ריאיון פוליטי ח"כ מירי רגב בליכוד
(צילום: ניצן דרור, אבי חי)

ח"כ מירי רגב (הליכוד) תקפה היום (חמישי) בחריפות את איילת שקד, שהודיעה אתמול על חיבור פוליטי עם יועז הנדל. "היא חלק מגוש השמאל והיא סיימה את הקריירה הפוליטית שלה", אמרה רגב לאולפן ynet. היא תקפה את מדיניות הממשלה על רקע הזינוק ביוקר המחיה, ואמרה בין היתר כי כשהליכוד יחזור לשלטון הוא ישקיע מיליארדים כדי לסבס את המחירים המזנקים בשלל תחומים. על הרמיזות של יו"ר יהדות התורה משה גפני, שמבדל עצמו מגוש נתניהו, אמרה רגב שהן עולות לו במנדטים, והיא התייחסה גם לפריימריז בליכוד.
רגב הבהירה כי הליכוד לא תשב עם רע"מ והרשימה המשותפת והעריכה כי גוש הימין יביא יותר מ-61 מנדטים. "לא נשתף פעולה עם מי שמייצג את התנועה האיסלאמית, לא יעזרו פה מכבסות מילים. אנחנו נקים ממשלה לאומית בראשות נתניהו. אני מסתובבת בשטח ורואה את הרצון של הציבור לשינוי, הציבור עבר סיוט, זה טירוף מה שקורה כאן עם יוקר המחיה. לכן אני אומרת לך - אנחנו נביא אפילו יותר מ-62".
5 צפייה בגלריה
"לא נשתף פעולה עם מי שמייצג התנועה האיסלאמית". מירי רגב
"לא נשתף פעולה עם מי שמייצג התנועה האיסלאמית". מירי רגב
"לא נשתף פעולה עם מי שמייצג התנועה האיסלאמית". מירי רגב
(צילום: הדר יואביאן)
5 צפייה בגלריה
איילת שקד ויועז הנדל
איילת שקד ויועז הנדל
"אף ימני לא יאמין לה". איילת שקד
(צילום: יאיר שגיא )
השרה לשעבר תקפה את המפלגה עליה הכריזו אמש איילת שקד ויועז הנדל, רוח ציונית, ואמרה כי הם יפרשו עוד לפני הבחירות. "עוד מפלגת אולפנים, עוד מפלגת מצב רוח. כמו תקווה אפלה שלא קיימת וימינה שלא קיימת, גם המפלגה הזו לא תעבור. שקד סיימה לדעתי את הקריירה הפוליטית שלה. אני אומרת שהיא לא עוברת את אחוז החסימה והם יפרשו עוד לפני הבחירות. לא יעזור לאף אחד כלום, אין ימני שיאמין לאיילת שקד, היא חלק מגוש השמאל והיא הייתה אדריכלית הממשלה הזו".
חברת הכנסת מהליכוד התייחסה בביטול לאמירות ורמיזות של משה גפני, לפיהן יהדות התורה תשקול לעזוב את גוש הימין. "עם כל הכבוד לאמירות של גפני, הוא יעשה מה שבמועצת חכמי התורה יגידו לו. הם מבינים שרק המחנה הלאומי שותפים לדרך. ותראה שאמירותיו של גפני מורידות קולות. בן גביר נוגס מהמפלגות החרדיות ולוקח מהן 2-3 מנדטים, מי שגורם לזה זה גפני. גם אם גפני יילך איתם אין להם 61. בשביל ה-61 הם צריכים את התנועה האיסלאמית ואת טיבי".
5 צפייה בגלריה
 "מאבד מנדטים לבן גביר". גפני
 "מאבד מנדטים לבן גביר". גפני
"מאבד מנדטים לבן גביר". גפני
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"ממתי הוא יודע מה קורה בליכוד?". ליברמן עם לפיד
(צילום: מארק ישראל סלם)
-גם לכם זה קרה. מבקר המדינה אומר שהפקרתם את המדינה לידי כוחות קיצוניים עם נשק בבוידעם, כתוב שחור על גבי דוח מבקר המדינה, תצטרכו להתמודד עם העובדות. "אני מבינה שזה מרתיח אותך. מה שקרה בשנה האחרונה עם רכב מלא אמל"ח בחדרה, עם פיגועים בדיזנגוף, בחדרה. הממשלה הזו הייתה ממשלת שינוי לרעה".
-אנחנו שואלים שוב על דוח מבקר המדינה. "לא קראתי אותו. מה שקרה בשנה האחרונה עם פיגועים קשים מאוד, עם הנפת דגלי פלסטין, עם ממשלה מתרפסת מול הטרור".
