2 צפייה בגלריה
מתן מרין ז"ל
מתן מרין ז"ל
מתן מרין ז"ל. "לא היו חגורים כלל"
פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ג') לבית המשפט לתעבורה בנצרת כתב אישום נגד נער כבן 17 מעמק יזרעאל, נהג טרקטורון הריינג'ר שגרם ביוני האחרון לתאונה בכפר יהושע שבה נהרג חברו מתן מרין שנסע איתו. הוא נאשם בגרימת מוות ברשלנות, אי מתן זכות קדימה, נהיגה ללא חגורת בטיחות וגרימת נזק לאדם ולרכוש.
התאונה הקטלנית, שבה נהרג מרין בן ה-17 ממושב אלוני אבא שבעמק, התרחשה כשבועיים לאחר שהנאשם קיבל רישיון נהיגה. בכתב האישום שהגיש עו"ד צביקה אברמוביץ נטען שבטרקטורון הריינג'ר מצוי התקן המגביל את מהירותו ל-20 קמ"ש אם אבזם חגורת הבטיחות של הנהג לא מהודק בתפסן. המהירות המרבית בזמן שחגורת הבטיחות של הנהג כן מהודקת עשויה לעלות על 80 קמ"ש.
"הנאשם נהג בריינג'ר כשהוא ומתן אינם חגורים כלל בחגורות בטיחות, וכשבתוך תפסן חגורת הבטיחות של הנהג מצוי אבזם של חגורת בטיחות אחרת, באופן המאפשר לעקוף את הגבלת המהירות המתוארת", נטען.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכפר יהושע
זירת תאונת הדרכים בכפר יהושע
זירת התאונה בכפר יהושע. התנגשות חזיתית
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
הטרקטורון ובו שני הנערים יצא מהשדות לצומת בכפר יהושע, שאליו נכנס רכב שטח מסוג ריינג' רובר שגרר עגלה ובה שני סוסים. בכתב האישום צוין: "הנאשם נהג את הריינג'ר במהירות שלא התאימה לתנאי הדרך וללא שכיבד את זכות הקדימה של הרובר והגרר, שהיו כבר בנסיעה בתוך הצומת... נכנס עם הריינג'ר אל הצומת בנסיעה מהירה והתנגש עם חזיתו הימנית של הריינג'ר בדופן קדמית-שמאלית של הרובר".
מרין הועף מהטרקטורון ונהרג במקום. הנהג הנאשם הועף אף הוא ונפצע. יושבי רכב השטח לא נפגעו.
סנגורו של הרוכב, עו"ד יוסי יעקבי, אמר כי טרם קיבל את חומר הראיות, והוא או מומחה מטעמו ולא בדקו את כלי הרכב המעורבים: "כרגע, ממראה עיניי ביום התאונה במקום, העובדות המתוארות בכתב האישום מגמתיות, חסרות ולא נכונות".