עדן נחום, אחותה של ספיר נחום הנעדרת מתחילת החודש, הצטרפה אתמול (שבת) לחיפושים הנמשכים אחריה - המתמקדים באזור הסמוך ליישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא. היא סיפרה הבוקר לאולפן ynet כי "אין כרגע קצה חוט, אבל איפשהו אני עדיין מאמינה שהיא בחיים".
במהלך סוף השבוע המשיכו כוחות משטרה רבים, בסיוע לוחמי מג"ב, גששים ומתנדבים, בחיפושים אחר הצעירה הנעדרת מעכו, אם לפעוטה ולתינוק. "ספיר יצאה מביתה בבוקר של יום חמישי, 2 ביוני, שמה את בתה בגן, וזמן קצר לאחר מכן נעלמו עקבותיה", סיפרה עדן.
3 צפייה בגלריה
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
"היא האור והלב של המשפחה". האחיות ספיר ועדן נחום
(צילום: אביהו שפירא )
3 צפייה בגלריה
המשך החיפושים אחר ספיר נחום - אחותה עדן מצטרפת לכוחות המשטרה
המשך החיפושים אחר ספיר נחום - אחותה עדן מצטרפת לכוחות המשטרה
עדן נחום עם כוחות המשטרה בשטח החיפושים, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
מצלמות אבטחה תיעדו אותה נכנסת ויוצאת מרכבו של מי שהיה בן זוגה, וולאא רובין חלאילה, אך לאחר מכן היא לא נראתה עוד. חלאילה נעצר, ובעקבות איכון שלו באזור איבטין ביום ההיעלמות, מתמקדים החיפושים באזור זה. כעת, בני המשפחה ממתינים להתקדמות בחיפושים, כזו שתייצר עבורם ודאות.
יש לך איזושהי הערכה לגבי המצב? "אין כרגע מידע חדש. זה מאוד מתסכל, אנחנו מאוד מתגעגעים לספיר. 11 יום זה כבר הרבה זמן ללא קצה חוט, אבל אני מאמינה שהיא בחיים ורוצה שימצאו אותה". עדן הוסיפה כי "זה משבר לא פשוט עבורי. אני צריכה את ספיר, יש לי קשר מאוד טוב איתה. אני לא יכולה להרשות לעצמי לאבד אותה, היא האור והלב של המשפחה. אי אפשר להרוג דבר כזה, פשוט אי אפשר".
3 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
החשוד בהיעלמות. חלאילה
(מתוך אינסטגרם)
עמיחי בן שלוש המייצג את המשפחה הוסיף כי "כל עוד לא הוכח אחרת, אנחנו מאמינים שספיר עדיין בחיים. החיפושים נמשכים וכוחות הביטחון ממשיכים לעשות את העבודה שלהם". לדבריו, "הילדים כבר מתחילים להרגיש ולהבין את המצב, וזה הכי כואב. אני נמצא עם המשפחה כל יום. אתמול הילדה שלה אמרה 'ספיר נחום' – כלומר, השתמשה בשמה המלא של אימה. למשפחה מאוד קשה, המצב נהיה בעייתי ומורכב יותר ככל שחולפים הימים".
מדוע אתה מאמין שהיא עדיין בחיים, אחרי 11 ימים של חיפושים? "כרגע לא יודעים מה קורה, אך ברגע שאין לך קצה חוט או ראיה המצביעה על משהו אחר – מאמינים שהיא חיה. לכן, צריך להגביר את החיפושים כמה שיותר, לערב גם את השב"כ – לא לחכות יום נוסף. אנחנו מכבדים את כוחות הביטחון והמתנדבים הפועלים יום-יום, שעה-שעה, וזה מעיד על העוצמה שלנו ועל החיבור של כולם. ועדיין, המשפחה זקוקה לתשובות. צריך לתת 'פול טיים גז' על הדבר הזה, צריך למצוא את ספיר".