הרשויות ביפן מעריכות ש-27 בני אדם נספו בשריפה שפרצה הבוקר (שישי) בבניין באזור העסקים והקניות קיטה-שינצ'י בעיר אוסקה. עוד אדם אחד לפחות נפגע בשריפה ופונה לבית חולים.
4 צפייה בגלריה
נחקר חשד להצתה. הבניין באוסקה
נחקר חשד להצתה. הבניין באוסקה
נחקר חשד להצתה. הבניין באוסקה
(צילום: רויטרס)
האש פרצה בקומה הרביעית בבניין, שבה ממוקמת קליניקה לטיפולים פסיכיאטריים. גורם בשירותי הכבאות של אוסקה מסר כי 27 בני אדם נמצאים במצב של דום לב-ריאה - מונח שבו משתמשים ביפן לפני שקובעים סופית את מותו של אדם. שאר האנשים ששהו בבניין ככל הנראה פונו ממנו.
סוכנות הידיעות היפנית "קיודו" דיווחה כי המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות השריפה, ובוחנת חשד להצתה. העיתון "יומיורי שימבון" דיווח כי קשיש הביא עמו שקית שממנה דלף חומר דליק במקום. לפי החשד, האיש הוא אחד המטופלים בקליניקה.
בתמונות ששודרו בערוץ הטלוויזיה היפני הממלכתי NHK נראה עשן מיתמר מחלונות הקומה הרביעית. אש נראתה גם בגג הבניין. צעירה שהייתה במקום סיפרה לטלוויזיה היפנית כי הבחינה באישה אחרת קוראת לעזרה מאחד החלונות. "היא נשענה על החלון ואמרה דברים כמו 'בבקשה תעזרו לי'. היא נראתה חלשה וייתכן ששאפה כמות משמעותית של עשן", העידה הצעירה.
מכבי האש קיבלו דיווח ראשוני על השריפה ב-10:00 שעון מקומי (03:00 לפנות בוקר שעון ישראל). 70 כבאיות נשלחו למקום, והכבאים הצליחו להשתלט על הלהבות בתוך חצי שעה. בבניין, שנמצא סמוך לתחנה המרכזית ולמרכז העיר אוסקה, ממוקמים בין היתר סלון יופי, חנות בגדים ובית ספר ללימודי אנגלית.
ב-2019 נספו 33 בני אדם בשריפה שהוצתה בבניין של אולפני האנימציה המפורסמים "קיוטו". עוד עשרות נפצעו. השריפה פרצה כשגבר פרץ לאולפנים, שפך חומר דליק והצית אותם. המצית, אדם בעל עבר נפשי שישב בעבר בכלא בגין שוד במכולת, צעק לפני שהבעיר את האש אז "אני אהרוג אתכם", ולפי דיווחים הוא נשמע אומר לשוטרים אחרי מעצרו שאולפני האנימציה גנבו ממנו רעיונות והעתיקו יצירה שלו.
ההצתה ב-2019 הייתה רצח ההמונים הגדול ביותר ביפן מאז ספטמבר 2001, אז הציתו אלמונים בניין בטוקיו והרגו 44 בני אדם. יפן, נזכיר, היא מדינה שבה שיעור הפשיעה הוא מהנמוכים בעולם.