חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד וחבר הכנסת צחי הנגבי מהליכוד התראיינו הבוקר (שני) לאולפן ynet על רקע אישור תקציב המדינה. הנגבי מתח ביקורת על התקציב ואמר כי "אין בהצעה הזאת שום בשורה. יש העלאות מיסים בניגוד להבטחות החד משמעיות של הממשלה בתחילת דרכה, ואנחנו כמובן לא נתמוך וננסה לסכל אותה בכנסת".
על השאלה מדוע הממשלה הקודמת לא העבירה את התקציב שרצתה, השיב הנגבי: "לא היה ניתן להגיע עם כחול לבן להסכמות והעסק וקרס. חבל כי אני חושב שהממשלה ההיא הייתה מצליחה לייצר הרמוניה".

בן ארי אמרה מנגד: "יש כאן תקציב מדינה. זה לא קרה כאן שנים. כמובן שיש דברים שעוד נטפל, אבל תראו את התקציבים של משרד הבריאות, החינוך, הרווחה, הכלכלה". יחד עם זאת, הוסיפה חברת הכנסת כי עדיין ניתן לשנות דברים: "גם ב-2015 וגם ב-2018 היו שינויים גם בכנסת. צריך לזכור את זה".
חברי הכנסת התייחסו לביקורת על העלאת מחירי משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים. הנגבי תקף את ההחלטה ואמר: "זה הכל מיסים שנועדו לגייס משאבים לקופת המדינה כדי לממן את החור העצום שנפער בגלל ההתחייבויות לרשימה האסלאמית. אני זוכר את שר האוצר ואת ראש הממשלה מתחייבים בשבועה לציבור שלא יהיו מיסים ואנחנו רואים שיש מיסים".
2 צפייה בגלריה
צחי הנגבי, מירב בן ארי
צחי הנגבי, מירב בן ארי
ח"כ צחי הנגבי וח"כ מירב בן ארי
(צילום: יואב דודקביץ', הדר יואביאן)
בן ארי ניסתה להרגיע ואמרה שמוקדם מדי להילחץ. "אזרחי ישראל קמים הבוקר לבשורה אדירה", על העלאת המחירים, אמרה: "יש המלצות של אנשי מקצוע. אנחנו באים לסייע לשכבות החלשות. בכל העולם זה ממוסה, כאן לא. רוב המקרים של סכרת והשמנת יתר הן באוכלוסיות מוחלשות, חלק מהעניין זה חינוך לצרכנות בריאות טובה יותר".
"כשהכנסנו תשלום על שקיות בכנסת ה-20, אמרו 'אלה השכבות החלשות שיוצאות עם שקיות' והנה, מסתבר שזה עובד ומסתבר שיש הרבה פחות פלסטיק. לפעמים תקציב הוא עניין של מדיניות", הסבירה חברת הכנסת. "הולכת להיות כאן עבודה אינטנסיבית מאוד של כל ועדות הכנסת כדי להגיע לתקציב טוב".
2 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
"מקווה שבאופוזיציה יבינו את גודל האירוע". מירב בן ארי
(צילום: משה מזרחי )
בן ארי התייחסה לטענות כי העלאת המחירים המדוברת היא על מנת לממן את ההבטחות למפלגת רע"מ. "מי שהכשיר את עבאס וכמובן את רע"מ זה נתניהו. עד היום אנחנו מודים על כך כי אנחנו רואים אותם כחלק, כשותפים בלתי נפרדים מהקואליציה שלנו". חברת הכנסת הדגישה כי "יש להמשיך להשקיע במגזר הערבי כי בסופו של דבר זה חוזר אלינו, ראינו את זה בשנה האחרונה".
על הרפורמות השונות שמקדמת הממשלה, אמרה חברת הכנסת כי "יש רפורמות מעולות בחוק ההסדרים. אבל לא מקבלים כל דבר מהממשלה כמו שהוא. נצטרך לעבוד בתוך הוועדות. אני דווקא שקטה". היא הוסיפה כי היא מקווה שחברי הכנסת מהאופוזיציה ישתפו פעולה בנושאים הללו גם כן: "מקווה שיבינו את האירוע. אני יודעת שזה קשה להם אבל אם באמת אכפת להם מאזרחי ישראל - הם חייבים לפחות בוועדות".