביב של המשטרה הודיעה רשמית על סיום חקירת פרשת חטיפת הנער, שחולץ במבצע רחב היקף בג'לג'וליה בחודש דצמבר. החקירה הובילה לגיבוש תשתית ראייתית נגד עשרה בני אדם, וכתב אישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר.
על פי כתב האישום, החטיפה הייתה חלק מסכסוך בין שתי קבוצות עבריינים. הנער בן ה-16, תושב עפולה, "יובא" על ידי אחת הכנופיות כדי לפגוע ברכוש של הכנופיה השנייה. בשלב כלשהו הוא הגיע לדירה בחולון, שם שהה עם בני נוער אחרים, שהיו ככל הנראה מעורבים אף הם בפעילות העבריינית - אולם זה עדיין לא ידוע בבירור מאחר שפרטים רבים בנוגע לאותו לילה עדיין לא ברורים, או שלא נחשפו.
2 צפייה בגלריה
שמונת החשודים בחטיפת נער בג'לג'וליה בהארכת מעצרם
שמונת החשודים בחטיפת נער בג'לג'וליה בהארכת מעצרם
חשודים בחטיפת הנער בהארכת מעצרם

אלא שאנשי הכנופיה השנייה ידעו היכן בני הנוער שוהים. בשתיים בלילה הם הגיעו לדירה ברחוב דב הוז בחולון כדי לנקום, וכדי לקחת בן ערובה. כששמעו שהם מגיעים, צלצל הצעיר שמתגורר בדירה למד"א וביקש עזרה. בהקלטה נשמע הנער מוסר את הכתובת של הדירה, ומתחנן: "משטרה דחוף". המוקדן השיב מיד: "משטרה בדרך, אמבולנסים בדרך".
הנער, שנשמע מתנשף ומפוחד, אמר בלחישה: "זריז, זריז, קומה שנייה". המוקדן ביקש: "אל תנתק את הקו". הנער השיב: "יורים עלינו. יורים. אני לא נושם. עומדים להרוג אותנו" - כשברקע נשמעים קולות של ירי. המוקדן ניסה לברר: "במי יורים?" הנער רק השיב: "הורגים אותנו", וניתק.
המוקדן הנחוש לא ויתר וחייג חזרה. הנער הפציר: "תבואו דחוף. יש אנשים בתוך הבית שלי". המוקדן שאל: "מה קרה? מה הם עושים?" הנער השיב בקול מפוחד: "פורצים לי לבית". המוקדן תהה: "מי פרץ?" הנער ענה: "אנשים. אנשים. קומה שתיים. הם פורצים, מנסים להרוג אותי, ביי".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
תיעוד מחטיפת הנער לג'לג'וליה
מתוך סרטון הכופר
(צילום: דוברות המשטרה )
בעוד שהשיחה מתנהלת, הפורצים נכנסו לדירה, זרעו במקום הרס, חטפו את בן ה-16 ואף ירו לעבר דלת החדר שבו הסתגרו שלושה מחבריו של החטוף. הם עזבו לאחר מספר דקות את הדירה ונסעו לעבר ג'לג'וליה. דקות ספורות לאחר ניתוק השיחה הגיע כוח משטרה למקום, מצא בדירה סמים ועצר את השלושה שהסתגרו בבית. הם הועברו לחקירה ביחידה ללחימה בפשיעה של מרחב איילון, והמשטרה החלה במאמץ מודיעיני קדחתני שמטרתו לאתר את החטוף.
עו"ד יקי קהןעו"ד יקי קהן
עורך דין אייל אוחיוןעו"ד אייל אוחיון
במהלך הלילה צילמו החוטפים את בן הערובה כשאקדח מופנה לראשו ודרשו כופר של מאות אלפי שקלים מחברי הכנופיה השנייה. במהלך אותן שעות, כך סיפר החטוף, הוא הוכה באכזריות מספר פעמים. למזלו, כוחות הביטחון הצליחו לגלות את מקום הימצאו במהירות. בפעולה משולבת של אנשי הימ"ר, הימ"ם ומג"ב הוא חולץ מהמבנה שב הוחזק, ואנשים ששהו במקום נעצרו כחשודים במעורבות במעשים.
עו"ד יקי קהן ועו"ד אייל אוחיון, המייצגים חלק מהנאשמים, סירבו להגיב לגופו של עניין עד לימוד התיק, אך טענו כי "אירועי הירי והחטיפה כלל לא מיוחסים בכתב האישום לנאשמים, אלא לאחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה".