יומיים לאחר המחאה באוניברסיטת תל אביב במהלך נאום יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, מחו מפגינים נגד המהפכה המשפטית גם בנאום של יו"ר מפלגתו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. המפגינים נכנסו לכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה בירושלים, הניפו כרזות, קראו "בושה", וקטעו את נאום סמוטריץ'.
לאחר קטיעת נאומו בפעם השנייה, אמר שר האוצר: "מה שקורה פה הוא מדגם מייצג של מה שקורה בציבור הישראלי. רוב גדול רוצה לנהל שיח ענייני ומכובד ומיעט קטן, קולני וקיצוני, מנסה לפגוע בהכול - בצבא, בביטחון, בכלכלה ובלכידות, גם בכנס כזה שנמצאים בו בכירים בכלכלה. אתם קומץ קטן ואנרכיסטי שמייצר נזק אדיר לחברה הישראלית".
7 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנס בהשתתפות בצלאל סמוטריץ' בירושלים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנס בהשתתפות בצלאל סמוטריץ' בירושלים
המחאה בכנס, בזמן נאום סמוטריץ'
"אם אתם חושבים שככל שתצעקו חזק יותר את הססמאות הדמגוגיות שלכם זה יזיז משהו בתפיסותיי, בערכיי או באמונותיי, אתם מוכיחים את עוצמת הניתוק שאתם נמצאים בו", הוסיף יו"ר הציונות הדתית. לאחר מכן חזרו המפגינים לקרוא "בושה", "פשיסט", "צריך להוציא אותך מדפי ההיסטוריה" ו"דמוקרטיה".
יו"ר האופוזיציה הגיב לדבריו של סמוטריץ' למפגינים, ובציוץ בטוויטר כתב: "האנשים שקראת להם היום 'מיעוט קולני' הם רוב אזרחי ישראל. הם מעמד הביניים שמחזיק את הכלכלה, הם המשרתים בצבא, הם המילואמניקים, הם משלמי המיסים. הם האנשים שבזכותם מדינת ישראל קיימת".
גם מחוץ לכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הנערך במלון אוריינט, התקיימה הפגנה. מארגני המחאות אמרו: "למרות איומי חברי הליכוד: נמשכות המחאות מול הפוליטיקאים. מובילי ההתנגדות לדיקטטורה לא נרתעים מהאיומים ומבטיחים להמשיך להפגין מול כל שר וח"כ, בכל מקום ובכל זמן עד אשר תיגנז התכנית להרס המדינה".
7 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנס בהשתתפות בצלאל סמוטריץ' בירושלים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנס בהשתתפות בצלאל סמוטריץ' בירושלים
מבטיחים להמשיך להפגין מול כל שר וח"כ עד שתיגנז התכנית להרס המדינה". המחאה מחוץ לכנס, היום
7 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ' למפגינים: "אתם מוכיחים את עוצמת הניתוק שאתם נמצאים בו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
  ישיבת סיעה יש עתיד
  ישיבת סיעה יש עתיד
לפיד לסמוטריץ': מיעוט קולני? מדובר ברוב אזרחי ישראל
(צילום: שלו שלום)
בנאום עצמו אמר סמוטריץ' כי הוא תומך במס על רווחי הבנקים: "אי אפשר שלא לדבר במסגרת המאבק בריכוזיות וביוקר המחיה על רווחי העתק של הבנקים כתוצאה מעליית הריבית. רווחים שהם זוכים בהם מן ההפקר ומפערי ריבית גדולים בין אשראי לפיקדונות ולא ניתן ליחס אותם לעבודה קשה והתייעלות. אני מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר הללו בשיעורים גבוהים, בעיקר כדי למנוע מהבנקים את המוטיבציה להשיג אותם. זוהי הדרך הטובה ביותר לתקן את העיוות שיוצרים פערי הריבית ולהקל על ציבור נוטלי המשכנתאות, ללא התערבות חקיקתית מזיקה".
גם רוטמן, שנחשב לאחד ממובילי המהפכה המשפטית, זכה שלשום לקבלת פנים משלו באוניברסיטת תל אביב. הוא הגיע לכנס באוניברסיטה מלווה באבטחה כבדה - אלא שכניסתו לשם נתקלה בקשיים. מאות סטודנטים ופעילי מחאה הקיפו את הבניין שבו הוא השתתף בפאנל בנושא המהפכה, וניסו למנוע את כניסתו למקום. בתיעודים שהגיע מהמקום נראה כי שוטרים אף נאלצו להדוף חלק מהמפגינים שצעקו לעברו של רוטמן.


גם בתוך הבניין, עד דלת האולם שבו מתקיים הכנס וגם בתוכו, חיכו לו מפגינים עם דגלי ישראל שקראו "דמוקרטיה". אחרים הדביקו על הרכב שבו הגיע מדבקות ושלטים עם מסרים שמזוהים עם המחאה - הציבו מחסומים כדי להקשות על יציאתו מהאוניברסיטה - וקראו: "לבצר את רוטמן" ו"רוטמן הוא פשיסט".
בתוך האולם, דבריו של רוטמן זכו להפרעות בלתי פוסקות. הוא אמר למוחים: "הטיעון שלכם חלש. אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז צועקים? מה לעשות, מוגבלים". יו"ר ועדת החוקה אף האשים את המפגינים בפגיעה בכלכלה: "לא המהפכה המשפטית פוגעת בכלכלה, אלא האנשים שפה בחוץ וצועקים 'זאב זאב'".
7 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן מנסה לעבור בהפגנה באוניברסיטת תל אביב
שמחה רוטמן מנסה לעבור בהפגנה באוניברסיטת תל אביב
רוטמן, בצד שמאל של התמונה, מלווה באבטחה כבדה
( צילום: גיל שחם)
7 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
מפגינים בתוך הכנס שבו השתתף רוטמן
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה
הפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה
הפגנה ליד ביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה. חברי כנסת מהליכוד: "לא יכולים להסתובב חופשי"
(צילום: עידו ארז)
גם בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, שהתכנסה אתמול בצהריים לישיבה השבועית בכנסת, שיקפו חברי כנסת במפלגה את הקשיים שלהם בהגעה לאירועים ציבוריים נוכח אירועי המחאה, ולאור העובדה שמוחים מתייצבים בכל מקום שאליו הם מגיעים - בין השאר באמצעות קבוצות שבהן מופצים המיקומים שלהם.
"לא יכולים להסתובב חופשי. המחאה חצתה את הגבולות הסבירים", אמרו חברי כנסת בישיבה. הם ביקשו להצמיד להם אבטחה, וראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לבדוק.