שופטת בית משפט השלום דלית שרון קרין החליטה לשחרר גננת החשודה בהתעללות ותקיפות פעוטות בגליל בשל עיכוב נציג המשטרה ברבע שעה, אך לאחר הגשת הערר על ההחלטה התמוהה הוחלט להאריך את מעצרה ביומיים. שופט בית המשפט המחוזי ערפאת טהא מתח ביקורת על החלטת שופטת השלום: "זאת החלטה שגויה ונמהרת", אמר אתמול (רביעי) בדיון בהארכת מעצרה. מעצרה של הגננת הנוספת הוארך גם כן עד מחר, וכך גם של בן זוגה של אחת מהן. הוא חשוד בשיבוש חקירה ואיומים.
החשד להתעללות בפעוטון ביישוב ריינה שבגליל נחשף בשבוע שעבר ב-ynet. שופט המחוזי אמר כי "החלטת בית המשפט לקיים דיון ללא נוכחות נציג המשטרה, אף שנמסר לו כי הוא מתעכב בדיון אחר, הייתה החלטה נמהרת ושגויה". לדבריו, "מעיון בהחלטת בית המשפט עולה כי נציג המשטרה התכוון להתייצב לדיון ואי-התייצבותו אינה נובעת מזלזול חלילה בהחלטות בית המשפט, אלא מקורה באילוצים הנובעים מעומס בעבודה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
הוא ציין כי ראוי היה שבית המשפט ימתין פרק זמן סביר וידחה את הדיון בבקשה לשעה סבירה שתאפשר לנציג המשטרה להתייצב בדיון. עוד אמר השופט כי נוכח חומרת העבירה לא היה נכון לקבל החלטה על שחרור החשודה ללא תנאים, ומבלי לעיין בחומרי חקירה ולבחון את הבקשה לגופה. הורי הפעוטות אמרו: "הנושא מאוד חמור. שחרור הגננת בצורה כזו הוא זלזול מצד בית המשפט השלום. קורה שנציג המשטרה או שופט מתעכבים וזה לא סוף העולם".
הם הוסיפו: "מדובר כאן בילדים חסרי ישע. הורים לא ידעו על מה שהתרחש בפעוטון, ולאחר שידעו חלקם הלכו למשטרה והגישו תלונות. מורגש שהמשטרה עושה את כל המאמצים בכדי להוביל את התיק בצורה הכי מקצועית. הכל ברור והתיעודים מהפעוטון מדברים בעד עצמם. החומר הנוסף שהגיע למשטרה מראה את חומרת ההתעללות".

11 תלונות התקבלו במשטרה נגד הנהלת הפעוטון בריינה, ובתחילת השבוע נעצרו שתי הגננות החשודות. לידי ynet הגיע תיעוד מהפעוטון, שבו נראים הילדים מותקפים בכמה הזדמנויות. בתיעוד נראית אחת העובדות סוטרת כמה פעמים לפעוט תוך כדי שהוא בוכה, ובמקרה אחר היא תועדה סוטרת לפעוטה עד שהחלה לבכות.
בהזדמנות נוספת תועדה העובדת מכה פעוטה בראשה, ומושכת פעוט משערות ראשו. ההורים גילו מהתיעוד כי עובדת נוספת זרקה את נעליה לעבר אחד הפעוטות, ולאחר מכן ביקשה ממנו להחזירן. באחד מהסרטונים נצפתה אחת העובדות משוחחת ארוכות בטלפון ומתעלמת מבכי של תינוק בן כמה חודשים.