יחידת להב 433 עצרה הבוקר (יום שני) את מי שהגדירה כ"ראש ההתארגנות העבריינית" שהפיצה מאות אלפי הודעות SMS של סחר בסמים, בעיקר מסוג קנאביס. החשוד, שנעצר אחרי שכבר הוגש כתב אישום נגד שלושה מעורבים אחרים, הוא סרן במילואים, ששירת ביחידה טכנולוגית מובחרת. בנוסף לכך, במשטרה חושדים שעבריין בכיר בארגון פשע עומד מאחורי הפצת ההודעות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מעצר ומציאת המכשיר ששומש לשליחת מסרונים המפרסמים סחר בסמים
תיעוד מעצר ומציאת המכשיר ששומש לשליחת מסרונים המפרסמים סחר בסמים
(צילום: דוברות המשטרה, EPA)
2 צפייה בגלריה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
(תמונה: צילום מסך)
בלהב 433 מנסים לאסוף כעת ראיות שקושרות את העבריין מארגון הפשע למכשיר שנתפס, ושבאמצעותו הופצו מאות אלפי מסרונים לציבור. לפי החשד, המטרה הייתה להעשיר את כיסו של ארגון הפשיעה, שמחזיק בין היתר בנכסי נדל"ן ובבתי קזינו בחו"ל, ובכיריו נחשבים ליעדים מודיעיניים משמעותיים של המשטרה. הארגון איבד מכוחו בשנים האחרונות, ובכיריו שוהים בכלא ובחו"ל.
לפי הודעת המשטרה הבוקר, "ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 התנהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה שבמהלכה התחקו החוקרים אחר גורמים שהיו מעורבים בהפצתן של מאות אלפי הודעות SMS, באמצעותן הוצע לציבור לרכוש סמים. ב-13 ביוני נעצרו 3 חשודים ממרכז הארץ בחשד שהיו מעורבים בהפצת ההודעות והסמים, ובעת מעצרם נתפסה ברשותם כמות סמים גדולה. ב-23 ביוני הוגש נגד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים".

במשטרה ציינו שעל אף שהנאשמים לא שיתפו פעולה עם החקירה, חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 הצליחו לאתר לפני כמה ימים במחסן במרכז הארץ את המכשיר שבאמצעותו הופצו הודעות הסחר בסמים. "היום עצרו חוקרי היחידה גבר מפתח תקווה שחשוד כמי שעמד בראש ההתארגנות העבריינית, והיה אחראי על תפעולו של המכשיר ומי שניהל את הפעילות בכללותה", נמסר.
כאמור, אותו "אחראי" הוא קצין צה"ל לשעבר. החשוד, בשנות השלושים לחייו, הועבר לחקירה ובהמשך יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.
מסרוני ספאם עם הצעות לרכישת קנאביס הפכו כבר מזמן לדבר שבשגרה עבור ישראלים רבים, וחלקם אף כוללים לינקים זדוניים שמאפשרים גישה לרשימת אנשי הקשר של בעל הטלפון. מנכ"לית משרד התקשורת עצמה הזהירה בעבר באולפן ynet משיתוף פעולה עם המתבקש במסרונים, וכי לעיתים ייתכן שמדובר גם ב"פישינג" - ניסיון לדוג את פרטי המקבל.