הילה פלס, אחותו של הצוללן שניאור זלמן פילס שגופתו אותרה אתמול (רביעי) אחרי יממה שבה הוגדר נעדר, סיפרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי אחיה השתמש בשנורקל במהלך הצלילה, אך לא הספיק לעלות למעלה. "כנראה שמשהו נתקע לו, אנחנו עדיין לא יודעים. הוא ניסה לסדר משהו עם הכלים שלו, ועלה מהר למעלה, אבל מהלחץ הריאות שלו לא עמדו בזה והוא לא יכול היה לנשום יותר", היא אמרה.
האחות הוסיפה כי המשפחה ביקשה משניאור שלא ייצא לצלילות לבד, אבל הוא האמין שדבר לא יקרה לו. "אח שלי היה בחור חזק, ספורטאי מצטיין. משקולות, ריצה – בחור חזק, שהאמין שלו זה לא יקרה. וזה קרה. הוא לא הספיק להגיע למעלה. בחורים צעירים – תהיו אחראים, אל תצאו לבד למים. אף אחד לא יכול להיות גיבור. אבא שלי דייג 70 שנה, יש לי שישה אחים, כולם נינג'ות. אף פעם לא יוצאים לבד. הוא היה גיבור, אמר: '''אבא אל תדאג, אני יכול'".
3 צפייה בגלריה
הסריקות אחר צוללן נעדר סמוך לחוף הילטון ת״א
הסריקות אחר צוללן נעדר סמוך לחוף הילטון ת״א
(צילום: דוברות יחידת להבה)
3 צפייה בגלריה
הזירה בה אותר שניאור זלמן פילס ז"ל
הזירה בה אותר שניאור זלמן פילס ז"ל
הסירה שבה שט שניאור ואותרה נטושה בים
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הזירה בה אותר שניאור זלמן פילס ז"ל
הזירה בה אותר שניאור זלמן פילס ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
ביקשתם שלא ייצא, הבעתם את הדאגה. "ביקשנו, והוא לא חשב שמשהו יקרה לו. 'מה כבר אני עושה? מביא דג, עולה'. לא, זה לא ככה. חיפשנו אותו במשך יממה וחצי, היה חושך בלילה והם לא יכלו להמשיך לחפש. הצוות צלילה חזר בבוקר שוב לחפש. אם לא אמא שלי לא היינו מחפשים אותו אולי. היא התעקשה שהוא לא חזר ושלחה את אחי לחפש אותו, הוא ראה שהאופניים שלו קשורים למזח וראה את הסירה לבד.
"אל תהיו גיבורים. הים הוא מסוכן. אנחנו רק כלי קטן בתוך כוס של מים. אל תסתכנו, אתם בחורים, יש לכם חיים לפניכם, וחיים יפים. אנחנו סופדים היום לאח שלי הקטן שאני גידלתי במו ידיי. אנחנו נפרדים ממנו היום. אני מודה לכל מי שעזר לנו לחפש. פרסמתי איפה שרק יכולתי. אנחנו נעדכן על ההלוויה למי שרוצה להגיע".
גופתו של שניאור אותרה כאמור אתמול בחוף הילטון בתל אביב, אחרי שיצא לצלול ביום שלישי האחרון. שניאור אותר ללא רוח חיים בחוף, והובא על ידי השיטור הימי למרינה בתל אביב, שם נאלצו פרמדיקים של מד"א לקבוע את מותו. בסריקות אחר שניאור השתתפו גם צוללי יחידת להבה של שירותי הכבאות וההצלה.