1 צפייה בגלריה
הבכיר החשוד בעבירות מין
הבכיר החשוד בעבירות מין
הבכיר החשוד בעבירות מין
בכיר בעיריית תל אביב נעצר הבוקר (שני) בחשד שביצע עבירות מין בנער לפני כמה שנים - ולאחר מכן גם לאחר שהיה בגיר. שוטרי ימ"ר מרכז לקחו את הבכיר מביתו לחקירה במשרדי הימ"ר, ואספו איתם מחשבים ואמצעי אחסון שהיו במשרדו. מאוחר יותר הובא להארכת מעצר בבית המשפט השלום בראשון לציון, שם נקבע כי מעצרו יוארך עד יום רביעי. הבכיר מכחיש את החשדות נגדו, והתלונן מנגד על סחיטה מצד המתלונן.
השופט טל ענר קבע בהחלטתו כי החשד נגד הבכיר, שלו מיוחסות עבירות של מעשה סדום ומעשה מגונה, מבוסס בעיקרו על דברי המתלונן, אך יש לו חיזוקים בדמות מסמכים שונים שהוצגו בפניו. "באשר לעילות המעצר, מדובר במעשים המצביעים על מסוכנות מינית", הוסיף השופט. עם זאת, הוא הדגיש כי "מדובר באירועים ישנים לפני למעלה מעשור. מאז ועד היום לא הועלו טענות אחרות כנגד החשוד" - וקיבל רק באופן חלקי את בקשת המשטרה, שקיוותה להארכת מעצר של שבוע שלם. השופט קבע עוד כי אין מקום להיעתר לבקשת עורכי דינו של החשוד לאסור את פרסום השם, אך עיכב את פרסומו עד לדיון הארכת המעצר ביום רביעי הקרוב.
נציגת המשטרה, פקד שלי היאט מימ"ר מרכז, אמרה בדיון כי בקשת הארכת המעצר המקורית, שהתקבלה רק באופן חלקי, הינה מידתית: "מדובר בחשוד שיש לו כוח, השפעה רבה ויכולת גבוהה לשיבוש. המעשים המיוחסים מאוד חמורים". היא גם ציינה כי למרות שהאירועים הינם מלפני שנים רבות, "רק עכשיו זה התגלה" - והוסיפה כי המשטרה בודקת אם ישנם קורבנות נוספים.
עו"ד אבי חימיעו"ד אבי חימיצילום: יריב כץ
את החשוד ייצגו בדיון עורכי הדין תבור לנג, שרון נהרי ואבי חימי. לדברי חימי, בקשת הארכת המעצר הינה תמוהה, והוא דרש שהחשוד ישוחרר למעצר בית. הוא הוסיף כי החשוד ענה על השאלות שהוטחו בפניו בחקירתו במשטרה, וכי הוא הסביר לחוקרים כי הוא דו-מיני וכי צרך שירותי מין בתשלום, אך עשה זאת שנים רבות לפני שחוקק החוק האוסר צריכת זנות, ורק "במקרים ספורים". לפי חימי, בחקירתו טען הבכיר כי מעולם לא קיים יחסי מין עם קטינים, לפחות לא עם כאלו שנראו קטינים ושהוא ידע שהם כאלו. "בדרך כלל המפגש היה במקום חשוך וברכב. מעולם לא חשב שמדובר בקטין", אמר חימי.
בדיון הוסיף הסנגור כי "אין בדל ראיה" שהחשוד ניסה לשבש את החקירה נגדו: "אם היו מתלוננים, הם היו מופיעים אחרי הפרסום בתקשורת. העדות של המתלונן ראויה לבדיקה על ידי המשטרה. בסוף בסוף החשוד מאשר, 'כן אני דו-מיני כן, הלכתי לתחנה המרכזית - אבל מעולם לא קיימתי יחסי מין עם קטינים'".
