נאור סוכר (30), שהמשטרה רואה בו שחקן מרכזי בסכסוך הכנופיות ברמת גן, נעצר אמש (יום רביעי) בתל אביב לצד עבריין נוסף - אילי הרשקו (23) - אחרי שנתפסו בדירה שהוגדרה כ"מעבדת נפץ" סמוך לכרם התימנים בתל אביב. שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, עדי יעקובוביץ', האריכה את מעצרם בשישה ימים.
3 צפייה בגלריה
החשודים נאור סוכר ואילי הרשקו
החשודים נאור סוכר ואילי הרשקו
נאור סוכר (עם הכובע). מאחוריו, עם המסכה: אילי הרשקו
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
ניסיון חיסול. האופנוע שהתפוצץ ברמת גן
(צילום: שמוליק דודפור)
לדברי נציג המשטרה בדיון, "שני החשודים נעצרו אתמול בערב, בסמוך לדירה בכרם התימנים בתל אביב - שם נמצאה מעבדת חבלה שלמה". הוא פירט כי בדירה היו בין השאר "אבקת נפץ, שלושה צינורות, 12 ראשי גפרור חשמלי, מצתים ומגוון אמצעים נוספים - רכבים, נפצים, קטנועים, טלפונים ציבוריים, מסכות סקי וככפות". לפי נציג המשטרה, על הרשקו נמצאו גם סכין וחלקים של רחפן. לאור הממצאים, נבדק חשד שהשניים התכוונו לפוצץ גם רחפן נפץ.
עו"ד חן פלצ'י טען כי השוטרים אחזו בחוזקה בידו של סוכר במשך שני רחובות, וכתוצאה מכך גרמו לנקע בידו - והוא אכן הגיע עם תחבושת לבית המשפט. נציג המשטרה הסביר מנגד כי סוכר נמלט מהדירה שבקומה השלישית דרך החלון מיד עם כניסת הכוחות, ואז המשיך לברוח תוך שהוא "קופץ בין גגות הבניינים".
3 צפייה בגלריה
החשודים נאור סוכר ואילי הרשקו
החשודים נאור סוכר ואילי הרשקו
"ראיות קושרות את שניהם לדירה". מתוך הדיון בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד חן פלצ'י הטיח בנציג המשטרה: "אתה מספר פה סיפורים של 'מעבדת חבלה', מה בדיוק מצאת?". החוקר השיב: "זה היה בשלב מתקדם של בניית מטען חבלה". עו"ד פלצ'י טען כי מדובר במוצרים שניתן לקנות כחוק, לכן אין סיבה להסיק שמדובר ב"מעבדת חבלה". לדבריו, גם החשודים לא נמצאו בתוך הדירה.
חוקר המשטרה הבהיר בתגובה: "החשוד זוהה בדירה, יש מצלמות באזור שנרצה לבדוק. גם החשוד השני (הרשקו) נמצא בדירה, רישיון הרכב שלו היה באותה דירת מסתור. יש ראיות פורנזיות שקושרות את שניהם לדירה".
עו"ד חן פלצ'יעו"ד חן פלצ'יצילום: מוטי קמחי
בהארכת המעצר עלה כי אחרי השניים התקיימו מעקבים ממושכים, עד שנעצרו בדירה בפעילות בהשתתפות עשרות שוטרים. "מדובר בקונספירציה שזו מעבדת חבלה", טען עו"ד פלצ'י, והוסיף כי לחומרים שנמצאו בדירה ייתכנו גם שימושים אחרים. "אין מטען מוכן, החשודים לא נתפסו בדירה", הוסיף. "יש לנו עוגה מפורקת ולא בטוח שמכל המרכיבים האלה ניתן להכין אותה. אין פה כלום, אי אפשר לייצר יש מאין".
המשטרה ביקשה להאריך את המעצר ב-11 ימים, אך בפועל כאמור הוא הוארך בשישה ימים. השופטת הבהירה כי החלטתה התקבלה "מטעמי מסוכנות ושיבוש חקירה, תוך התחשבות ברשימת פעולות החקירה שהוצגו בפניי".

סכסוך הכנופיות ברמת גן

סוכר נמצא בסכסוך מתמשך עם העבריין איתי חכם, בעקבות "עסקת נשק" שהשניים ניסו לקדם. הסכסוך בין סוכר וחכם, שבא לידי ביטוי בשורת מעשים אלימים ברחובות ברמת גן, אירע על רקע עימותים בטיקטוק, שכוללים גידופים וחילופי עלבונות בין השניים. אחד משיאיו של הסכסוך הזה התרחש בתחילת השבוע, אז התפוצץ מטען חבלה בקטנוע ברמת גן - והוביל לפציעה קשה של בעליו, שמזוהה עם סוכר, ולשישה עוברי אורח שנפגעו באורח קל.
ל-ynet נודע כי פיצוץ הקטנוע ברמת גן היה ניסיון חיסול, ולא "תאונת עבודה". גורמים המעורים בפרטים אמרו כי מדובר במטען חבלה שהמטרה בהרכבתו על כלי הרכב הדו-גלגלי הייתה לחסל, ולא להזהיר. העבריין בן ה-28, שמוכר למשטרה מסכסוכי הכנופיות באזור רמת גן, ניצל מחיסול בפיצוץ שאירע ברחוב רש"י לאחר שקם מהקטנוע שניות בודדות לפני הפיצוץ.
ברקע מעצרם של השניים אתמול, תושבים בשיכון ותיקים ברמת גן מרגישים באחרונה שוב ושוב שמלחמת הכנופיות בעולם התחתון מגיעה גם לאזור מגוריהם. העבריינים מנסים לפגוע אחד בשני, מניחים מטענים ויורים בלב השכונה שסמוכה לפארק הירקון ולתל אביב. באחד המקרים שדווחו אותר מטען חבלה בסמוך לבית אביו של עבריין שמוכר למשטרה. למחרת, עבריין אחר נורה ונפצע קל ברגלו ברחוב הנרקיסים כנקמה על החשד להנחת מטען החבלה.
בקבוצת הוואטסאפ השכונתית נכתב אחרי ירי שנשמע בשכונה: "רובים ושושנים זה מחר, מישהו פה התבלבל". תושבת השכונה סיפרה: "פעם הייתה כנופיה משגרת זיקוקים בלי הפסק בלילה. זה היה סיוט, היינו מתעוררים משינה בבהלה. זה הפסיק, ועכשיו התחילו יריות וזריקת רימוני הלם".
בעקבות ההסלמה בסכסוך, חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב נכנסו באחרונה לתמונה על-מנת להביא למעצרם של העבריינים, שלפי החשד הניחו מטענים והשליכו רימוני הלם ברמת גן בשבועות האחרונים. מעצרם של סוכר והרשקו, כך נראה, הוא רק ההתחלה.