חילופי האשמות, טענות להדלפות שפוגעות בראש הממשלה וברעייתו ומעורבותה בהחלטות שונות, ואפילו דיבורים על הצורך בבדיקת פוליגרף לכל היועצים: האקווריום של נתניהו בסכנת התפוצצות.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניהול המערכה להחזרת החטופים והמשך הלחימה
ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניהול המערכה להחזרת החטופים והמשך הלחימה
נתניהו. הכוורת מתפרקת
(צילום: עומר מירון / לע״מ)
כשברקע הדיווחים על משבר חריף בכוורת של לשכת ראש הממשלה וחילופי גברי, נבחנת מועמדותם של שניים מהאנשים הכי בכירים בסביבתו של נתניהו לתפקידים דיפלומטיים בחו"ל בחודשים הקרובים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מועמד לתפקיד שגריר ישראל בפורטוגל. שלי, ששירת כשגריר ישראל בברזיל ודובר פורטוגזית, הביע לאחרונה עניין רב לצאת לליסבון ואף בחן את האפשרות מול בכירים בממשלה. שלי בוחן תפקידים נוספים, ובכל מקרה מדובר על עזיבה רק בהמשך השנה – לאחר העברת חוק תקומה בממשלה והטיפול במפונים.
גם שמו של צחי ברוורמן, ראש הסגל של נתניהו, הוזכר בדיונים פנימיים בלשכת רה"מ כמועמד לתפקיד השגריר באו"ם במקומו של גלעד ארדן, שאמור לסיים את התפקיד באוגוסט הקרוב. בלשכת רה"מ בוחנים אופציות נוספות לתפקיד, כולל אפשרות להאריך את כהונתו של ארדן ולמנותו בהמשך לשגריר בוושינגטון.
3 צפייה בגלריה
יוסי שלי  מנכ"ל משרד ראש הממשלה
יוסי שלי  מנכ"ל משרד ראש הממשלה
בדרך לפורטוגל? יוסי שלי
(צילום: מערך ההסברה הלאומי )
3 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
צחי ברוורמן. עשוי להתמנות לשגריר באו"ם במקום ארדן
(צילום: EPA/ABIR SULTAN )
גם ברוורמן וגם שלי מכחישים שהם בדרך החוצה, אך שרים בממשלה אומרים כי נתניהו בוחן מינויים של שרים וחברי כנסת לתפקידים דיפלומטיים. אחת האפשרויות שעלו היא למנות את ח"כ בועז ביסמוט לשגריר במדינה אפריקנית דוברת צרפתית. בעבר דובר על ביסמוט כמועמד לשגריר בצרפת או קונסול כללי בניו יורק, אך הרעיון ירד מהפרק.
לאחרונה יצא מנהל לשכת רה"מ יאיר קספריוס, שמלווה את בני הזוג נתניהו כבר 15 שנה ונחשב לאיש הקרוב ביותר לברוורמן בלשכה, לחופשה בשל משבר אמון עם שרה נתניהו - לאחר שעובדת במשרד רה"מ שפוטרה חשפה התכתבות פנימית שבה נטען שקספריוס דיבר על רעיית רה"מ.
שרים המקורבים ללשכה אומרים כי "לשכת רה"מ הפכה לקן צרעות ושהיא בדרך להתפרקות והרכבה מחדש". יכול להיות שזה ייקח זמן בגלל המלחמה, אבל נתניהו מבין שחייבים שם שינוי, אמרו.
ראש הממשלה נתניהו, פרסם בצהריים הודעה חריגה בשמו - ובה גיבה את אנשי הצוות שלו. "בימים האחרונים פורסמו בתקשורת דיווחים שקריים נגד לשכתי ונגד אנשי הצוות הקרובים אלי ובראשם ראש הסגל צחי ברוורמן ומנכ"ל משרדי יוסי שלי. הדברים לא היו ולא נבראו. אני נותן גיבוי מלא לצוות המצוין שלי שימשיך ללוות אותי ולעבוד איתי למען מדינת ישראל", אמר נתניהו.