"פיגוע רצחני גדול נמנע בערב שבת ליד היישוב אדורה", כך הגדירו בצה"ל את הטיפול היעיל בחדירת המחבלים אמש (שישי) סמוך להתנחלות שבהר חברון. בתיעוד מתוך אחת ממצלמות האבטחה ביישוב נראים שלושת המחבלים זוחלים מתחת לגדר היישוב, כשעל פי דובר צה"ל השלושה פתחו בירי על חייל צה"ל שסייר במקום בעקבות אינדיקציה שהתקבלה.

אותה אינדקציה התקבלה בגדר ההיקפית במרחב אזור התעשייה של היישוב. הסייר, חייל מילואים מגדוד ההגנה המרחבית ביישוב, קפץ למרחב לבדיקה. המחבלים פתחו עליו בירי, שכתוצאה ממנו נפצע ברגלו. תוך כדי חילוץ לאחור הוא הכריז בקשר על ההתקלות ועל חדירת המחבלים והקפיץ את יתר הכוחות. החייל, בן 34, פונה לבית החולים לאחר טיפול במקום על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א כשהוא במצב קל.
למעשה, המחבלים - מחמד ערפאת אבו גחישה (16), עודי אבו גחישה (16) ואסמאעיל אבו גחישה (19), כולם תושבי אידנא - נתקעו בין הגדר ההיקפית של אזור התעשיה לבין גדר התלתלית של היישוב ולא הצליחו לעבור אותה. הודות למצלמה במקום, לוחמי צה"ל במילואים מגדוד 5060 הצליחו להגיע במהירות אל המחבלים, ניהלו אחריהם מרדף וחיסלו אותם בקרבת הגדר לפני שהצליחו להתקרב לאחד מהבתים במקום. על המחבלים נמצאו נשק, גרזן, בקבוקי תבערה וסכינים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: חדירת המחבלים באדורה
תיעוד: חדירת המחבלים באדורה
תיעוד: חדירת המחבלים באדורה
האירוע החל כאשר פיקוד העורף הפעיל התרעה על חשש לחדירת מחבלים, ובהודעתו נכתב כי יש להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור חלונות. "אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה", נכתב בהודעה.
בהמשך נמסר מפיקוד העורף כי "זוהתה חדירת מחבלים ביישוב אדורה. הישארו במרחב המוגן, והימנעו משהייה מול הדלת והחלון. התנועה באזור אסורה". עוד כתב פיקוד העורף בהודעתו כי "צה"ל וכוחות הביטחון מטפלים באירוע".
נהוראי, שנכח ביישוב, שחזר: "קודם שעמנו יריות ואחרי כשתי דקות הייתה אזעקה של חדירת מחבלים. בהתחלה שמענו הרבה צרורות ואז הכול החל להירגע, אבל פעם בכמה דקות שוב שמענו צרורות. אחרי 20 דקות לקחנו את הרכב ויצאנו מהיישוב כי היינו שני חמושים ברכב".
מפקד חטיבת יהודה אל"מ ישי רוזיליו אמר לאחר האירוע: "מדובר בפיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הביטחון האזרחיים אשר התריעו על האירוע, ללוחמי המילואים שחתרו למגע וחיסלו אותם לאחר שהוקפצו כוחות רבים. בתקופה האחרונה תרגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו".
פורסם לראשונה: 23:05, 12.01.24