5 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין, יואב גלנט, בינימין נתניהו
יולי אדלשטיין, יואב גלנט, בינימין נתניהו
גלנט ואדלשטיין יסרבו להצביע? בליכוד עוברים שם-שם
(צילום: שלו שלום, רויטרס)
עוברים שם-שם, ומנסים לאתר מורדים פוטנציאלים: ראש הממשלה בנימין נתניהו נראה נחוש לאשר סופית בהצבעה יום שני את ביטול עילת הסבירות, ובימים האחרונים התקיימו אצלו דיונים בשאלת המורדים, במטרה לשלול על אפשרות לשלושה-ארבעה ח"כים שיסרבו להצביע.
בדיונים עלה שמו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין, וכך גם שמו של שר הביטחון יואב גלנט - אף שגלנט הבהיר אתמול שהוא אמנם פועל בכל דרך להעביר את החקיקה בהסכמת רחבה, אך עובדה זו אינה אומרת דבר על ההצבעה שלו. למעשה, עוברים בליכוד שם-שם כדי לבדוק אם הצעת החוק יכולה ליפול.
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו ודרעי. "אני עם ראש הממשלה, יש ביד"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פרט לגלנט, גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הסתייג מהאמירות האחרונות בקואליציה ופועל להגעה להסכמות. אמש (שבת), בהצהרה שפרסם מעט לפני חצות, הוא אמר: "אני עם ראש הממשלה נתניהו יד ביד, עושים כל מאמץ משותף לנסות להגיע להבנה כלשהי - כי אין דבר טוב יותר מהבנה והסכמה בימים האלו".
לצד זאת הדגיש דרעי כי "אנחנו נחושים בדעתנו שעד סוף המושב צמצום עילת הסבירות יחוקק בהסכמה או למרבה הצער ללא הסכמה". מושב הכנסת יסתיים בסוף החודש, אבל אין בכוונתו של דרעי להסכים לדחיית ההצבעה מיום שני. לפי התכנון, אחרי ההצבעות צפוי נתניהו לטוס לחו"ל לראשונה זה ארבעה חודשים - ביום שלישי לקפריסין וביום שישי לטורקיה.
5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בצהרה לתקשורת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בצהרה לתקשורת
נחוש לבטל את עילת הסבירות. נתניהו
(צילום: לע"מ)
באופוזיציה, בינתיים, מנסים לתאם עמדות. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא להחרמת ההצבעה במליאה, ולאור המחלוקות בעניין, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, קראה לראשי כל סיעות האופוזיציה להיפגש יחד ולגבש במשותף את צעדי האופוזיציה.
"אזרחיות ואזרחי המדינה שיוצאים לרחובות שבוע אחר שבוע מצפים מהאופוזיציה לפעול באופן נחוש ומאוחד", אמרה מיכאלי, שהשתתפה גם בצעדה לירושלים. "התגובה אשר תהיה - חייבת להיות תוצר של החלטה משותפת ומפלגת העבודה תגבה כל מהלך שיוחלט בפורום הזה".
5 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בצעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
מרב מיכאלי בצעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
מיכאלי בצעדת המחאה לירושלים
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בצעדה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
יאיר לפיד בצעדה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
יאיר לפיד בצעדה נגד המהפכה המשפטית - עולים ברגל לירושלים
בצעדה לכנסת נצפה גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. זמן קצר לאחר מכן הוא נאם בעצרת המחאה במודיעין ואמר: "לממשלת ישראל יש ביומיים הקרובים רק שתי אפשרויות. היא צריכה לבחור. להרוס את המדינה, או לא להרוס אותה. להרוס את צה"ל, את הכלכלה, את היחסים עם האמריקנים – או לא לעשות את זה. הם יכולים להמשיך ועם ישראל ייקרע לגזרים. או לעצור את החקיקה, לחזור לשיחות, ומדינת ישראל תינצל".
"מיהם שידברו על סרבנות?", אמר על המתקפה מתוך הממשלה על המילואימניקים שהודיעו שלא יתייצבו אם החקיקה תעבור. "זו הממשלה שיש בה הכי הרבה סרבנים ומשתמטים בכל תולדות מדינת ישראל. יש בממשלה הזו שתי מפלגות שסרבנות היא המדיניות הרשמית שלהם".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיע להפגנה בגבעת שמואל ואמר: "לנתניהו יש רוב של 64 מנדטים, אבל אין לו רוב בציבור להרס הדמוקרטיה וקריעת העם. מנהיג אמיתי יודע להקשיב לאזרחים, יודע לעשות את הדבר הנכון. אסור לתת לקיצוניים לקבוע את עתידנו. אני קורא לו לעצור, לנהוג באחריות, ולהגיע להסכמות. אם לא – פנינו לאסון ערב תשעה באב".
פורסם לראשונה: 22:34, 22.07.23