ד"ר יוסף רודריג, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים מאיר בכפר סבא, עדכן הבוקר (שלישי) כי לגבר שלגם ממיס שומנים בכוס תה שהוגשה לו בסניף של ארומה ברעננה לא נגרמו נזקים בדרכי הנשימה. "מצבו יציב, אנחנו מקווים שהיום נצליח להעיר אותו ולהוציא לו את צינור ההנשמה", אמר ד"ר רודריג בריאיון לאולפן ynet. הנהלת הרשת הודיעה כי הסניף ייסגר ל-48 שעות לחידוד נוהלי הבטיחות.
מהפרטים שידועים עד כה עולה כי תושב כפר סבא בן 50 הזמין ביום ראשון תה ג'ינג'ר קר בסניף בקניון רננים. האיש חש ברע, דיווח על מצוקה בבליעה וצריבה בפה - ופונה במצב קשה לבית החולים. עם הגעתו לבית החולים, הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, הורדם והונשם. מצבו עדיין מוגדר קשה, אך לא נשקפת סכנה לחייו. בדיקת הרשת העלתה כי הכוס שממנה לגם הלקוח הכילה חומר ניקוי (מסיר שומנים שקוף), ושאחד העובדים השתמש בה בשוגג כדי להכין את התה.
המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות התקרית. מצלמות האבטחה מהסניף נאספו ובמקביל הועברו הכוס וחומר הניקוי למעבדה של המשטרה. העובד שמהל את כוס התה בחומר הניקוי נחקר באזהרה ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מהסניף. ל-ynet נודע כי בחקירתו במשטרה, אמר העובד: "אני לא יודע איך קרתה הטעות, הכוס הייתה מונחת שם. יום לפני עשו ניקיון, כנראה חשבתי שזה מים".
2 צפייה בגלריה
סניף ארומה בקניון רננים
סניף ארומה בקניון רננים
סניף ארומה בקניון רננים ברעננה
(צילום: יריב כץ)
"לפי ההערכות שביצענו עד עכשיו, אין לו שום נזק בדרכי הנשימה ואלה חדשות טובות מאוד", אמר ד"ר רודריג מבית החולים מאיר. "יש לו נזק בוושט התחתונה ובקיבה. יש לו שם נמק שאנחנו עוד לא יודעים לאן יתפתח. הוא שתה חומר מסיר שומנים בסיסי עם PH מאוד גבוה שגורם לנזק ברקמות. בכמות גדולות זה רעל, בכמויות קטנות זה חומר קורוזיבי מאוד".
- איך יכול להיות שהוא שתה כמות גדולה ולא הרגיש? "אני לא חושב שהוא שתה כמות גדולה. הוא עלה על זה בלגימה הראשונה, הוא הרגיש שיש טעם לא תקין, התחיל להרגיש שריפה בפה והגיע מיד לבית חולים. הכמות הקטנה הזאת גרמה לנזק הזה. אנחנו בדרך כלל לא רואים אנשים ששותים את זה בטעות".
- מה הטיפול שמקבל אדם כזה? "ברגעים הראשונים אנחנו ממליצים על שתיית מים או חלב כי זה מדלל את החומר, ולהגיע כמה שיותר מה לחדר המיון. ברגע שהחומר חדר לריריות אנחנו לא יכולים להוציא אותו. זה גורם לנזק וממשיך לגרום לנזק. הטיפול הוא בעיקר תמיכתי ולקוות שזה לא גרם לנמק באיברים חיוניים וזיהומים".
- ואפשר לטפל בנזקים האלה ולשקם חלק מהאיברים? "כן, חלק מהאיברים אפשר לשקם. זה תהליך מאוד ארוך, התיקון של הנזק יכול להימשך חודשים ארוכים מאוד".
2 צפייה בגלריה
סניף ארומה בקניון רננים
סניף ארומה בקניון רננים
הסניף ייסגר למשך 48 שעות
(צילום: יריב כץ)
ברשת ארומה פרסמו בצהריים תגובה מעודכנת לתקרית. "הנהלת הרשת בדקה את המקרה במלוא החומרה והרצינות ועודה מנתחת ולומדת את האירוע. בעקבות תחקיר האירוע, חידדה הרשת את נוהלי השימוש בחומרי ניקוי בכל סניפיה ובאופן מיידי נכנסו לשימוש שפריצרים חתומים, שרק בהם יותר השימוש במסירי שומנים.
"בנוסף, הרשת תעבה מיידית את מערך בטיחות המזון בסניפים, סניף רעננה-רננים ייסגר היום בערב ל-48 שעות לצורך הדרכות העובדים וחידוד נוהלי בטיחות מזון. אנו נמצאים בקשר קבוע עם משפחת הלקוח ואנו מבקשים שוב להביע את התנצלותנו הכנה והעמוקה בפניו ובפני בני משפחתו על המקרה החמור ומאחלים להחלמתו המהירה".
מבית החולים מאיר נמסר: "המטופל שהובהל למרכז רפואי מאיר ביום ראשון לאחר חשיפה למסיר שומנים במשקה עדיין מורדם ומונשם ומאושפז ביחידת טיפול נמרץ כללי. אנו ממשיכים לעשות בירור מקיף באשר להיקף הפגיעה בעקבות החומר הרעיל שבלע".