לין פאר (29) הייתה בת 21 כשפגשה את סוכן הדוגמניות שי אביטל במועדון לילה בתל אביב והוזמנה ל"אודישן" בביתו. ביולי 2021 היא נחשפה באומץ ובפנים גלויות כאחת המתלוננות בפרשת ההטרדות המיניות של אביטל, ולאחרונה התבשרה כי העדות שמסרה לא תיכלל באישום נגדו. בריאיון לדנה ספקטור וירמי קפלן ב-ynet radio, סיפרה פאר על הטראומה, הפחדים והקושי הנפשי שלא עוזבים אותה מאז. האזינו לריאיון איתה בתחילת הידיעה.
"הוא רצח אותי בדם קר, זה רצח נפש. זה היה בלי סכין, אבל יש לי סימנים - חתכים של החיים", היא אמרה. "השיקום הוא תהליך. גם אחרי שפתחתי את זה. קיבלתי כוח, החשיפה סגרה לי איזו שהיא פינה - אני יודעת שאני לא לבד בתוך זה, שכל העולם כבר יודע. משהו השתחרר, אבל הנפש גמורה.
"איבדתי אמון. יצא לי להכיר גברים, אבל סגרתי את עצמי לחלוטין", היא הוסיפה. "אנשים לא מבינים שאין גיל לאונס ואין גיל להטרדות מיניות. אין אישה שלא עוברת הטרדה מינית שהיא לא סוחבת אותה כל החיים. הם לא מבינים את ההשפלה, ושזה לוקח לך את כל האמונה העצמית, כאילו את לא שווה. זה מרסק".
1 צפייה בגלריה
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
לין פאר מגיעה לתחנת המשטרה בת"א להגיש תלונה נגד שי אביטל
"כשעזבתי התחלתי לקבל הודעות נאצה". פאר ואביטל
(צילום: שאול גולן)
לדבריה, אביטל סירב לקבל לא כשתשובה. "הוא עשה כל דבר כדי להשיג את המטרה שלו. הגעתי לאודישן שלא היה והוא אמר לי 'את נבחרת', כאילו אני צריכה להגיד לו תודה, להשתחוות לרגליו. הוא שם לי יד על הרגל והוא מנסה, הוא ממשיך לנסות", אמר פאר.
"אחר כך הגיעו האיומים", היא הוסיפה. "הוא אמר לי שיש לו כוח ושהוא בן אדם מאוד חזק. הייתי חוזרת הביתה ומפחדת שיקרה משהו לבן שלי, אז הלכתי אליו שוב. יום אחד אמרתי 'די' ופשוט ברחתי משם. אחרי שלא דיברנו תקופה הוא התקשר אליי ואמר לי שאני צריכה להגיע כדי לחתום על חוזה, הוא אמר שהוא רוצה שהשותף שלו יראה אותי - הכוונה הייתה להעביר אותי כמו חבילה. כשעזבתי התחלתי לקבל הודעות נאצה".
פאר סיפרה כי "כשזה קרה הייתי בצומת דרכים בחיים שלי, הייתי צעירה ואם חד הורית. סחבתי את הכול על עצמי, הייתי גמורה נפשית ושי הגיע והבטיח הרבה הבטחות - נכנסתי לתוך סיוט מתמשך. ועכשיו אחרי שנתיים שאומרים לי 'אין לך מה לדאוג' התיק נסגר כי לא הייתי בת 16 או 14, אבל הייתי רק בת 21. עצוב לי לשמוע שמכל 30 הנשים שפתחו את הפצעים שלהן והתלוננו יש רק שתיים שנכנסו. אני לא יודעת איך הם לא העזו להכניס את זה לאישום".