סוריה הודיעה כי ישראל תקפה הערב (רביעי) את נמל התעופה בעיר חלב סמוך לשעה 20:00 - ופגעה באמצעות ארבעה טילים במסלול המראה ובהאנגרים סמוכים. לפי שעה, לא דווח על נפגעים - אך במקום פרצה שריפה. באופן חריג, הדיווח על התקיפה לא החל עם ההודעה על הפעלת מערכות הגנה אווירית.
1 צפייה בגלריה
פיצוצים בשמי חלב
פיצוצים בשמי חלב
פיצוצים בשמי חלב
כשעה וחצי לאחר מכן, סוכנות הידיעות הממלכתית סאנא דיווחה על תקיפה ישראלית נוספת - הפעם באזור דמשק - שנשמעה היטב במרחב הבירה. הסורים דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד ה"יעדים העוינים" שהגיעו מכיוון הכינרת - ויירטו את חלקם.
ישראל תקפה בעבר כמה יעדים בסוריה תוך זמן קצר - אך לא מדובר במתווה תקיפה שמבוצע לעיתים קרובות. בערוץ הסעודי אל-חדת' דווח כי היעדים שהותקפו קשורים למערכות נשק איראניות.
לפני כחודשיים וחצי סוריה דיווחה כי ישראל תקפה במטח טילים מכיוון הגולן כמה יעדים מדרום לבירה דמשק, כולל שדה התעופה. פחות מחצי יממה לאחר מכן הודיע משרד התחבורה הסורי על הקפאת הטיסות היוצאות והנוחתות בנמל התעופה הבינלאומי בבירת סוריה. רשת "אל-ערביה" דיווחה מפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, כי בתקיפה נפגעו מחסנים של חיזבאללה ומיליציות נוספות הכפופות לאיראן. עוד נמסר כי בתקיפה נפגע מגדל הפיקוח בנמל.
בחודש מאי האחרון נודע ל-ynet כי איראן וחיזבאללה החלו להשתמש בטיסות אזרחיות לדמשק ולביירות כדי להבריח לחיזבאללה רכיבים צבאיים מתקדמים, הקשורים בין היתר לייצור של אמצעי לחימה צבאיים. מדובר ברכיבים קטנים יחסית שאף נראים תמימים למראה ולכן קל יותר להסוותם בתוך כבודה העולה לטיסה אזרחית. השימוש בטיסות אזרחיות נועד להקשות על גורמי מודיעין בישראל ובמערב שמנטרים את ציר ההברחות הקיים בין איראן לחיזבאללה.