-שמעתי הבוקר את ליברמן מתראיין ואומר שאם ביבי לא ישיג 61, אתם, אנשי הליכוד תגידו לו 'תודה אדוני ותפנה את מקומך'. "מתי ליברמן אמר משהו והאמנתם לו? ממתי הוא יודע מה קורה בליכוד? נמאס לנו שליברמן ואנשי השמאל רוצים לקבוע לנו את הרשימה ואת המנהיג שלנו. לא יעזור לאף אחד - נקים ממשלה לאומית בראשות נתניהו, הציבור משווע לממשלה יציבה שתבלום את יוקר המחיה ותחזיר את הביטחון האישי. מעולם המחירים לא היו גבוהים כמו בשנה הזו".
-מעולם לא הייתה מלחמה באוקראינה או אינפלציה כזו. "מעולם גם לא הייתה קורונה! ב-2003, ב-2009, בקורונה, בכל המשברים הכלכליים הגדולים שהיו כאן - נתניהו היחיד שהוציא אותנו מכולם. היום יש 50 מיליארד שקלים בקופה, אפשר להוריד מחירים ואת המיסוי, אבל הם צריכים לעשות כיסוי לאגו ולתת לתנועה האיסלאמית".
5 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס
(צילום: יואב דודקביץ)
זה קשקוש. הכסף לא עבר. הערבים הם גם חלק מהמדינה ומגיע גם להם. "אז אם הכסף לא עבר למה לא מורידים מחירים? אתם תעשו הכל כדי לשמור על הממשלה הכושלת, המנותקת והמתרפסת הזו".
האם כשתהיו בשלטון תפזרו מיליארדים כדי לסבסד את מחירי האוכל, המזון, הדלק, התחבורה? "אין שאלה בכלל, חד וחלק. עשינו את זה בעבר, נתנו חל"תים, תמריצים, כשכל העולם היה במשבר כלכלי בקורונה. יש 50 מיליארד שקלים בקופה, במקום לרפד את התנועה האיסלאמית, תרפדו את אזרחי ישראל שלא גומרים את החודש, בושה וחרפה. מחירי הלחם, החשמל הולכים לעלות בשבוע הבא. ככה מתנהלת ממשלה שהציבור חשוב לה? ככה מתנהלת ממשלה שלא רואה את הציבור בעיניים. ככה מתנהל ליברמן שלא רואה את הציבור בעיניים, אלא רק הכיסא שלו מעניין אותו".
רגב התייחסה לאמירות בוטות שפורסמו, חלקן של פעילי ליכוד, ועוררו סערה. "אני מתנגדת לכל אלימות והסתה משני הצדדים. היו את אותם מפגינים שבאו עם איברי מין וקראו לסקול אותנו באבנים. גם הגשתי תלונה ולא פתחו עם זה את מהדורת החדשות. אמירות כמו לבעול אותנו, לאנוס אותנו - אמירות קשות גם בצד הזה וגם בצד הזה. שלא תהיה צביעות באולפנים, אנחנו צריכים לצאת נגד כל האמירות הללו".
רגב התייחסה גם לפריימריז הקרובים בליכוד: "יש לנו 120,000 מתפקדי ליכוד שיבחרו את הרשימה הטובה ביותר. אני יודעת שרוצים לקבוע לנו את הרשימה - סטייקוביצ'ים, בן כספיתים, אברמוביצ'ים. אני כבר יודעת ושומעת שחלקם, כולל ברקוביץ', מדבר עם גורמים בשטח. לא יעזור לכם - לא תצליחו לקבוע את הרשימה שלנו, רק אנחנו נקבע. יש פה מפלגה דמוקרטית, מי שרוצה יתמודד. לא כמו ביש עתיד, שעפר שלח רק רצה להתמודד והיה צריך ללכת. אצלנו יש דמוקרטיה וכל אחד יכול להתמודד על פי חוקת הליכוד".
השרה לשעבר אמרה כי בליכוד מעדיפים ממשלה לאומית. "כל מי שיהיה מוכן לקבל את האג'נדה שלנו, יוכל להיות איתנו. נעשה הכול כדי להקים ממשלה בראשות נתניהו שתשמור על ישראל, על ערכיה ועל האינטרסים שלה. אנחנו לא שללנו אף אחד חוץ מאלו ששייכים לתנועה האיסלאמית, אלה שנותנים גב למחבלים ותומכים בטרור. הם אלו שאמרו רק לא ביבי".