אזרח ישראלי נפצע הבוקר (ראשון) באורח קל מפיצוץ מטען חבלה באזור התנחלות כוכב השחר שבבנימין, בזמן שניסה להוריד דגל פלסטיני שהוצב במקום. בתיעוד האירוע הוא נראה ניגש לדגל, בועט בו - ואז המטען התפוצץ. צפו בתיעוד:

מתיעוד האירוע נראה שהדגל היה ממולכד או שהמטען הונח בצמוד אליו. במערכת הביטחון פתחו בבדיקת נסיבות האירוע והחלו סריקות באזור אחר חשודים.
"ראיתי דגל בצד שמאל של הכביש, באנו להוריד אותו, נתתי לו בעיטה - ומהצד התפוצץ עליי הדגל", שחזר ל-ynet ישראל לוי (28), הישראלי שנפגע. "היה מטען רציני, אבל למזלי אני נתתי לו בעיטה והפיצוץ קרה בצד ולא עליי. נפצעתי ברסס בידיים וזהו. המטען היה קבור בתוך האדמה״.
לוי, חייל מילואים בחופשה, הוסיף: "אחרי הפיצוץ התעשתי על עצמי, התקשרתי למוקד ומשם הכול היסטוריה. נתתי דיווח באופן עצמאי. אני פצוע פחות מקל כמו שאומרים. לא מפחיד אותי שום דבר, אנחנו נקרע להם את הצורה לכל מי שעשה את זה". לשאלה אם ייזהר מעכשיו מדגלים, הוא השיב: ״בוודאי זה לקח שלמדתי״.

3 צפייה בגלריה
ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטין באיזור בנימין ונפצע ממטען
ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטין באיזור בנימין ונפצע ממטען
ניגש לדגל הפלסטיני
3 צפייה בגלריה
ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטין באיזור בנימין ונפצע ממטען
ישראלי ניסה להוריד דגל פלסטין באיזור בנימין ונפצע ממטען
והמטען התפוצץ
הדיווח על האירוע סמוך לכפר אל מועייר התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 09:01. חובשים ופרמדיקים של הארגון, בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, העניקו במקום טיפול רפואי ללוי, כשמצבו קל עם חבלה בגפיים - ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים. פרמדיק מד"א נדב טייב סיפר: "חברנו עם הפצוע סמוך לכוכב השחר כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות קלות בגפיים. יחד עם כוח רפואה של הצבא הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו קל".
הבוקר נוטרלו שני מחבלים בצומת בית ענון בין קריית ארבע לגוש עציון, לאחר שעל-פי החשד פתחו באש לעבר כוח צה"ל. אחד המחבלים ניסה לדקור את החיילים, והשני ירה מתוך השטח הפלסטיני סמוך לצומת. לא היו נפגעים בקרב החיילים. בתיעוד מהאירוע נראה מחבל אחד מתקרב עם סכין לעבר הכוח, ובמקביל מחבל נוסף יורה לעבר הלוחמים.
לפני כשבוע נפצעה באורח קל לוחמת מג"ב במילואים מירי בצומת סינג'יל שבבנימין. היא ככל הנראה נפגעה מירי של צלף שירה לעבר כוח שפעל באזור הכפר. הפיגוע אירע כמה שעות לאחר איתור גופתו של הנער בנימין אחימאיר (14), שנרצח בפיגוע טרור ביום שישי לפני כשבוע וחצי. אחימאיר, רועה צאן, לא שב עם העדר שלו למאחז מלאכי שלום בבנימין.

בשב"כ, בצה"ל ובימ"ר ש"י עדיין מנסים לאתר את המחבלים שרצחו את אחימאיר. עד כה אין התפתחות דרמטית בממצאי החקירה, והכוחות עדיין מנסים לחבר פרטים שאספו מזירת הפיגוע, כולל איסוף של ממצאים טכנולוגיים.
הבוקר המשטרה עצרה שישה בני אדם ביישוב יצהר שבשומרון בחשד לפשיעה לאומנית ולמעורבות בפרעות בכפרים הפלסטיניים, במהלך החיפושים אחר הנער. החשד העיקרי, בין היתר, הוא הצתה.
בתיעודים שמופיעים בכתבה נעשה שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.