עו"ד חימי הוסיף כי החשוד לא זוכר או מכיר את החשוד, וכי לא הכיר את סיפור חייו הקשה, ואת האופן שבו הידרדר לזנות בתוקפת נערותו. הוא הדגיש כי מרשו הוא "אדם נשוי, אב לילדים וסבא לנכדים - הסרטון שפורסם העלה את עניין זהותו המינית. התיק הזה יכול להיסגר כי מבחינת המחשבה הפלילית שלו הוא חשב שהוא מקיים יחסי מין עם בגיר". יצוין כי לחשוד מיוחסת גם עבירה של ניסיון חטיפת נשק משוטר, ולפי סנגורו אבי חימי, מדובר היה בניסיון לגנוב נשק משוטר בזמן שהתלונן במשטרה על סחיטה נגדו - לדבריו כדי לשים קץ לחייו.
עו"ד שרון נהריעו"ד שרון נהרי
לפני שבועיים סיפר הצעיר שהתלונן נגדו כיצד ניצל אותו מינית בזמן שנאלץ לעבוד בזנות. הצעיר סיפר כי הגיע לתל אביב מדרום הארץ לאחר שנזרק מביתו בשל נטייתו המינית. "הייתי צריך להקריב המון דברים בשביל לשרוד, ואחד מהדברים זה הגוף שלי", אמר.
בעודו עובד בזנות, פגש הצעיר באותו בכיר שהגיע אליו לדבריו בתדירות גבוהה לצרוך שירותי מין. "הוא ידע שאני קטין", אמר – והוסיף כי אותו בכיר נהג לשלם לו מאות בודדות של שקלים. "הצלחתי לקנות קצת אוכל ובעיקר אלכוהול, כדי לשרוד את הלילות הנוראיים בחוץ". הצעיר החליט בשלב מסוים לצאת ממעגל הזנות ולשקם את חייו, אלא שלפני כשלוש שנים פגש במקרה ברחוב באותו בכיר, שנהג ברכבו והציע לו טרמפ. הצעיר החליט לתעד את האירוע, ובתיעוד נשמע עד מהרה הבכיר מנסה לשדל אותו לקיים עימו יחסי מין תמורת תשלום.
"150 שקל, מה אתה אומר?", הוא נשמע שואל. הצעיר סירב – אך הבכיר לא הרפה. "הוא ממשיך לשכנע, אני עדיין אומר לו 'לא', אז הוא פשוט רוצה לצאת עם משהו – הוא פשוט שלח יד באמצע הנסיעה", העיד.
הסרטון נשמר אצלו בנייד ועד לאחרונה לא נעשה בו כל שימוש. אלא שבעקבות העדויות האחרונות שהתפרסמו נגד אוחובסקי ופנקס, הוא החליט שלא לשתוק עוד. הוא שלח את הסרטון לאותו בכיר והאחרון קבע להיפגש עמו. גם פגישה זו הוקלטה. "יש פינה שאני חייב לסגור", אומר הצעיר לבכיר בתיעוד מהפגישה הזו. "ציפיתי לשמוע ממך התנצלות אמיתית". הבכיר השיב לו: "שים את זה בצד, איך אתה אמרת 'אני רוצה לסגור את הפינה', לא לנבור שם אלא להסתכל מפה מה אנחנו עושים קדימה".
הצעיר תהה אם הבכיר עדיין נפגש עם נערים ומנצל אותם מינית, והבכיר השיב: "אני ממש לא הולך לנערים, אני מאוד מאוד נזהר בדברים האלה. אתה יודע זה גם מטריד אותי ברמה האישית כל פעם שזה קופץ". בהמשך השיחה הטיח בו הצעיר כי הוא "אחד מהאנשים שפגעו בי עוד כשהייתי ילד בן 15 שלא יודע כלום מהחיים שלו וקנה אותי ב-200 שקל, אז לפחות עשה טוב בעולם. זה יישאר לי שריטה".