1 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: יריב כץ )
רכבת ישראל התייחסה בצהריים (יום ראשון) לתאונה שבה נפגע אדם מרכבת סמוך לנתניה ונהרג ומסרה כי "מתחקיר ראשוני עולה שמדובר בעובד שסיפק שירותים לחברה קבלנית, אשר מבצעת פרויקטי תשתית עבור הרכבת. במסגרת עבודתו הגיע הבוקר לסיור באזור - ומסיבות שאינן ידועות עדיין עלה על המסילה ללא תיאום עם גורמי הפיקוד והבטיחות של רכבת ישראל".

לטענת רכבת ישראל, עלייתו של האיש, מהנדס בחברה הקבלנית, למסילה בוצעה "בניגוד לנהלי העבודה והבטיחות בקרבת מסילה". מהרכבת נמסר גם כי בעקבות האירוע הנחה מנכ"ל רכבת ישראל על תחקיר מעמיק לאירוע וחידוד נהלי הבטיחות בכל הפרויקטים המבוצעים בקרבת המסילה. "רכבת ישראל משתתפת בצערה העמוק של המשפחה ופועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה וכלל הגורמים הבודקים את האירוע", נמסר.
ברכבת בוחנים מדוע העובד עלה על שטח המסילה. העובד ביצע סיור ברכב על דרך השירות המרוחקת כעשרה מטרים מהמסילה ולא ברור בשלב זה מדוע ירד ממנו וחצה אותה רגלית. בנוסף, על פי הנחיות העבודה ברכבת - עבודה בקרבת מסילה מחייבת אישור מיוחד.
התאונה אירעה בין מחלף איינשטיין למחלף נתניה. צוותי מד"א קבעו את מותו של העובד במקום. הוא אותר כשהוא לבוש באפוד זוהר, ובעקבות התאונה רכבת ישראל הודיעה על שיבושים בתנועת הרכבות - ובהמשך פרסמה כי תנועת הרכבות מתחילה לשוב לסדרה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 11:39. הפרמדיק דניאל סילוק סיפר: "עצרנו עם ניידת הטיפול הנמרץ בשולי כביש החוף והלכנו רגלית לפסי הרכבת. הפצוע שכב מחוסר הכרה ועם חבלת קשה מאוד בפלג גופו העליון. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו במקום".